Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 PzKpfw "Mitzi" » Archiwum X - ogrzewanie cd...i zaraz zabiorą mnie do Tworek







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 201 039 km
  • rocznik 1995
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.8 20V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1399 razy
Data wydarzenia: 24.10.2011
Archiwum X - ogrzewanie cd...i zaraz zabiorą mnie do Tworek
Kategoria: inne
Wczoraj wymieniłem termostat oraz płyn chłodniczy.
Jednak stała się buda bo po wymianie termostatu (jak wcześniej silnik się nie dogrzewał) to teraz się przegrzewa. Nie wiem co źle zrobiłem i dlaczego jest tak a nie inaczej. A co zrobiłem:
1. wlałem płyn do zbiorniczka wyrównawczego
2. zsunąłem wąż przy przegrodzie i włączyłem ogrzewanie na Hi oraz włączyłem silnik. Nagrzałem samochód do 90 stopni, trochę płynu wyleciało z tej dziurki przy przegrodzie. I zaczęło mocno również grzać
3. dolałem płynu do zbiorniczka

Wyjechałem samochodem, zrobiłem około 20 km i zacząłem patrzeć na wskazówkę temp silnika, powoli zaczęło iść ponad 90 stopni i osiągnęła prawie 105. Zatrzymałem szybko samochód i wcisnąłem 51c na klimatroniku, pokazywał 112!
Potem zauważyłem, że zagotowała mi się woda w zbiorniczku oraz to że chłodnica jest cały czas zimna! Nie wiem co zrobiłem źle..Termostat przez włożeniem sprawdziłem metodą wrzącej wody, czyli zagotowałem wodę w garnku i on się tam ładnie otworzył. Wąż za termostatem był letni, wąż przy silniku (ten górny) był ciepły w miarę pracy silnika, chłodnica zimna, płyn wychodzący ze zbiornika wyrównawczego - zimny...Czy układ jest zapowietrzony jeszcze? nagrzewania działa i to strasznie mocno....nie wiem co robić..

Samochód zostawiłem na wsi bo już nie mogłem na niego patrzeć. Wróciłem do Wrocka i dzisiaj elegancko pojechałem sobie tramwajem do pracy...

Qurwa jak nie urok to sraczka...
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Nie ma za co! :) Ja też trochę poskąpiłem grosza i kupiłem "Vernet" bez obudowy, ale na szczęście nie odbiło mi się to czkawką. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Dokładnie było to samo...za daleko się wysunął..W Audi powinien być wysunięty na 7mm od podstawy a ten poleciał na 12mm...zablokował układ. Temat się rozwiązał i wymieniłem na inny właśnie Wehlera. A kupiłem bez obudowy i to samo powiedział mechanik że w komplecie powinno się wymieniać razem z obudowa..:) Dziękuję!
Dodano: 12 lat temu
Ad 1. Wymieniłeś sam termostat, czy termostat wraz z obudową? Często wymiana samego termostatu nic nie daje! :P
Ad 2. Wielokrotnie słyszałem, że w sklepie można kupić fabrycznie uszkodzony termostat. Może i u Ciebie tak jest?! Dla aut koncernu VAG zaleca się "Wahlera". ;)
Ad 3. To, że podczas gotowania termostat się otwiera o niczym nie świadczy - ważna jest długość wysuniętego bolca. Gdy ja miałem uszkodzony, to się wysunął, ale trzykrotnie za dużo. [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: By sie człowiek odprężył i zrelaksował... A może wiesz, czy mają małe tajskie masażystki?
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Nie wiem zapytać zawsze można;))
Dodano: 12 lat temu
A mają jeszcze miejsca? Bo może tez bym na wczasy pojechał
Dodano: 12 lat temu
Moje uwagi przedstawiłem na PW, polecam dobrze odpowietrzyć układ i ewentualnie później szukać problemu dalej... ;)
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Przydatny wynalazek, ja chyba w Laluni nie mam czegoś takiego, chyba że mam ale o tym nie wiem ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do baaartez: dziękuje:)
Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: Kanał 51 na paneli Climy, można wywołać konsolę wciskajac na raz "strzał góra " + "samochodzik", potem +/- na panelu gdzie ustawia sie temperaturę ustawia się kanał, Jak juz się go wybierze to wówczas jeszcze raz "samochodzik" i widać dane. Na 51c widać temperaturę płynu chłodzącego w silniku
Dodano: 12 lat temu
wygląda na to że gorącej wody nie puścił, termostat albo jeszcze co innego. Jak już poprzednicy pisali...

ps. co to znaczy: 'wcisnąłem 51c na klimatroniku, pokazywał 112'?
Dodano: 12 lat temu
Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Przy zderzaku, po prawej stronie mam taki kurek że mogę go odkręcić i tam jest taki mały króciec by wyleciał płyn. Na niego można nałożyć jeszcze wężyk żeby nie chlapało po podłodze
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Rozumiem że poza opisem są w instrukcji jeszcze obrazki? Bo tak z samego opisu może być ciężko mimo, że w miarę dobrze opisane. Niestety nie widzę tego co masz pod maską i jak to wszystko jest ułożone. Nie mam audi ;-) Zastanawia mnie kurek spustowy. Chyba czegoś takiego nie widziałem. Zazwyczaj zdejmuje dolną gumę, odpala motor i czeka chwilę aż resztki wypompuje. Ale dawno tego nie robiłem więc mogę się mylić.
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp:

Znalazłem takie coś w "Sam naprawiam Audi A4 B5"
1. Unieść i podeprzeć samochód
2. Otworzyć pokrywę zbiornika wyrównawczego
3. Wymontować dolną osłoną osłonę przedziału silnika
4. Podstawić czyste naczynie pod chłodnicę. Okręcić kurek spustowy
5. Odłączyć dolny przewód od chłodnicy. W tym celu wyjąć w bok klamrę mocującą na kroćcu spustowym i ściągnąć przewód przewód elastyczny
6. Podłączyć przewód cieczy chłodzącej do chłodnicy i wcisnąć klamrę na kołnierz
7. Wkręcić kurek spustowy w chłodnicę, nie dokręcając korka zbyt mocno
8. Przesunąć ogrzewanie samochodu na HI
9. Poluzować opaskę zaciskową przewodu powrotnego przy ściance czołowej silnika i ściągnąć przewód króćca tak aby nie zasłaniał otworu odpowietrzania
10. Napełnić układ cieczą chłodzącą aż wypłynie otworem odpowietrzającym. Wsunąć przewód ogrzewania na króciec i zamocować opaską.
11. Zamknąć pokrywę zbiornika wyrównawczego
12. Uruchomić silnik i zwiększyć obroty do 2000 obr/min przez 3 min
13. Pozostawić silnik na biegu jałowym aż chłodnica przy dolnym połączeniu stanie się gorąca. Wyłączyć silnik
14 Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej i w razie potrzeby uzupełnić do znaku Max
15 Gdy silnik jest rozgrzany do temperatury normalnej pracy - poziom powinien być na Maks, Gdy silnik jest zimny poziom powinien być miedzy Max i Min

No i 3/4 rzeczy nie zrobiłem dobrze....
Dodano: 12 lat temu
Ewidentnie coś się nie rozwarło ;-) Alex ma rację, pracowało na "małym" obiegu.
Dodano: 12 lat temu
bez Moldera i tej z sowim profilem się nie obejdzie..ale na pejsy i myckę,termostat nie otworzył dużego obiegu i tu jest dog pogrzebany...także i Ty pogrzeb jeszcze raz..;-}
..w czym chcesz,wybór masz duży ;-}
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl