Tutaj jesteś:
Samochód
Opel Ascona
Marka:
Opel
Model:
Ascona
Generacja:
A
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.6 S
Rocznik:
1973
Ten samochòd był największą przygodą mojego motoryzacyjnego życia.
Kupiłem go w czasie kiedy normą na drogach były Fiaty 126 , 125 ,Polonezy, Łady, Śkody, Trabanty. Moje auto początkowo w kolorze żółtym z automatyczną skrzynią biegów było tym "które mnie wyróżniało". Komfort jazdy był na tamte czsy rewelacyjny/lata 80/.
Zjeździłem z moją rodziną tym samochodem polskie góry i Mazury.
Ponieważ silnik był mocno wyeksploatowany postanowiłem go remontować. Ponieważ wtedy nie było sieci sklepów z częściami do zagranicznych/zachodnich /samochodów trzeba było się wykazać pomysłowością i operatywnością. Trudno w to będzie uwierzyć młodszym ale sami remontowaliśmy swoje cacka. Oczywiście części zamienne wykonywali nasi krajowi fachowcy. Wszystkie uszczelki wykonał rzemieślnik z Pszczyny. Pierścienie na tłoki zrobiła firma prywatna w Poznaniu. Naprawę głowicy zrobił specjalista w Tychach. Napawanie i szlifowanie wału przeprowadzili na warsztatach Politechniki Gliwickiej pracownicy wydziału spawalnictwa. A panewki odlał w piwnicznych warunkach świetny mechanik Sekuła z Raciborza. Wszystkie gotowe elementy złożyłem w moim garażu i po dotarciu silnika pojechaliśmy na Mazury.
więcej »
Kupiłem go w czasie kiedy normą na drogach były Fiaty 126 , 125 ,Polonezy, Łady, Śkody, Trabanty. Moje auto początkowo w kolorze żółtym z automatyczną skrzynią biegów było tym "które mnie wyróżniało". Komfort jazdy był na tamte czsy rewelacyjny/lata 80/.
Zjeździłem z moją rodziną tym samochodem polskie góry i Mazury.
Ponieważ silnik był mocno wyeksploatowany postanowiłem go remontować. Ponieważ wtedy nie było sieci sklepów z częściami do zagranicznych/zachodnich /samochodów trzeba było się wykazać pomysłowością i operatywnością. Trudno w to będzie uwierzyć młodszym ale sami remontowaliśmy swoje cacka. Oczywiście części zamienne wykonywali nasi krajowi fachowcy. Wszystkie uszczelki wykonał rzemieślnik z Pszczyny. Pierścienie na tłoki zrobiła firma prywatna w Poznaniu. Naprawę głowicy zrobił specjalista w Tychach. Napawanie i szlifowanie wału przeprowadzili na warsztatach Politechniki Gliwickiej pracownicy wydziału spawalnictwa. A panewki odlał w piwnicznych warunkach świetny mechanik Sekuła z Raciborza. Wszystkie gotowe elementy złożyłem w moim garażu i po dotarciu silnika pojechaliśmy na Mazury.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Renault Kadjar
Wcześniej jeździł:
Peugeot Boxer Galernik, Syrena 104, Fiat 126p "Maluch", Opel Ascona, Yugo 1100P, Pontiac Le Mans, Opel Omega, Opel Vectra, Peugeot 307, Skoda Octavia, Opel Astra Słodziutka
Komentarze (2)
MV-6
Dodano: 1 rok temu
Teraz taka Ascona by mi się przydała
Wieslav
Dodano: 8 lat temu
?!
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
2
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
4
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych