Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Suzuki Swift 1.3 GTi » Dziwny problem w układzie zapłonowym







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Suzuki Swift
  • przebieg 312 056 km
  • rocznik 1990
  • kupione używane w 2005
  • silnik 1.3 GTi
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3541 razy
Data wydarzenia: 24.01.2012
Dziwny problem w układzie zapłonowym
Kategoria: inne
Najprościej mówiąc - jadąc np na 2 biegu z niskich obrotów po dojściu do okł 5500obr/min silnik jakby nie może iść dalej i jakby nagle pali na 2 cylindrach i pierdzi... kilka sekund tak pracuje i po chwili wraca do normy.
Jeśli np na pierwszym biegu przeciągnę silnik do wysokich obrotów to te 5500obr jakoś przeskakuje bez problemu do wyższych obrotów i wyżej też dobrze ciągnie więc problem występuje tylko jeśli silnik chociaż chwile musi na danych obrotach pracować czyli właściwie na każdym biegu poza jedynką.

Wymieniłem już sondę lambda, świece i cewkę zapłonową - okł 2000km temu wymieniany był palec z kopułką, kable są raczej sprawne (Magnecor Competition KV85).

Po odpaleniu na zimno silnik prawidłowo wchodzi na obroty jałowe na ssaniu ale po kilkunastu sekundach obroty spadają do takich jakby silnik był nagrzany przez co można powiedzieć ledwo pracuje.

Teraz to już do głowy przychodzi mi już tylko:
- jakiś problem w aparacie zapłonowym
- niekontaktująca poprawnie jakaś kostka?
- czujnik Halla ?
- czujnik temperatury silnika ale nie ten do wskaźnika na desce

Jakieś pomysły ?



A właśnie - od czego może się coś takiego robić na kablu zapłonowym od strony kopułki? Jest to tylko na jednym kablu. Guma nie przylega odpowiednio do kopułki i się wilgoć dostaje ??
Dodano: 11 lat temu
Problemem nie był układ zapłonowy tylko hydrauliczne popychacze zaworowe które przestały poprawnie działać i nie uchylały należycie zaworów i dlatego silnik zaczynał się po prostu zalewać bo miał za mało powietrza - tyle :)
Dodano: 12 lat temu
Do Kovalio: ..po prostu styki zaśniedziały. Zrób sobie taki "serwis" i popsikaj gdzie się da, kable od świec z dwóch stron to podstawa, wykręć i przeczyść też świece szczotką drucianą nawet jak niedawno je wymieniałeś- to zawsze pomaga. Daj znać czy jest lepiej;)
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin:
Narazie posłuchałem kolegi i zdjąłem kopułkę i na wszystkich punktach styku z obracającym się palcem był jakiś dziwny biały nalot - zeskrobałem go, popsikałem Elektrosolem, przetarłem i zobaczymy jak to będzie.
Dodano: 12 lat temu
Do mariow44:
O zlocie pomyślę. Obecnie jeżdżę regularnie na zloty Klub Suzuki Polska a po zakupie Galanta V6 dojdą pewnie zloty Mitsumaniaków.

O usterce mam też wątek na forum suzuki ale tutaj założyłem tak dodatkowo bo właściciele innych marek tez mogą mieć ciekawe problemy - w myśl zasady że jak się czegoś nie da zrobić to trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie - weźmie i to zrobi :P
Dodano: 12 lat temu
Najlepsza metoda to wykręcić każdą świecę po kolei i sprawdzić jak mocną iskrę daje. Czasem nawet nowe świece są wadliwe.. Najlepiej to wieczorkiem sprawdzić i zobaczyć jak przeskakuje iskra pomiędzy elektrodami...a przy okazji zobaczysz czy na kablach nie ma przebicia.
Dodano: 12 lat temu
Do Kovalio: Zgadzam się z Tobą. Jest kilka wartych zawieszenia na nich oka aut ale poza tym normal. Z drugiej strony są tu ludzie, którzy jeżdżą pospolitymi autami a nie niewiadomo czym. Jeśli będziesz miał okazję i chęć to skorzystaj i przyjeć na III zlot aWc. Ja byłem w zeszłym roku. Były różne auta od pełnych rdzy po prawie nówkę ale to właśnie było fajne. Nie ważne kto czym przyjechał, liczyła się pasja do czterech kółek;)

Odnośnie usterki to załóż na forum nowy temat. Może tam szybciej ktoś Ci pomoże, pozdro
Dodano: 12 lat temu
Jeśli na 2 biegu rozpędzam się z niskich obrotów z gazem w podłodze to jakoś przeskakuje te obroty...
Dodano: 12 lat temu
Do Kovalio: W jaki sposób sprawdzałeś kable? Jakimś miernikiem czy na oko? U mnie niby wszystko było OK (brak "dyskoteki"), a mimo to problem tkwił w kablach WN. ;) Jeśli chciałbyś zapoznać się z opisem tej usterki zapraszam tutaj: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/volkswagen-polo/blaha-przyczyna-wielu-zmartwien-8173/
Dodano: 12 lat temu
Do mariow44:
Nie walczę o żadne oktany bo nic mnie one nie interesują - tutaj się liczy kto ma popularniejszą markę chyba i ilu znajomych poprosi o zagłosowanie na siebie bo nie wiem jak inaczej wytłumaczyć bardzo wysokie miejsca całkowicie seryjnych bardzo popularnych samochodów z kiepskimi zdjęciami na których nie widać nic ciekawego? Jest kilka perełek naprawdę wartych wysokiej oceny które sa na szczycie ale większość nie wiem jakim cudem tak wysoko zaszła...

U mnie problemy zwarcia i zapłonu są od siebie całkowicie odrębne - problem z zapłonem pojawił się po wymianie uszczelki pod głowica a tamto zwarcie kilka dni temu. Kabel wyczyściłem ale nie ma żadnej różnicy i tak - ściśle przylega.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal:

Świece wymieniałem. Kable sprawdzone i nie widać żadnego pęknięcia.
Dodano: 12 lat temu
Walcząc swego czasu z podobnym objawami okazało się, że winowajcą było przebicie jednej z nasadek świecy zapłonowej. ;)
Dodano: 12 lat temu
"
Po odpaleniu na zimno silnik prawidłowo wchodzi na obroty jałowe na ssaniu ale po kilkunastu sekundach obroty spadają do takich jakby silnik był nagrzany przez co można powiedzieć ledwo pracuje.
"

Na tym bym się skupił.

Nieźle go kręcisz, ja u siebie nigdy nie doszedłem do takich obrotów chyba :) ale o zupełnie inne silniki...
Dodano: 12 lat temu
Posłuchaj przedmówców.

Można było umieścić to w poprzednim wpisie. Chyba walczysz oktan ale tak sie tego nie robi;)
Dodano: 12 lat temu
końcówka widać zaśniedziała i syf jakiś na niej, chyba go tam nie powinno być...
Dodano: 12 lat temu
przeczyść tego jopsztyka, co go w łapie trzymasz. Wkrada się wilgoć i sprzęt śniedzieje, a wtedy izoluje.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
55 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl