Tutaj jesteś:
Samochód
Łada Niva
- Kupione używane w 2008
- Auto obejrzano 3403 razy
- Online od 13 lat, 9 miesięcy i 10 dni
- Auto polubiono 229 razy
Marka:
Łada
Model:
Niva
Nadwozie:
2131
Silnik:
1.7
Moc silnika:
79 KM
Przebieg:
198 565 km
Rocznik:
1996
Łada Niva - samochód typowo do jazdy w terenie, idealny do holowania i wodowania motorówki.
Rok produkcji 1996
Nadwozie samonośne
Napęd na 2 osie, bez blokady dyferencjałów
Silnik 1,7 z jednopunktowym wtryskiem paliwa
Skrzynia biegów manualna 5-cio biegowa z możliwością przełączenia na jazdę drogową i terenową
Na trasie odnosi się wrażenie jakby jechało się większa wersją „malucha”.
Mam na myśli wykończenie wnętrza – tapicerka wykonana podobnie jak w „maluchu”.
Przy prędkościach 120-130 km/h blachy wpadają w wibracje co charakteryzuje się specyficznym dźwiękiem (przydałoby się wypełnienie pustych przestrzeni pomiędzy tapicerką a zewnętrzną częścią blach.
Samochód jest stosunkowo krótki, zbiornik benzyny znajduje się pod siedzeniem pasażera dlatego też przy jeździe na benzynie słychać dość głośno pracę pompy paliwa.
W tym modelu przydałoby się wspomaganie układu kierowniczego zwłaszcza podczas parkowania.
Według mnie samochód nadaje się idealnie w teren.
Powyższy fakt, jak i niska cena części zamiennych jest dużą zaletą w porównaniu z innymi samochodami terenowymi.
Spalanie, które jest widoczne dla wszystkich, jest oczywiście dużo zawyżone.
Jest to wynik błędu, który kiedyś popełniłem podczas wpisywania danych.
Wpisując ilość zatankowanego paliwa, należy określić procent jazdy na gazie w stosunku do jazdy na benzynie.
Początkowo nie zwracałem na to uwagi, dlatego wyszły takie nieścisłości. Próbowałem to poprawić, ale mi nie wyszło...
Posłużę się cytatem z instrukcji obsługi:
"Zużycie paliwa na 100 km nie więcej niż:
8,3 l - przy szybkości 90 km/h na piątym biegu,
11,5 l - przy szybkości 120 km/h na piątym biegu,
10,2 l - w ruchu miejskim."
Tylko raz testowałem go na dłuższej trasie: Bydgoszcz - Sopot - Bydgoszcz, (ok. 400 km w dwie strony). Jazda w lutym w temp. ok. - 5 stopni C, tylko na gazie, z prędkością 70 - 90 km/h.
Zużycie gazu wyszło gdzieś w granicach 15 l/100 km.
Wyposażenie i usprawnienia nieoryginalne:
Instalacja gazowa, zbiornik 70 litrów zamontowany za oparciem tylnego siedzenia,
Hak holowniczy,
Bagażnik na dachu,
Na przedniej części bagażnika 4 światła dalekosiężne,
Na zderzaku 2 halogeny,
Zamek przy wlewie paliwa,
Trzecie światło stop,
Autoalarm z czujnikiem wstrząsowym,
Centralny zamek,
Możliwość uruchomienia silnika za pomocą pilota (jeden przycisk uruchamia zapłon, drugi rozrusznik),
Automatyczny wyłącznik pompy paliwa po przełączeniu na gaz.
więcej »
Rok produkcji 1996
Nadwozie samonośne
Napęd na 2 osie, bez blokady dyferencjałów
Silnik 1,7 z jednopunktowym wtryskiem paliwa
Skrzynia biegów manualna 5-cio biegowa z możliwością przełączenia na jazdę drogową i terenową
Na trasie odnosi się wrażenie jakby jechało się większa wersją „malucha”.
Mam na myśli wykończenie wnętrza – tapicerka wykonana podobnie jak w „maluchu”.
Przy prędkościach 120-130 km/h blachy wpadają w wibracje co charakteryzuje się specyficznym dźwiękiem (przydałoby się wypełnienie pustych przestrzeni pomiędzy tapicerką a zewnętrzną częścią blach.
Samochód jest stosunkowo krótki, zbiornik benzyny znajduje się pod siedzeniem pasażera dlatego też przy jeździe na benzynie słychać dość głośno pracę pompy paliwa.
W tym modelu przydałoby się wspomaganie układu kierowniczego zwłaszcza podczas parkowania.
Według mnie samochód nadaje się idealnie w teren.
Powyższy fakt, jak i niska cena części zamiennych jest dużą zaletą w porównaniu z innymi samochodami terenowymi.
Spalanie, które jest widoczne dla wszystkich, jest oczywiście dużo zawyżone.
Jest to wynik błędu, który kiedyś popełniłem podczas wpisywania danych.
Wpisując ilość zatankowanego paliwa, należy określić procent jazdy na gazie w stosunku do jazdy na benzynie.
Początkowo nie zwracałem na to uwagi, dlatego wyszły takie nieścisłości. Próbowałem to poprawić, ale mi nie wyszło...
Posłużę się cytatem z instrukcji obsługi:
"Zużycie paliwa na 100 km nie więcej niż:
8,3 l - przy szybkości 90 km/h na piątym biegu,
11,5 l - przy szybkości 120 km/h na piątym biegu,
10,2 l - w ruchu miejskim."
Tylko raz testowałem go na dłuższej trasie: Bydgoszcz - Sopot - Bydgoszcz, (ok. 400 km w dwie strony). Jazda w lutym w temp. ok. - 5 stopni C, tylko na gazie, z prędkością 70 - 90 km/h.
Zużycie gazu wyszło gdzieś w granicach 15 l/100 km.
Wyposażenie i usprawnienia nieoryginalne:
Instalacja gazowa, zbiornik 70 litrów zamontowany za oparciem tylnego siedzenia,
Hak holowniczy,
Bagażnik na dachu,
Na przedniej części bagażnika 4 światła dalekosiężne,
Na zderzaku 2 halogeny,
Zamek przy wlewie paliwa,
Trzecie światło stop,
Autoalarm z czujnikiem wstrząsowym,
Centralny zamek,
Możliwość uruchomienia silnika za pomocą pilota (jeden przycisk uruchamia zapłon, drugi rozrusznik),
Automatyczny wyłącznik pompy paliwa po przełączeniu na gaz.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g.
23-07-2019 - ...
1
komentarz
Dodano: 10 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Autko super
Nie sprawdzałem jeszcze łady w bardzo ciężkim terenie.
Szkoda mi było ją trochę zajeżdżać, bo używam jej też na trasie. Wyciągałem nią przyczepę z motorówką pod trawiaste nabrzeże pod kątem gdzieś 30 stopni - szła rewelacyjnie. Dla pełnego komfortu brakowało mi tylko blokady dyferencjału.
No i przydałyby się typowo terenowe opony, bo te które mam są z bieżnikiem szosowym, więc przód trochę się ślizgał.
Jechałem nią po drodze leśnej po świeżo nawiezionym piasku (warstwa gdzieś z 50 cm)- rzucało nią na wszystkie strony, ale nie poddała się - tu przydałoby się wspomaganie kierownicy.
Na youtube jest filmik jak Rosjanie testują ją pod wodą - ja na razie jeszcze się na to nie zdecydowałem - może kiedyś.
Z drugiej zaś strony mówią że bardzo wytrzymałe niestety nie miałem okazji poznać tego auta bo tam gdzie mieszkam występują sporadycznie.
Ale życzę przyjemności i pozdrawiam