Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic » Coś więcej o Civicu po 5000 km.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
DW
Jeździ: Honda Civic
Wcześniej jeździł: Honda City, Fiat Panda
  • przebieg 6 843 km
  • rocznik 2015
  • silnik 1.8 i-VTEC
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1143 razy
Data wydarzenia: 28.11.2015
Coś więcej o Civicu po 5000 km.
Kategoria: obserwacja
Na liczniku 5 535 km. Można więc już co-nieco napisać. Posłużę się szablonem oceny AC.

Całokształt
Generalnie jestem bardzo zadowolony. Posiadam wersję Elegance 1.8. Samochód ma wady i zalety, ale tych drugich jest zdecydowanie więcej. Chciałem samochód, przy którym na marketowym parkingu nie będę miał problemu czy to aby mój czy nie, bo takich samych modeli stoi tam kilkanaście. Co by nie mówić, Civic IX ma niebanalny kształt, który mi osobiście się podoba i jest rzadkim widokiem na drogach. Długi czas nie mogłem się zdecydować się nad wyborem samochodu. Do ścisłej czołówki ostatecznie wszedł Civic i Auris po liftingu. Ostatecznie przesądziło przekonanie do marki i cena, która na dzień zakupu w Hondzie wypadła korzystniej. Decyzji nie żałuję, choć czy o Aurisie nie powiedziałbym podobnie, tego nie wiem. Wnętrze jest przytulne, dobrze spasowane. Lubię jeździć tym samochodem. Jeśli mam taką możliwość, to zdarza mi się po prostu wsiąść do Civa i pojechać gdzieś bez konkretnego celu, ot tak dla samej jazdy. Ze spraw, które bym zmienił to system start&stop, który jest natywnie włączony po uruchomieniu silnika. Można go na szczęście wyłączać, ale trzeba to robić po każdorazowym włączeniu silnika. Wg mnie powinno być odwrotnie lub włączanie, nie powinno być auto-odnawialne. Nie używam również przycisku EKON, bo tak drastyczne ograniczenie osiągów jakie wówczas następuje uważam wręcz za niebezpieczne. Minusem jest też oświetlenie drogi po zmroku, w wersji ze zwykłymi reflektorami halogenowymi. Lampy są małe i zwykłe żarówki słabo sobie radzą na drodze bez latarni. Szczególnie problematyczne jest to kiedy nocą dodatkowo pada deszcz. Z tego względu dla osób, które dużą będą jeździć nocą po nieoświetlonych drogach mocno rekomenduję w przypadku Civa by nie decydowały się na oświetlenie żarówkami H7. Pozostałe sprawy w tym samochodzie to same zalety.

Silnik
Mój Civic to kombi, trochę jednak waży i to czuć. Silnik sprawnie napędza auto, jednak do agresywnej jazdy potrzebuje wysokich obrotów. Generalnie nie jest źle. Odczucia co do przyśpieszeń w tym samochodzie są wg mnie trochę zaburzone z dwóch powodów. Po pierwsze: brak płynnie biegnącej wskazówki prędkościomierza i przeskakiwanie skokowe wyświetlanej cyfrowo prędkości, oraz po drugie: niezłe odizolowanie kabiny od warunków zewnętrznych sprawia, że mam wrażenie, że niewiele się dzieje. Dopiero kiedy na drodze są inne samochody, mam porównanie, i widzę że to im coś się nie śpieszy :) Sam silnik jest kulturalny, chociaż zauważyłem, że nagłe mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje wyczuwalne szarpnięcie. Podobnie jest z nagłym odpuszczeniem gazu - tutaj jest efekt mikro kaczuchy. Ubytku oleju nie stwierdzam. Obciążenie silnika klimatyzacją w przeciwieństwie do mojej poprzedniej stu konnej Hondy, nie jest specjalnie odczuwalne.

Skrzynia biegów
Biegi wchodzą tak jak powinny. Skok lewarka jest krótki i pozwala precyzyjnie, bez jakiegokolwiek mieszania i irytacji przełączać biegi. Jedynie bieg wsteczny ze względu na układ położenia biegów, wymaga użycia większej siły, bo trzeba mocno odchylić lewarek aż za szósty bieg.

Układ jezdny
Moim zdaniem prowadzi się lepiej od zawsze wychwalanego (słusznie) w tej kwestii lidera czyli Focusa. Seryjnie na oponach 225/45 R17, drogi na zakrętach trzyma się niczym gokart. Przy codziennej ale nawet agresywnej jeździe ciężko cokolwiek zarzucić. Tam gdzie moja poprzednia Honda City 09, na zakrętach płużyła, piszczała i nie dawała już rady, tutaj zupełnie nie ma nawet najmniejszych objawów wskazujących, że próbujemy pokonać zakręt ze zbyt dużą prędkością. Układ jezdny moim zdanie jest fenomenalny, pomimo, że z tyłu mamy belkę skrętną. Kupując auto, trochę obawiałem się, czy aby siedemnastocalowe koła i opony o profilu 45 nie będą dawały się we znaki po naszych drogach. Jestem pozytywnie zaskoczony, bo komfort resorowania jest lepszy niż w moim poprzednim samochodzie na piętnastocalowych felgach i profilu 65.

Widoczność
Do przodu i na boki jest dobrze. W szczególnych sytuacjach może przeszkadzać grubość przedniego słupka i trzeba się wtedy nieco wychylać. Z parkowaniem do tyłu nie mam problemów, bo dużo pomaga kamera cofania. Obraz z kamery w mojej wersji wyposażenia wyświetlany jest na ekranie I-MID, czyli tym niedużym pod przednią szybą. Widok jest czytelny, pod warunkiem, że na ekran i kamerę nie pada bezpośrednio ostre światło słoneczne. Odrobinę powiększyłbym lusterka boczne.

Ergonomia
Rozmieszczenie wszystkiego jest intuicyjne. Jednak są pewne utrudnienia. Panel klimatyzacji ze swoim układem wygląda bardzo elegancko, jednak pokrętła od temperatury i wiatraka sprawdziłyby się lepiej. Tutaj nieduże przyciski umieszczone obok siebie powodują to, że by ich użyć trzeba oderwać wzrok od drogi i dokładnie w nie wycelować palcem. Dodatkowo przy wbitym nieparzystym biegu a szczególnie przy trójce należy mieć odpowiednio gibkie dłonie, by ominąć przeszkadzający lewarek skrzyni biegów. Innym minusem jest umiejscowienie dźwigienki otwierającej bak z paliwem. Położona jest ona bezpośrednio przy dźwigni od otwierania maski, czyli w miejscu generalnie mało widocznym. Do tej pory zdarza mi się otworzyć maskę zamiast baku. Umiejscowienie "patyczka" do zmian i kasowania przebiegu też nie zachwyca, choć do tego można się przyzwyczaić. Co prawda jeszcze tego nie robiłem, ale na pierwszy rzut oka widać, że wymiana żarówek w przednich reflektorach nie będzie łatwa. Mam nadzieję, że dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej nie będę musiał często tego robić.

Wentylacja i ogrzewanie
Bez szczególnych uwag. Robi to co należy. Zimą jednak w zauważalny sposób widać, że silnik 1.8 nagrzewa się dłużej niż mój poprzedni 1.4 (1339). Podgrzewane siedzenia to przydatna rzecz. Tutaj mamy dwa zakresy i jak dla mnie LOW jest trochę za słaby. HIGH grzeje natomiast baaardzo intensywnie, więc przydałaby się opcja pośrednia.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183 cm wzrostu i bez problemu znalazłem dla siebie wygodną pozycję. Za moim fotelem zazwyczaj siedzi żona i nie zdarzyło się jej narzekać na brak miejsca. Właśnie ze względu na przestrzeń w kabinie odpadli dwaj konkurenci w zakupie, czyli Astra i Focus, a Civic dał radę, choć tu wygrywa nowa Corolla.

Wyciszenie
Jest bardzo dobrze do prędkości ok 120 km/h, później robi się głośniej ale jeszcze akceptowalnie, a od 140 km/h już na tyle głośno, że długotrwałe utrzymywanie tej prędkości jest męczące. Mam tu na myśli hałas silnika, po pozostałe odgłosy są OK. Generalnie silnik najbardziej słyszalny jest podczas przyśpieszania. Niby nic dziwnego, ale mam wrażenie, że w przypadku Civica ta różnica jest większa niż gdzie indziej. Po zdjęciu nogi z gazu tak, aby prędkość się wyrównała jest sporo ciszej.









Ostatnia aktualizacja: 29.12.2015 20:16:56
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: zdaje się już 9 ,bo miała wycieraczkę szyby tylnej.Zapamiętałem ,że bardzo poręczny wózek i futurystyczny w środku.Focusem jeżdżę czasem-to auto żony i powiem ,że jest dość cichy i wygodny. Mondeo zaś jest na pewno ciche i komfortowe. Ale Honda to Honda-sprytny wozik
Dodano: 8 lat temu
Do robsonik67:
Generacja o której mówisz to 8 czy 9?
W 9 względem 8 poprawiono wyciszenie, a po 2014r poprawiono także zawieszenie, tak by było ono bardziej komfortowe.
Dodano: 8 lat temu
Przymierzałem się do Civica w 2012-podobało mi się wszystko oprócz paru drobiazgów.Jednak po przejażdżce stwierdziłem ,że na dłuższe trasy odpada:za głośna ,za twarda i nie czuć tych 142 koni.Poza tym dostałem taką propozycję na Mondeo ,że aż szkoda było odpuścić...
Mimo wszystko jednak Civic jest na pewno oryginalny i świetny do jazdy dla przyjemności-rzeczywiście jest gokartowy ,co na kilkuset kilometrach trasy już nie jest takie fajne.
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Myślę intensywnie :).
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
Dobry moment. Wyprzedaże rocznikowe w Hondzie są w wtedy w pełni. Choć mi udało się upolować bardzo duży upust już w sierpniu.
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Jak tak dalej Bravo pójdzie to jak najszybciej ;). A na poważnie - gdyby wszystko poszło po mojej myśli przyszły rok o tej porze jawi się jako możliwa opcja.
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
A kiedy ewentualnie zmieniałbyś samochód?
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
To akurat najmniej mnie interesuje - w Bravo mam taki i nie narzekam.
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
Litraż największy w klasie, ale kosztem zestawu naprawczego zamiast dojazdówki.
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Oooo...:) Jestem coraz bardziej zainteresowany.
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
Przodownik w klasie - 624 l.
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Rozumiem i robi się jeszcze bardziej interesująco :). A litrowo wg. specyfikacji jak to wygląda?
Dodano: 8 lat temu
oby twoje zadowolenie z auta tylko rosło:)
Dodano: 8 lat temu
Nic dodać, nic ująć :-) chyba o niczym nie zapomniałeś, jak ktoś nie może się zdecydować co kupić, z pewnością Twój opis może być pomocny :-) hej
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Wszystkie nowe auta mają cieńkie i miękkie lakiery - koszty i ekologia.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Nowy model więc jakość zabezpieczenia antykorozyjnego trudno przewidzieć. Loteria. W ostatnim Accordzie właściciele narzekają na miękki łatwo rysujący się lakier ale chyba nie jest aż tak źle.
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Oby tylko "kalafiory" nie wychodziły.
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
Miło słyszeć.
Bagażnik przy rodzinnym wyjeździe, nawet takim na dłużej jest nie do zapełnienia :) Chociaż z drugiej strony, żeby zmieścić "rower górski" to jednak trzeba w nim zdjąć koło.
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-:
Na pewno wezmę pod uwagę Twoją opinię przy wyborze kolejnego auta, a Civic Tourer jest w kręgu moich zainteresowań :). Szczególnie przestrzeń, sprawdzony silnik oraz dobre prowadzenie są interesujące. A jak tam bagażnik [chytry]?

Aż miło poczytać porządnie napisany dziennik [up].
Dodano: 8 lat temu
Do dada89:
Otóż to. Przy wyborze w grę wchodziły tylko sprawdzone konstrukcje.
Dodano: 8 lat temu
Najważniejsze, że jesteś zadowolony. Moim zdaniem świetne auto na długoletnią eksploatację- nie skażone downsizingiem.
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Niezły komentarz :)
Dodano: 8 lat temu
Fenomenalny i kompetentny kombiak. Solidny i relaksujący. Ale nie dla wszystkich ekscytujący. Dla tych drugich, którzy wolą ekscytować się tanim koniakiem i bimbrem zamiast wyrafinowanych i droższych trunków, istnieją wszelkiej maści Aurisy, Octavie czy Kie. Sorry że tak piszę, bo prywatnie nie jestem megalomanem i wcale tak nie uważam. Piję natomiast do tych, którzy z miejsca skreślają Civica jako auto nie wiadomo dla kogo etc., brzydkie jak ulep itd. W porównaniach z konkurentami jest niezły, a jako jedyny samochód w pełni satysfakcjonujący. Z nadmiarem.
To tak a propos wyników sprzedaży, które są niskie
a) z winy tych, którzy wybrzydzają - bo się boją mieć Hondy z obawy przed: złodziejami, zazdrością sąsiadów i własnymi kompleksami, że furę pieniędzy lepiej wydać na to, czego nie widać,
b) z winy tych, co wiedzą o Civicu wszystko, choć nawet nie stali przy nim, nie wsiedli do środka ani się nawet nim nie przejechali.
Dziękuję za uwagę ;)

Do jaworznianin: chcesz prosić o streszczenie?
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: aa no to całkiem nieźle szerokość 😜
Dodano: 8 lat temu
Do jaworznianin:
8,7/10
Dodano: 8 lat temu
Poproszę o streszczenie 😀
Dodano: 8 lat temu
Podsumowanie bardzo obiektywne i dogłębne. Wszystkie mankamenty można przełknąć oprócz słabych świateł i hałasu w kabinie - kupując nowsze auto zawsze oczekuję, że będę lepiej widział drogę w nocy oraz miał w nim ciszej niż w poprzednim - w końcu zmienia się auto, aby jeździło się lepiej. Jeżeli mowa o wyglądzie, to w chwili obecnej jest to rzeczywiście najbardziej ektrawagancka propozycja w swojej klasie.
Dodano: 8 lat temu
Mnie się te kombi nawet podoba. Więc niech jeździ i cieszy jak najdłużej.
Dodano: 8 lat temu
Faktycznie civic w kombi to nie lada wyczyn na naszych drogach pełnych VW i Fiatów. W swoim miasteczku jeszcze nie widziałem takiego:).

Skoro zadowolony to oby tak dalej!
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl