Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 159 1,9 JTS » Kto to projektował ?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 159
  • przebieg 99 147 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 JTS
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2000 razy
Data wydarzenia: 12.08.2013
Kto to projektował ?
Kategoria: obserwacja
W drodze do Gdyni zatrzymałem się na kawę, byłem sam na parkingu wokół pełno wolnego miejsca po 10 minutach obok mojej AR zatrzymało się BMW tak więc mamy świetne ujęcie do porównania design'u i jak Wam się wydaje czy nie lepiej by było aby Niemcy zlecili Gugiaro zaprojektowanie nowego modelu BMW .W/g mnie z całym szacunkiem dla marki ale projektanta BMW powinni wylać z roboty bo gustu i stylu nie ma wcale .....

PS. a czy wiecie, że golfa I też zaprojektowali włosi ? I co do dziś jest autem kultowym
Ostatnia aktualizacja: 12.08.2013 16:17:08
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: Co do prawdziwych Volvo, cóż mnie osobiście się podobają również nowsze egzemplarze tych autek, a współpraca z Fordem jakoś bardzo mnie nie razi. Dla mnie Volvo skończyło się z chwila przejęcia przez Chińczyków, ale rozumiem zagorzałych zwolenników marki, którzy zapewne byli rozczarowani przejęciem przez Forda i wpływem tego ostatniego na markę.
To, że stare zadbane auta są drogie moim zdaniem wcale nie oznacza iż przestaje się kalkulować ich zakup.
Są solidniejsze, ich eksploatacja jest tańsza i mają znacznie niższą utratę wartości(a czasem wręcz nie tracą na wartości).
Jeśli ktoś nie oczekuje od auta gadżetów, w które nie były wyposażone starsze auta i nie zależy mu na tym by auto wyglądało na tyle ile kosztowało, to jest to dość ciekawa propozycja i z punktu widzenia finansowego często opłacalna.
Dodano: 10 lat temu
Może moje zdanie będzie dość subiektywne bo jestem fanem AR i nikt się specjalnie nie zdziwi jeżeli napiszę, że 159 bardziej mi się podoba. Niestety AR159 nie jest już produkowane więc dyskusja o zakupie nowego nie jest specjalnie zasadna. Natomiast nie mam nic przeciwko BMW, która również jest marką z wspaniałą historią i podobnie do Alfy o zacięciu sportowym. Tak naprawdę poza cenami zakupu i stylistyką auta są do siebie bardzo podobne (nie akurat te ze względu na różnicę klas), a przynajmniej od strony założeń ich twórców. W kwestii designu włosi mają jedną zasadniczą przewagę nad autami niemieckimi, ich auta wolniej się "starzeją" w sensie opatrzenia oczywiście. Taka AR156 nawet po tylu latach wygląda dość świeżo, a jest to konstrukcja z lat 90'tych. BMW z tamtych lat to niestety kanciaste klocki, co nie musi być wadą ale spowszedniały i opatrzyły się bardziej niż taka Alfa 156. Wiadomo, że jeden lubi ogórki, a drugi ogrodnika córki. Nie dajmy się zwariować i ponosić emocjom bo każda marka ma swoje zalety i wady, a mając na uwadze globalizację to niedługo auta będą różniły się tylko znaczkiem z logiem "montowni", tak "montowni", bo to nie są już fabryki gdyż nic się w nich nie produkuje tylko składa auta z podzespołów zamówionych u podwykonawców, którzy są wspólni dla wielu marek. Jedyny wyjątek to silniki. Powracając do tematu przewodniego tego wpisu: podobają mi się oba auta i jak jest tu ktoś kto chciałby abym pokochał BMW tak jak Alfę Romeo to na PW mogę podać numer konta ;-)

"De gustibus non est disputandum."
Dodano: 10 lat temu
no dużo aut projektowali włosi, np pinifarina stylista włoski, te stare BMW to zawsze takie były fury kurde teraz to te nowsze tak jak by sztuczne rekiny.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Byc może to właśnie o tego pana mi chodziło ;) Już nie pamiętam dokładnie, ale wiem, że coś takiego czytałem.
Osobiście nie jestem jakimś wielkim fanem marki(choć interesuje się nią od kąt mam jej auto w garażu)tak więc dla mnie nie ma czego takiego jak ,,ostatnie prawdziwe Volvo" czy coś w tym stylu. Zresztą w ogóle nie mam chyba jednej ulubionej marki.
Co do BMW, to jeśli już, to wole to nowsze egzemplarze, na te stare po prostu nie mogę patrzeć, bardzo źle mi się kojarzą, a te, które jeżdżą po ulicach to przeważnie trupy, za których kierownicami siedzą...Wiemy kto :) Jeśli trafi się jakiś ładny, zadbany egzemplarz to jak najbardziej, choć też bez wielkiego zachwytu, ale takie ,,perełki'' zdarzają się relatywnie rzadko i kosztują tyle, że przestaje się to kalkulować...
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: Twórca IKEI też jeździ Volvo 240 z 93 r ;), a jego majątek liczony jest w miliardach funtów.
Sam mam klienta co jeździ Volvo 960 mając kilkadziesiąt zestawów w tym sporo chłodni.
Jego zdaniem prawdziwe Volvo to "kanciak", więc "9" była wg. niego ostatnim.
Swoją znalazł w USA i stamtąd sprowadził.
Pół żartem pół serio mówił tez iż jeżdżenie takim autem znacznie poprawia jego relacje z pracownikami.
Co do reszty tym razem w większości się z Tobą zgadzam ;)
Co do BMW to ostatnia "5" która mnie się naprawdę podobała to była e34.
e39 nie była wprawdzie brzydka, ale to był chyba pierwszy krok w złym kierunku, potem jak dla mnie było już coraz gorzej.
Z "7" jak dla mnie ostatnia to e38, reszta już mnie się kompletnie nie podobała.
Dodano: 10 lat temu
Jeśli chodzi o samą stylistykę, to dla mnie zdecydowanie ładniejsza jest AR 159.
Dodano: 10 lat temu
Do manieklublin: Moim zdaniem co do kwestii finansowej mylisz się. Nie ma się tu z czego śmiać, bo coraz więcej ludzi wybiera tanie lub stare auta wcale nie dlatego, że ich nie stać.
Sam znam sporo takich osób.
Skoro gościa stać by dyrektorowi firmy kupić służbową nową E klasę to raczej trudno uwierzyć iż jeździ Meganem, gdyż nie stać go na nic innego. Wprawdzie wypasiony, ale jednak Renault.
To samo dotyczy wielu właścicieli firm transportowych.
Jeśli stać go na kilkanaście nowych zestawów nawet w leasingu to jedna osobówka więcej w leasingu to już grosze, nawet S klasa, nie zrobiła by tu wielkiej różnicy i nie musieliby jeździć Astrą II, C5 "I" czy Volvo 960, a jeżdżą.

Właściciel salonu samochodowego też nie musiałby jeździć kompaktem, przecież ma do dyspozycji tyle innych aut, choć w tym przypadku wypada jeździć autem marki, którą się sprzedaje.
A co powiesz o kimś kto ma w garażu auto kupione z limitowanej serii (w dodatku sprowadzone, bo nie było dostępne na Europe) a na co dzień jeździ Dacią(choć na wypady w góry ma jeszcze terenówke)?
Mam też klienta co przesiadł się z nowej S-ki na w140, powiedział iż jak mu się ten popsuje to będzie wiedział iż ma prawo, ale jak auto kupione za ponad 350 tys. się psuje notorycznie to coś jest nie halo.
I oznacza to tylko jedno, iż ktoś go zrobił tu w ch..a,
i więcej się zrobić nie da.
Coraz więcej ludzi nie kupuje nowych aut, bo uważa, że to buble wypchane chińszczyzną. W DE w ciągu ostatniego roku średni wiek auta wzrósł o rok. Wg. badań gdyby nie odpowiednie przepisy dotyczące norm emisji spalin, Niemcy jeździli by jeszcze starszymi autami.
A przecież nowe auto mogą kupić za kilka pensji.

W latach 90' kupienie 10 letniego Merca, Audi czy BMW od pierwszego właściciela nie było kłopotliwe. Teraz trudno znaleźć takie auto, bo nie da się nim tyle jeździć bezproblemowo.
Sam zmieniając auto, kupie raczej starsze. Skoro większość mechaników których znam jeździ autami z końca zeszłego stulecia lub początku tego to coś w tym musi być. Znam ich i wiem iż mogliby kupić nowsze, a nawet nowe ze sporym upustem, a jednak tego nie robią.
Stare auto jest łatwiej naprawić, jeśli jest dobrze utrzymane rzadziej się psuje, mniej kosztuje ubezpieczenie, tańsze są części i lepiej dostępne, mniejsza utrata wartości.
To oznacza iż nie musimy na każdym kroku przepłacać i dawać się robić w ch..a.

W dodatku kupując nowsze auto zostałbym uszczęśliwiony na siłę tym czego ja nie potrzebuje, a wręcz nie chce. Czyli dwumasą, filtrem cząstek stałych, ESP, elektrycznym wspomaganiem, planowym postarzaniem produktu i pewnie paroma innymi zbędnymi rzeczami.

Dodano: 10 lat temu
Do yapyko: Nikt się chyba nie obraził więc nie trzeba godzić ;)
Ja dokładnie wiem o co Ci chodziło.
Dzięki również.
Dodano: 10 lat temu
Panowie dziękuje za burzliwą dyskusję wprawdzie zeszliście trochę w ślepą uliczkę ale było fajnie wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem . Godząc Was pragnę przypomnieć , że chodziło o wygląd i to co chwyta za serce kiedy mija nas fajne auto . Z waszej dyskusji wnioskuję , że BMW to klasa dla koneserów każda wersja ma swoich zatwardziałych wielbicieli i zagorzałych przeciwników
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Jasne, że możesz, o to tu chodzi, żeby każdy wyraził własne zdanie ;)Ile ludzi, tyle zdań, a wtedy rozmowa burzliwa i tym samym ciekawe. Gusta są różne.
W moim mniemaniu 159 to po prostu klasa średnia i tyle. Do kompaktu jej daleko, podobnie jak do klasy wyższej, ale jednak (jeśli nie skupiamy się tylko na rozmiarze bagażnika)to bliżej jej do klasy wyższej, nawet jeśli weźmiemy gabaryty i całą resztę.Takiej 159 bliżej już do BMW 5 niż np. do BMW 1 no, ale każdy ma jakieś tam swoje wyobrażenie na ten temat i nie koniecznie jeśli np. ja się z tym nie zgadzam to nie jest to prawda.
Btw. Jak Passat to nie A6, tylko A4, do A6 Passatowi jeszcze daaaleko ;)Do A4 zresztą też, ale to już bliższe prawdy porównanie.
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: W porządku.
Dla mnie nie uciera nosa nawet 5-tce jeśli mogę wyrazić własne zdanie.
Wystawiam wysoką ocenę za bardzo pasionujący bój na temat poglądów i zdań na tematy design'u. Tak szczerze to nawet wolę taką wymianę zdań niż nudne i bezpciowe dzienniki. Za to Wam dziękuję.

Co do różnic w wielkościach 3-ki i 159 to już pisałem, że rozmawiamy o aucie, które jest pomiędzy dużym kompaktem (157) a klasą średnią (166), która faktycznie jest Premium , więc jest autem "pomiędzy" coś jak Octavia-kompakt ale 600 litrów bagażnika i w zestawieniach jest umieszczana nie z Passatami i A 6 tylko z Golfami, Astrami i Focusami.


Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Od przeciętnego kompaktu?Owszem dwie klasy. Bo 159 oprócz tego, że to klasa średnia to jeszcze PREMIUM. Więc np.Renault Laguna, Peugeot 407 itp. to klasa wyżej od kompaktu, 159 już można powiedzieć dwie, bo zalicza się do segmentu premium. Ja to przynajmniej tak rozumiem. Zresztą, jak zauważyłeś nie ma to znaczenia, ale to nie ja zacząłem te porównania.
,,Piątkę'' jeśli chodzi o design ,,159'' zjada na śniadanie. Ta nowa 5 jest totalnie bez jaj. E60 była ,,jakaś'' a F10 to już ,,tylko'' stonowana i elegancka limuzyna zrobiona TOTALNIE bez polotu w moim mniemaniu aplikuje do miana najsłabszego designu w swojej klasie.Najnudniejsza 5 w historii, na ulicy nie wyróżnia się nawet w tłumie Passatów i innych ,,prestiżowych'' limuzyn.
Dodatkowo - nie, nie zawsze powinno się mierzyć tylko auta ,,w swojej klasie''. Stylizacja to coś, co znajduje się ponad podziałami klasowymi.Zwłaszcza, że przykład podany w tym dzienniku świetnie to ukazuje. Jak ,,wyrośnięty'' kompakt może w designu utrzeć nosa pięć razy droższemu koledze z wyższych sfer.
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Najnowsze BMW serii 3 (F30) jest minimalnie krótsze od Alfy 159, jak to skomentujesz? Należy do wyrośniętych kompaktów?:P moim zdaniem Alfa jest dużoo ładniejsza od BMW i nie masz racji mowiąc że nie wolno ich poównywać pod względem design'u. Poza tym łatwo pomylić serie 3, 5, 7 od tyłu.
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: A Twoją nieprawdą są dwie klasy 159 od kompaktu ponieważ kompaktem wg Alfy Romeo jest 147 a po niej jest 159, więc tylko jedna klasa dzieli te auta. To wszystko jest bez znaczenia, dlatego że każde auto powinno mierzyć się w swojej "wadze"(również desig'n). Pisząc o "wyrośniętym kompakcie" miałem bardziej na myśli wielkość auta 159, do której się przymierzałem, ale ponieważ we wnętrzu gabaryty nie przekraczają wymiarów wielu kompaktów nie rozpocząłem przygody z Alfą Romeo. 159 jest oczywiście od poprzedniczki troszkę większa ale nawet na zdjęciu widać przewagę Siódemki o ponad pół metra długości. Zapomnieliście o "Piątce" - niech z nią się Alfa zmierzy na design jeśli ma odwagę. Póki co nie zmienię zdania poza tym, że 159 nie jest kompaktem tylko jest nim 147.
Pozdrawiam.

Dodano: 10 lat temu
Do manieklublin: Uśmiałeś się, bo nie doczytałeś widocznie całości, albo nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Tego, że w tym wszystkim chodzi o kasę nie pisałem, bo jest to tak logiczne jak 2+2 (a nawet i bardziej). Chodziło o wybór samochodu pomiędzy autem X i Y, które są mniej więcej tej samej klasy i ceny. Dlatego podałem przykład e46, którą można porównać pod tymi względami ze 159. Dlatego napisałem, że kolega mógłby kupić e46, która dla wielu jest motoryzacyjnym niebem, ale w tej cenie, w swoich możliwościach wybrał Alfę, która widocznie jemu się podobała bardziej.Tyle.Ktoś jeździ Marcem S klasa, to raczej na pewno stać by go było również na ,,7'' ale woli Skę, Ty jeździsz Focusem więc pewnie mógłbyś sobie pozwolić na Golfa, ale wybierasz Forda, który widocznie Tobie lepiej pasuje i spełnia Twoje oczekiwania, których np. ten Golf nie spełnił itd...a to, że każdy tu z nas na pewno chętnie by przytulił taką ,,7'' to nie znaczy, że jakbym już miał te 500tyś na wydanie na nowe auto to nie kupiłbym np. Lexa LSa, który podoba mi się jeszcze bardziej ;P
Ps.Z tą kasą to też nie zawsze tak jest. Znam ludzi, którzy mają tyle pieniędzy, że im na kontach zalega, a jeżdżą kompaktami za 30tyś ;) Także co kto lubi. Podobno jeden z najbogatszych ludzi na świecie jeździ 20 letnim Volvo(nie, nie chwalę tą anegdotą marki)bo takie mu odpowiada i nowego nie chce ;) Choć to już chyba jakieś zboczenie, ew. kaprys miliardera ;]
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Wow, no co Ty?Nie wiem po co to piszesz, jakie to ma znaczenie? Po prostu napisałeś nieprawdę że 159 to kompakt, a ja to skorygowałem, tyle. Tak, od 7 dzielą ją dwie klasy - napisałem to kilka postów wcześniej, jakbyś czytał, ale od kompaktu również dzielą ją dwie klasy, tyle, że w dół, a to, że to nie ta sama klasa to nie znaczy, że nie można porównywać stylizacji i, że to ,,niżej sytuowane'' auto nie może podobać się bardziej.
Dodano: 10 lat temu
Do manieklublin: Masz rację. Kwestia finansowa odgrywa wielką rolę w decyzji o zakupie auta.
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: Chyba zapomniałeś o modelu 166 produkowanego do ok 2007r, który piastuje przez Ciebie opisane stanowisko czyli klasę premium a nad nią jest klasa aut luksusowych w której nie ma Alfy Romeo. Projektanci starali się, żeby 159 była "mostem" między 157 a 166 czyli jest większa od 157 ale mniejsza od 166, czyli jednak od Siódemki i 159 dzielą dwie klasy.
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: ogólnie to rozumiem o co Ci chodzi i też mam podobne postrzeganie, bo wiele kwestii mozna w 3 sekundy rozwiązać w głowie i nie trzeba być Chuckiem Norrisem, a potrzeba tylko logicznie pomyśleć i podejsc do tematu ze zdrowym rozsądkiem, lecz pominąłeś pewną ważną kwestię pisząc:
" skoro ktoś jeździ takim, a nie innym autem tzn. że takie mu się bardziej podoba i spełnia jego oczekiwania"
....i tutaj to się uśmiałem po pachy Nie przeszlo Ci przez myśl, że kwestia finansowa w 99% odgrywa rolę, bo jeżeli wielkość/rozmiar auta Np. pasuje mi,to myślisz,że nie wolałbym jeździć autem tych samych rozmiarów ale o 2 klasy lepszym i troszkę młodszym, lub nowym jeżeli spałbym na pieniądzach?? :) Sorry za pytanie tendencyjne ;)
Dodano: 10 lat temu
Do yapyko: :)
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Przesadziłeś trochę...159 to sedan klasy średniej, a do tego (przypominam)produkowany przez markę premium, do której Alfa Romeo(model 159) się zalicza.Kompakt to dwie klasy niżej.
Nikt tu nie porównuje parametrów auta i jego klasy, tylko STYLIZACJĘ, koledze się akurat trafiła ,,7'' obok jego ,,159'' więc porównuje i w całej swojej świetności ta Beta nie jest skrojona z takim smakiem jak Alfa, ale oczywiście tu zdanie można mieć odmienne.Nikt tu nie porównuje bagażnika ani prestiżu czy wykończenia. Również to, że auto jest droższe nie znaczy, że musi się komuś bardziej podobać od tego tańszego, a to, że BMW ma taką świetną reputację nie znaczy, że każdy musi piać nad jego (często wątpliwym)pięknem.Także myślę, że ,,święta'' reputacja BMW nie została jakoś strasznie ,,zszargana'' przez porównanie jej DESIGNU ze 159, która to słynie z pięknego nadwozia.
Dodano: 10 lat temu
Do yapyko: "10 minutach obok mojej AR zatrzymało się BMW tak więc mamy świetne ujęcie do porównania design'u"
jakie porównanie design'u?
Z czym chcesz porównywać design kompakta?
Porównaj desig'n 159 z Cromą a nie z nową Siódemką.

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/alfa-romeo-159/kto-to-projektowal-23241/#ixzz2bqUZCcZK
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: Mądrego aż przyjemnie posłuchać
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Chyba jednak się zagalopowałeś, przeczytaj do końca ze zrozumieniem nie porównuję BMW z Alfą a jedynie wrażenia estetyczne jeżeli chodzi o tupet to znam umiar ....Myślę , że mądry "BeMkarz" mnie zrozumie a na opinii dresiarzy mi nie zależy
Dodano: 10 lat temu
Alfa bardzo ładna ale nie dorównuje BMce choćby pod względem miejsca w środku, wielkości bagażnika, prestiżu, wykończenia wnętrza (a w nim spędza się najwięcej czasu). Nie jestem broń Boże fanatykiem, entuzjastą ani nigdy nie miałem BMW ale trochę Kolego za wysoko celujesz. Nie porównuj nigdy wyrośniętego kompakta do klasy premium. Założę się że "BeMkarze" już wydali na Ciebie wyrok. Jak byś porównywał się do mafii to nie dożył byś kolejnego poranka.

Trochę się zagalopowałem.

Poza tym taka BMW kosztuje 4 albo 5 razy więcej niż Alfa.
To, że Alfa jest najładniejszym odłamem Fiata nie oznacza, że można tak szargać wybetonowaną reputację BMW, który znajduje się wśród samochodów zdecydowanie prestiżowych.

Co za tupet...



Dodano: 10 lat temu
Do manieklublin: Tya, ja i kolega od wpisu chyba też nie, dlatego użyłem ,, '' ale skoro ktoś jeździ takim, a nie innym autem tzn. że takie mu się bardziej podoba i spełnia jego oczekiwania.Bo skoro kolegę stać było np. na 159 to i e46 spokojnie by kupił, ale widać dla Niego Alfa jest lepsza, dla mnie np. Volvo, a dla kogo innego Fiat(choć to już inna liga)To, że ,,przeciętniak z niższej półki'' nie znaczy, że auto nie może być fajne, spełniać Twoich oczekiwań i się podobać. Mi np takim Focusem jak Twój jeździło się lepiej niż np. e46, która jest dla mnie na maksa przereklamowanym, bardzo przeciętnym, niewygodnym autem, a od klasy średniej premium wymagałbym jednak więcej. Ja tam żadnej przepaści nie czuję...nic a nic.Zero miłości. Cóż, gusta są różne. No, chyba, że porównujemy fury jakie posiadamy do takiej ,,7'' ze zdjęcia to wiadomo - przepaść, ale porównując ją np. z Lexusem LS to już bym się zastanowił. Do innych typowo rodzinnych aut?JASNE, ale siódemka to mega luksusowa,obłedna limuzyna dla najbogatszych, a nie auto rodzinne dla Kowalskiego, więc wiadomo, że porównania nie ma. Trzeba ją porównywać z Mercem S klasą czy Audi A8, Jaguarem XJ itd. Tu walka jest już bardziej wyrównana, a o decyzji kupna (teoretycznie)decydują niuanse, albo po prostu chęć posiadania określonego znaczka na masce, bo wszystkie te auta to już ,,motoryzacyjny szczyt'' a różnice pomiędzy nimi nie są aż tak duże, żeby, któreś było znacznie lepsze od pozostałych.
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: ja nie jestem z tych, którzy uważają,że ich fura jest najlepsza. Moj 12 letni Focus jest raczej przeciętniakiem z niższej półki i nie śmiałbym twierdzić inaczej. Z BMW to jest tak,że linia nadwozia zaczyna się podobać po kilku latach od premiery, ale jak zasiądziesz za sterami to pokochasz już od pierwszego kilometra bo widzisz i czujesz przepaść pod każdym względem w porównaniu do innych typowo rodzinnych aut.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: I zbyt dużo chromu !!! Wszędzie
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: No ja tez wyśmiewam wielkie grille, takie "japy" jak w Peugeocie 407.
No auto udane ale tam w atrapę można wsuwać w otwory cegły.
Ostatnio moja kobieta chciała takie nabyć, no nie przejechaliśmy sie ale zapewne po jeździe byłaby "za".

Czasem ładne auta psuje zbyt ordynarna atrapa przednia.
Dodano: 10 lat temu
Do manieklublin: Ja nie ma uprzedzeń do marki i z pewnością masz rację. Chodziło mi o sam wygląd o podejście do projektowania o udziwnianie linii nadwozia "przekombinowanie" samochód powinien przed wszystkim sprawiać radość jeżeli sprawia radość tylko z jazdy a zaczynasz się oglądać na ulicy za innymi to coś jest nie tak .Ja oprócz tego że lubię sobie pojeździć to lubię sobie popatrzeć zresztą nawet na tym zdjęciu zaparkowałem właśnie tak aby pijąc kawę cieszyć oko.Pewnie każdy z was lubi to robić?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
4 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl