Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Ceed » II przegląd i awaria turbosprężarki







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Ceed
  • przebieg 56 002 km
  • rocznik 2009
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 CRDi
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2831 razy
Data wydarzenia: 27.07.2011
II przegląd i awaria turbosprężarki
Kategoria: inne
Dzisiaj kolejny (drugi) przegląd gwarancyjny. Koszt 1000zł... trudno, trzeba przełknąć. Inny problem się pojawił: podejrzenie, że uszkodzona jest turbosprężarka, a to już koszt niebagatelny, bo ponad 5000zł. ASO chce wysłać sprężarkę do ekspertyzy czy uszkodzenie jest z winy materiału czy też kierowcy. 2 tygodnie ma to trwać, a zastępczego nie mają. Narazie się wstrzymałem, spróbuję jeszcze gdzieś indziej...
Dodano: 12 lat temu
Najciekawsze jest to, że w innym ASO stwierdzili, że taki lekki świst jest w normie, i nic złego się z turbiną nie dzieje... tego chyba będę się trzymać
Dodano: 12 lat temu
Cytat: "coś mi się zdaje że to jest mój ostatni diesel"
Coś mi się zdaje, że ja sobie nigdy w życiu nie zafunduję ani pierwszego, ani żadnego na ropę. Ja nie z takich, jak ten na końcu ostatniego zdania tego posta [los2]
Dodano: 12 lat temu
Jutro jestem umówiony w innym ASO, zobaczymy co powiedzą. Nie jest to mój pierwszy diesel i wiem jak dbać o sprężarkę. Niestety w praktyce różnie bywa i zdarzy się zgasić silnik za wcześnie. No ale moim zdaniem takie podzespoły powinny mieć trochę lepszą wytrzymałość... Coś mi się zdaje że to jest mój ostatni diesel. Benzyna może droższa w eksploatacji, ale za to tańszy koszt zakupu no i wydaje się że mniej awaryjnych podzespołów.
Dodano: 12 lat temu
Do Burdoror: Ja się nigdy nie stosowałem do tych zasad i póki co nic się nie stało. Wiem, że źle robię ale zawsze mi się gdzieś spieszy i jakoś ucieka mi ucieka z głowy aby chłodzić.

A co do turbo w Oplach to jak się nie mylę to na AwC też ktoś narzekał, tak więc coś mają nie tak.
Dodano: 12 lat temu
Masz sobie coś do zarzucenia?
Dodano: 12 lat temu
W pierwszej kolejności to do wymiany ASO
Dodano: 12 lat temu
do wymiany? zgoda! ale aso w pierwszej kolejnosci
Dodano: 12 lat temu
Turbinke mozna uszkodzic na wiele sposobow, moze cos dostac sie z turbo inlet pipe i spowodowac takie uszkodzenia:


POwodzenia z walka, ale w nowym ASO.

Dodano: 12 lat temu
Do murphy6: Moze byc wada fabryczna, jak i zle uzytkowanie :)
Nigdy nie startowac od razu, na zimnym silniku - to samo przy gaszeniu - odczekac, az sie silnik ostudzi i dipiero wylaczac. Jak komus nie chce sie czekac, moze zakupic turbo timera :)

Tez sie uczylem i zazwyczaj stsuje sie do zassady, startuje, jak obroty spadna do 850, a gasze po 1 minucie od zaparkowania (w tym czasie mozna wyjac torbe z bagaznika, wyrzucic butelki, podrapac sie po uchu... Idzie sie przyzwyczaic.
Dodano: 12 lat temu
Chociaz powiedzieli ci, co moze byc z nia nie tak? Lopatki polamane, poobcierane, dymi? Jesli masz im zostawic samochod, to chociaz wiec, dlaczego -jakie maja podejrzenia? W koncu stwierdzili, ze turbo moze byc beee.
Samochod na gwarancji, chca zabrac ci na 2 tygodnie i bez zastepczego?

Zmien ASO jak najpredzej.
Dodano: 12 lat temu
co ty jej zrobiłeś? przebieg nieduży ;>
Ja jeżdżę i jeżdżę ;]
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: A jest tam 1.8? Z tego co mi wiadomo to jest 1.6 i 180 horse pała.[los2]
Dodano: 12 lat temu
Do murphy6: jaki silnik, 1.8 [los] ?
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: W nowej Insigni znajomego padła po 10 tys, więc tu i tak jest nieźle.

Dodano: 12 lat temu
Jak to nie dają auta zastępczego ?! Nowe auto tak mały przebieg i awaria turbiny oj nie dobrze ;/
Dodano: 12 lat temu
Nowa furka i takie problemy? Masakra...
Dodano: 12 lat temu
Jak dla mnie drogo liczą zarówno za przegląd jak i za turbosprężarkę...
Dodano: 12 lat temu
Trochę szybko się te turbo skończyło. Ja mam nadzieję że moje pożyje ponad 100tyś, wiem nadzieja umiera ostatnia.
Dodano: 12 lat temu
Spróbować nie zaszkodzi, ale nie odkładaj tego na później!
Dodano: 12 lat temu
2 tyg bez samochodu zastępczego w czasie gwarancji?? Na Twoim miejscu bym "rozniósł" w salonie tych idio*tów!
Dodano: 12 lat temu
Nie doktoryzowałem się w turbo sprzęcie ale 95% wina kierowcy, 4% exploatacja zła począwszy od za rzadko wymienianego i złego oleju, 1% winny materiał i wykonanie;-) Podobno tak to wygląda. Bo to proste urządzenie jest i w zasadzie cała obsługa to smarowanie odpowiednie i "nie gasić silnika z gorącą turbiną".
Dodano: 12 lat temu
To cóż to za ASO? Chyba masz gwarancję na 7 lat(wg reklamy). Zmień stację obsługi. Czasem warto.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
38 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl