Tutaj jesteś:
Kierowca piccolo2007
Profil kierowcy piccolo2007
PRZEBIEG
8
OBROTY
piccolo2007
LZ
20 lat za kółkiem
Zamość
Zamość
offline (ostatnio widziano 13 lat temu)
zarejestrowany od 16 lat i 7 dni
1899 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 98
1899 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 98
Jeździ:
Opel Vectra OPEL VECTRA
Opel Vectra 1.6 GL
więcej »
Obecne auta (1)
Opel Vectra OPEL VECTRA
Marka:
Opel
Model:
Vectra
Generacja:
A
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.6 i KAT
Nazwa auta:
OPEL VECTRA
Przebieg:
220 200 km
OPEL VECTRA
Byłe auta (3)
Ford Escort
Marka:
Ford
Model:
Escort
Generacja:
VI
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
1.6 i 16V
Moc silnika:
90 KM
Fiat 126p "Maluch" Pędzistrzał
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Nazwa auta:
Pędzistrzał
Moc silnika:
24 KM
Ford Fiesta Dźwięko-strzał
Marka:
Ford
Model:
Fiesta
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
1.6 D
Nazwa auta:
Dźwięko-strzał
Przebieg:
700 km
Moc silnika:
54 KM
Witam :)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.6D (54kM) mk2 z 88r z przebiegiem 450 000km.
Samochodzik jest fajny i sympatyczny :) jak dla ludzi co sobie lubią coś podłubać przy swoich 4-ech kółkach.
Z nudów czasami sobie w nim siedzę i majsterkuje :) I zrobiłem w nim:
-przyciemniłem szyby (60%-ale teraz bym przyciemnił ciemniejszą folią)
-PODGRZEWANE LUSTERKA BOCZNE!!!
-sygnał cofania zamontowany w tylnym zderzaku
-dodatkowe ledowe światła do jazdy dziennej
-przy otwieraniu drzwi świecą się pod spodem,
do tego samochodzik wyposażony w:
-CB radio Alan 109
-Nawigację Medion
-dodatkowe światło STOP
-oraz spoiler
HISTORIA FORDA FIESTY MK2
W 1983 roku Ford odnowił nieco swoje najmniejsze dziecko i tak powstała Fiesta MK2.
Była ona skrzyżowaniem: delikatnego face liftingu, gdyż auto nadal pozostało jedynie trzydrzwiowym hatchbackiem z niewielkimi zmianami w przedniej oraz tylnej części nadwozia (przez co jest często mylona z MK1), całkowicie nowego wnętrza wyprodukowanego w stylu lat 80-tych (niestety), oraz gruntownej przebudowy technicznej.
Tutaj należą się szczere brawa dla inżynierów Forda gdyż po drobnym liftingu mechanicznym który poprzednia generacja (MK1) przeszła w 1978 roku, Ford całkowicie przebudował Fiestę co zaowocowało pozbyciem się wszystkich chorób wieku dziecięcego włącznie z polepszoną odpornością na korozję.
Tak więc w 1983 roku zaczęła się najbardziej świetlana era w historii małych fordów,
czyli lata MK2.
Na początku Fiesta MK2 była wyposażona w część gamy silników znanych ze swej poprzedniczki czyli 1.0 Lc, 1.0 Hc, 1.1 Hc oraz 1.3.
Pierwsze trzy można było dostać ze znana z MK1 skrzynią 4 biegową , silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. Jednakże już w maju 1984 roku silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie, zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Był to pierwszy seryjnie montowany w Fieście silnik z wałkiem rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi kasowaczami luzów zaworowych.
W 1984 roku ruszyła także produkcja pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6 ccm i był dostępny tylko z 5-cio stopniową skrzynią biegów. Co ciekawe nadwozie Fiesty nie było wzmacniane w przypadku montażu silnika diesla.
Ostatnią nowością z tego roku była posiadająca silnik o pojemności 1.6 wersja XR2. Pomimo podobnej pojemności jak w przypadku fiesty MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik, stosowany już przez Forda w Escorcie. Posiadał podobnie jak silnik 1.3 wałek rozrządu w głowicy i hydrauliczne kasowacze luzów zaworowych. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną oscylującą w granicach 180 km/h .
W styczniu 1986 roku silnik 1.3 CVH został zastąpiony przez 1.4 CVH (dzięki temu moc wzrosła z 60 do 73 KM) i tak powstała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu S.
Fiesta S posiadała tak zwany S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
Rok 1986 to także rok produkcji limitowanej serii FireFly. Warto o niej wspomnieć gdyż posiadała ona standardowe wyposażenie fiesty 1.1L ale była napędzana silnikiem z rodziny CVH (czyli wałek w głowicy i hydrauliczne kasowacze) o pojemności 1.1 L.
W takim składzie rodzina MK2 dotrwała do 1989 roku kiedy to rozpoczęła się era trzeciej generacji fiesty. Choć w niektórych krajach, jak na przykład w Hiszpanii Mk2 była oferowana, jako nowe auto, do sprzedaży w salonach także w roku 1990.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.6D (54kM) mk2 z 88r z przebiegiem 450 000km.
Samochodzik jest fajny i sympatyczny :) jak dla ludzi co sobie lubią coś podłubać przy swoich 4-ech kółkach.
Z nudów czasami sobie w nim siedzę i majsterkuje :) I zrobiłem w nim:
-przyciemniłem szyby (60%-ale teraz bym przyciemnił ciemniejszą folią)
-PODGRZEWANE LUSTERKA BOCZNE!!!
-sygnał cofania zamontowany w tylnym zderzaku
-dodatkowe ledowe światła do jazdy dziennej
-przy otwieraniu drzwi świecą się pod spodem,
do tego samochodzik wyposażony w:
-CB radio Alan 109
-Nawigację Medion
-dodatkowe światło STOP
-oraz spoiler
HISTORIA FORDA FIESTY MK2
W 1983 roku Ford odnowił nieco swoje najmniejsze dziecko i tak powstała Fiesta MK2.
Była ona skrzyżowaniem: delikatnego face liftingu, gdyż auto nadal pozostało jedynie trzydrzwiowym hatchbackiem z niewielkimi zmianami w przedniej oraz tylnej części nadwozia (przez co jest często mylona z MK1), całkowicie nowego wnętrza wyprodukowanego w stylu lat 80-tych (niestety), oraz gruntownej przebudowy technicznej.
Tutaj należą się szczere brawa dla inżynierów Forda gdyż po drobnym liftingu mechanicznym który poprzednia generacja (MK1) przeszła w 1978 roku, Ford całkowicie przebudował Fiestę co zaowocowało pozbyciem się wszystkich chorób wieku dziecięcego włącznie z polepszoną odpornością na korozję.
Tak więc w 1983 roku zaczęła się najbardziej świetlana era w historii małych fordów,
czyli lata MK2.
Na początku Fiesta MK2 była wyposażona w część gamy silników znanych ze swej poprzedniczki czyli 1.0 Lc, 1.0 Hc, 1.1 Hc oraz 1.3.
Pierwsze trzy można było dostać ze znana z MK1 skrzynią 4 biegową , silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. Jednakże już w maju 1984 roku silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie, zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Był to pierwszy seryjnie montowany w Fieście silnik z wałkiem rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi kasowaczami luzów zaworowych.
W 1984 roku ruszyła także produkcja pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6 ccm i był dostępny tylko z 5-cio stopniową skrzynią biegów. Co ciekawe nadwozie Fiesty nie było wzmacniane w przypadku montażu silnika diesla.
Ostatnią nowością z tego roku była posiadająca silnik o pojemności 1.6 wersja XR2. Pomimo podobnej pojemności jak w przypadku fiesty MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik, stosowany już przez Forda w Escorcie. Posiadał podobnie jak silnik 1.3 wałek rozrządu w głowicy i hydrauliczne kasowacze luzów zaworowych. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną oscylującą w granicach 180 km/h .
W styczniu 1986 roku silnik 1.3 CVH został zastąpiony przez 1.4 CVH (dzięki temu moc wzrosła z 60 do 73 KM) i tak powstała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu S.
Fiesta S posiadała tak zwany S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
Rok 1986 to także rok produkcji limitowanej serii FireFly. Warto o niej wspomnieć gdyż posiadała ona standardowe wyposażenie fiesty 1.1L ale była napędzana silnikiem z rodziny CVH (czyli wałek w głowicy i hydrauliczne kasowacze) o pojemności 1.1 L.
W takim składzie rodzina MK2 dotrwała do 1989 roku kiedy to rozpoczęła się era trzeciej generacji fiesty. Choć w niektórych krajach, jak na przykład w Hiszpanii Mk2 była oferowana, jako nowe auto, do sprzedaży w salonach także w roku 1990.
Blog kierowcy
Kierowca jeszcze nie dodał żadnego wpisu na swoim blogu
Statystyki aktywności
| Data rejestracji | 21.02.2010 |
|---|---|
| Liczba wystawionych komentarzy | 52 |
| Liczba wystawionych ocen | 98 |
| Liczba wpisów w blogach aut | 0 |
| Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 2 |
| Liczba postów na forum | 0 |
Ankieta
-
Moja ulubiona marka samochodu:
Odp: Wszystkie są OK
-
Ulubiony kolor samochodu:
Odp: Czarny
-
Ulubiona muzyka w samochodzie:
Odp: disco/dance
-
Najdalsza podróż autem:
Odp: 700km
-
Najdłuższa podróż (niekoniecznie autem):
Odp: 1200km
-
Podróż marzeń autem:
Odp: Ture do Pologne
-
Najważniejszy Twoim zdaniem element wyposażenia samochodu:
Odp: Radio :P
-
Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
Odp: Mustang 1966
Kierowca piccolo2007 należy do 1 grupy:
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
