Wpis w blogu auta
Subaru Outback
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 978 razy
Data wydarzenia: 02.11.2015
Co za paść... :(
Kategoria: obserwacja
Moc zerowa – każde TDI może mnie objechać, mało za kim mogę nadążyć – kto zechce uciec – ucieknie.
Oleju bierze 0,5 l na 1000 km. Nie muszę sprawdzać, wystarczy dolewać. Chyba zrezygnuję z wymiany, bo co 10 tys. i tak mam dolane 5 litrów nowego.
Palił 14 litrów, po ostatnim przeglądzie spalanie wzrosło o 2 litry. Myślałem, że może wina oleju, ale przecież już „wymieniłem”, albo hamulce z przodu, bo piszczały, ale po wymianie tarcz spalanie nie spadło.
Jeszcze pociągali linkę od ręcznego, ale nie wydaje się być zablokowana – toczy się bez gazu – nie wiem, co mogli spitolić...???
Teraz pali więcej niż doładowany Forester – czad!
Na śliskim tył goni jak głupi. Wymienione, co mogło tylko być zużyte, geometria zrobiona – bez zmian. Dopiero teraz znalazłem stronę z zażaleniami na auta i co – ten model tak ma!
Ja nie wiem, czy Subaru nie może zrobić świateł? W Foresterze nie oświetlały wcale. Tu niby H7, soczewki, bajery i d..a. Odbłyśniki wymienione, klosze wypolerowane, a Siena i tak świeci lepiej bez soczewek.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
31
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024
miejscowość Zawiercie
ul..
ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Posiadanie Subaru nie jest obowiazkowe. Ci ktorzy maja, wiedza za co je cenic. Ja na przyklad zdaje sobie sprawe, ze maja swoje wady, ale i tak nastepne tez bedzie Subaru, tylko oczywiscie nie z tym silnikiem. No chyba, ze trafi mi sie ladne Audi S4 lub Cadillac CTS-4.
a tak naprawde, to nie dostaniesz nic w porownywalnej klasie za porownywalna cene (mowa o samochodach AWD), przynajmniej tu, gdzie mieszkam. A jezeli chodzi o nowe Subaru, to np. Legacy jest najtansze w swojej klasie (Fusion, Accord, Camry, Chrysler 200 itp.) i jako jedyne posiada AWD w standardzie. Dlatego sa popularne jak Skoda w Polsce.
z tymi kosztami to mocno przesadziles. W nowszych rocznikach zostal uzyty inny stop i juz silniki nie stukaja. Nie wiem jak ze zuzyciem oleju, ale niektore silniki sa "luzne" i zuzywaja go z natury wiecej.
hmmmm, pierwsze slysze o tej przypadlosci. Ja zwykle jezdze duzo szybciej niz cala reszta, wlasnie dzieki AWD
Masz wersje z automatem, a wiec dyferencjal centralny ze sprzeglem wieloplytkowym o zmiennym rozdzialem momentu. Przy aktywnym AWD dane sa pobierane z roznych czujnikow, by nastepnie zdecydowac jak moment ma byc rozdzielany pomiedzy przeednia a tylna osia. Moze czujniki przy kolach sa niepodpiete/uszkodzone i system rozdziela moment w jakis dziwny sposob? Byc moze wiekszosc momemetu jest przenoszona na tyl? Auto zachowuje sie jak tylnonapedowka?
Co do lozysk, to moze sa juz zuzyte. U mnie byly i wyly jak potepieniec. Auto wiecej palilo i sciagalo na jedna strone.
Większość Twoich porad już mam na liście dla niezależnego mechanika (PCV itd.) - skompiluję całość i zgłoszę w najbliższym czasie, bo nie lubię jak mi auto niedomaga.
Zastanowiły mnie te łożyska, ale co - podokręcali na przeglądzie i opory wzrosły???
Co do gonienia tyłu poczytaj:
http://vinfreecheck.com/complaints/SUBARU/OUTBACK/2006
co drugi wpis opisuje ten przypadek (po angielsku określają to jako "GHOST-WALKING" - łatwo wyszukać po tym w googlu).
Najkrócej mówiąc jak jest naprawdę ślisko, to tył nosi lewa-prawa.
Trzeba kontrować non stop, ale to śmierć w oczach. Po prostu muszę jechać 20 - 30 wolniej niż jedzie cała reszta.
Ja akurat wierze ze czesc problemow moze wynikac z niewlasciwego uzytkowania. Ja sam pomimo prawie 20-letniego stazu za kolkiem, na poczatku za kierownica Subaru czulem sie jak kursant - problemy z wrzucaniem biegow, samochod gasl na skryzowaniu, albo palilem sprzeglo przy podjazdach. Tego samochodu trzeba sie po prostu nauczyc. Teraz, po 4 latach biegi wchodza bez problemu, sprzegla juz nie pale, a srednie spalanie spadlo o co najmniej 1.5 litra
nie wiem skad sie wzial stereotyp o bezawaryjnosci Subaru, ale faktem jest, ze te auta maja tez swoje wielkie zalety. A jeszcze gdy sie posiada odpowiednia wersje silnikowa, trudno nie byc zadowolonym
ujme to inaczej: spalanie oleju to w tym silniku to nic niezwyklego, wrecz przeciwnie.
tak samo jak stuk na zimnym silniku, ktory w innym silniku zostalby uznany za stuk walu na panewkach (chociaz to tez czesta spotykana przypadlosc), co ma zwiazek z rodzajem uzytych materialow i ich rozszerzalnoscia cieplna. Osobiscie pytalem w ASO Subaru.
Jezeli tak, to popatrz, czy wszystkie kable podcisnieniowe sa dobrze podpiete. Jak ja kupilem swoje Subaru, jedna rurka podcisnienia byla odpieta a rura od rezonatora zle naciagnieta na obudowe przepustnicy i byly przedmuchy. Bo poza tym, to nie za bardzo ma cos sie tam zepsuc. Ewentualnie sprawdz lozyska, bo przy tym przebiegu beda wymagaly wymiany.
Co do spalania oleju, to one juz tak maja. Wiaze sie to z zsuwaniem sie pierscieni olejowych. Ale to w niczym nie przeszkadza, mozesz jeszcze przejechac z 300 tys km. Ja mam nawet wieksze zuzycie oleju, ale od 60 tys km takie samo. mozesz jedynie sprawdzic albo zmienic zaworek PCV (odpowietrzenia skrzyni korbowej), bo to tez moze powodowac wyzsze zuzycie oleju.
Co do zuzycia paliwa, moja impreza z tym samym silnikiem nie przekracza 12l (spalanie latem to zwykle 9-11), ale Impreza jest nieco lzejsza od OB. Wiadomo, ze mul niemozebny, ale to ma jakies 120 bhp (na kolach) wiec nie ma co sie cudow spodziewac. za kazym razem jak sie przesiadam z drugiego auta to mam wrazenie, ze mam zaciagniety reczny
Co do swiatel, to moze wypoleruj klosze i wymien zarowki na nowe.
nie wiem co chcesz powiedziec przez to tyl goni. Ze jest nadsterowny na sliskim? Jak dla mnie to dobrze. do tego masz LSD na tylnej osi, wiec na sliskim bedzie sie dobrze tylem odpychal.