Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Neshlihan » 1.5 dci to nieudany silnik?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Neshlihan
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 479 razy
Data wydarzenia: 31.07.2015
1.5 dci to nieudany silnik?
Kategoria: inne
witam, poruszam sie meganką o przebiegu 198 tys i dochodzą mnie słuchy (mam nadzieje, że od pseudoznawców), że to już kres tej jednostki napędowej. moje pytanie brzmi czy to nieudany silnik czy wszystko zalezy od prawidlowej eksploatacji i auto bedzie jeszcze dlugo sie spisywac? z góry dziękuję za wypowiedzi.
Dodano: 8 lat temu
Do wildpolish: Bo JTD Fiata jest mistrzowskie tylko nikt nie chce tego przyznać. To pancerny silnik niczym "ssak" z "beczki"
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Tu trzeba przyznać że jtd jako taki w wersji 8v nie ma sobie równych. Tak się składa że kolega pracuje w firmie taxi i używają vectry z silnikami od fiata. Osprzęt niedomaga ale silniki robią po pół miliona mil. Rekordzista ma 692 tys mil.Buda się ledwo co kupy trzyma. Silnik robi już trzecią turbine i ma się dobrze
Dodano: 8 lat temu
Do wildpolish: Takie mądrale nie potrafili zastosować Common Rail w swoich silnikach, co Włosi dekadę przed nimi opanowali bez problemów [rotfl]
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: nie do konca. Akurat w tym przypadku panewki się sypaly w renaultbo wymiany oleju 'longlife' były za rzadko. Typowy przykład osprzętu to jtd/jtdm w alfach i oplach. Opel ma problemy a alfa nie. No ale Niemcy przecież mądre takie są....
Dodano: 8 lat temu
Miałem kangoo z tym silnikiem, padł po paru miesiacach - bez powodu, po prostu podczas jazdy zgasl i juz nie odpalil, po naprawie silnika probowalem dluuugo sprzedac auto - zaden hasndlarz nie chcial wziasc auta z tym silnikiem, nawet za polowe kasy, cos to znaczy niestety, nazywali ten silnik "papierowy silnik"
Dodano: 8 lat temu
Do wildpolish: Czyli wychodzi na to, że winny jest osprzęt, a nie silnik...
Dodano: 8 lat temu
Do Stig210: historia lubi się powtarzać. 1.9 dci miał to samo. Renault zalecalo 30 tys a w volvo co 15 i nie było problemu
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Kilku moich kolegów może to potwierdzić..
Dodano: 8 lat temu
Do Slawomirus44: Tylko czekam do jesieni na wymianę auta i doczekać się nie mogę. W tym to 120 -150 000 km i po aucie... :-(
Dodano: 8 lat temu
Do Slawomirus44: Mam uczulenie na Renault i Datsuna, bo od obu dostaję wysypki nawet przy przechodzeniu obok nich na parkingu. O jeździe nie wspominając... ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do Stig210: Panewki to nie jedyny problem tego silnika, wtryskiwacze Delphi też bardzo szybko padają.
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: dobrze że nie na śline.
Dodano: 8 lat temu
Ogólnie 1.5 dci to silnik bardzo oszczędny, ale zarazem dosyć wrażliwy na styl eksploatacji. ;)
Ciesz się, że nie masz Smarta, bo przy tym przebiegu musiałbyś myśleć albo o trzecim silniku, albo 3. gruntownym jego remoncie - na jednym motorze przejeżdża tylko ~100 tys. km. [zlosnik]
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Jak u mnie wypadł, to problemy dopiero się zaczęły. Ostatnio wypadłą też centralka od alarmu spod deski rozdzielczej bo zamiast ją przykręcić zgodnie z instrukcją serwisową to przykleili na taśmę dwustronną. Klej wysechł i wypadła. Wisi na wiązce przewodów...
Dodano: 8 lat temu
bardzo dużo zależy od kierowcy i warunków jazdy. Gratuluję i życzę bezawaryjnych kolejnych 200 tys km. pozdrawiam.
Dodano: 8 lat temu
po prostu trafiłeś na lepiej wykonany egzemplarz-w życiu zawsze dobrze mieć trochę szczęścia ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Jak wypadnie to będzie już po problemie :-)
Dodano: 8 lat temu
Do Stig210: Jeżeli się nie zepsuje, to zawsze jest szansa, że wypadnie ;-)
Dodano: 8 lat temu
Bardzo dużo zależy od serwisowania. Są znane przypadki, gdzie silnik pokonywał i ponad te 200 tys bez typowych dla niego awarii, a są też i takie (i to nie mało) które nie pojeździły 100 tys. Jeżeli chcesz mieć pewność, to pojedź do mechanika i niech obada choć na oko w jakim stanie jest wał korbowy i panewki.

Jeżeli będziesz zmieniał olej co 10, max 15 tys kilometrów to powinno być ok, jeżeli poprzedni właściciel postępował podobnie. To jeden z najbardziej wrażliwych na zaniedbania, silników dostępnych na rynku.

Jako ciekawostkę, mogę Ci napisać, że ten sam silnik w Nissan;ach sprawiał dużo mniej problemu, właśnie przez to że producent zalecał krótsze interwały między-przeglądowe niż Renault
Dodano: 8 lat temu
Jeździj bo póki jest dobrze to co się masz przejmować.

Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
11 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl