Tutaj jesteś:
Kierowca miderek
Profil kierowcy miderek
PRZEBIEG
0
OBROTY
miderek
LU
28 lat za kółkiem
Lublin
Lublin
offline (ostatnio widziano 13 lat temu)
zarejestrowany od 13 lat, 10 miesięcy i 2 dni
722 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 0
722 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 0
Byłe auta (3)
Nissan Bluebird
Marka:
Nissan
Model:
Bluebird
Generacja:
III
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.0 D
Przebieg:
147 000 km
Nissan Bluebird, 2,0 D, 67 KM. Sprowadzony z Niemiec, kupiony po roku eksploatacji w kraju. Salonka na kołach. Welur, miękkie w dotyku, wysokiej jakości tworzywa, dobre wyciszenie wnętrza, doskonałe spasowanie elem. i wykończenie. Prowadzenie jak auto Poważnie biłem się z myślami o odkupieniu tego auta kilka lat po sprzedaży lub znalezieniu nie zajeżdżonego modelu do odrestaurowania. Dwulitrowy, niewysilony diesel (67 KM) cierpiał na niedostatki mocy (dotkliwie odczuwany brak turbiny), jednak w zupełności wystarczał do dalekich, rodzinnych wojaży. Problemy ze skrzynią biegów (wstecznym i piątym) i kłopot z częściami zamiennymi (drogie i niedostępne od ręki) przyspieszyły decyzję o rozstaniu.
Fiat Brava
Marka:
Fiat
Model:
Brava
Nadwozie:
Hatchback 5d
Silnik:
1.6 16V
Przebieg:
107 000 km
Fiat Brava 1,6 16V, 103 KM
Rewelacyjny samochód, użytkowany rodzinnie, z czego w 20% przeze mnie. Doskonałe prowadzenie, zestrojenie zawieszenia i sztywność karoserii. Bardzo dobry silnik o miłym, basowym brzmieniu, z 16-zaworową głowicą (4 zawory na cylinder - 2 ssące i 2 wydechowe), dwoma wałkami rozrządu w głowicy, wielopunktowym wtryskiem (st. sprężania 10,3:1). Nie lubił niskich ale i przesadnie wysokich obrotów. Nieco za wysokie spalanie w relacji do osiągów. Subiektywnie lepsze odczucia z jazdy niż opisywane w danych technicznych. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż po przeskoku paska rozrządu po feralnym włączeniu silnika przez jedną niewiastę. Sugerowany czas na wymianę rozrządu minął 5 tys km wstecz (zakres 80 - 120, u nas 85 tys km). Skutki bardzo bolesne i kosztowne. Jeden z zaworów miał ochotę wylecieć przez pokrywę silnika robiąc okazałe wgniecenie. Po remoncie osiągi nie były już takie jak dawniej i stąd decyzja się na rozstanie po protestach ze strony najmłodszych pasażerów.
Rewelacyjny samochód, użytkowany rodzinnie, z czego w 20% przeze mnie. Doskonałe prowadzenie, zestrojenie zawieszenia i sztywność karoserii. Bardzo dobry silnik o miłym, basowym brzmieniu, z 16-zaworową głowicą (4 zawory na cylinder - 2 ssące i 2 wydechowe), dwoma wałkami rozrządu w głowicy, wielopunktowym wtryskiem (st. sprężania 10,3:1). Nie lubił niskich ale i przesadnie wysokich obrotów. Nieco za wysokie spalanie w relacji do osiągów. Subiektywnie lepsze odczucia z jazdy niż opisywane w danych technicznych. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż po przeskoku paska rozrządu po feralnym włączeniu silnika przez jedną niewiastę. Sugerowany czas na wymianę rozrządu minął 5 tys km wstecz (zakres 80 - 120, u nas 85 tys km). Skutki bardzo bolesne i kosztowne. Jeden z zaworów miał ochotę wylecieć przez pokrywę silnika robiąc okazałe wgniecenie. Po remoncie osiągi nie były już takie jak dawniej i stąd decyzja się na rozstanie po protestach ze strony najmłodszych pasażerów.
Fiat Cinquecento biały
Marka:
Fiat
Model:
Cinquecento
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.7
Nazwa auta:
biały
Przebieg:
67 000 km
Fiat CC, 700 cm3, 31 KM, wersja 2-cylindrowa, gaźnikowa. Bardzo przyjemne auto w prowadzeniu, dobrze tłumiące nierówności. Trafił się Tacie wyjątkowo mocny egzemplarz, choć kultura pracy silnika nie przekonywała. Problemy ze składem mieszanki, nadmiernym wzbogacaniem na wolnych obrotach, dużym spalaniem w zimie, trudnością we właściwym ustawieniu gaźnika zadecydowały o przekazaniu autka mi a następnie do odsprzedaży (cena 17 mln zł, czyli na obecne 1,7 tys, znacznie zaniżona w moim odczuciu).
Zabrakło najzwyczajniej cierpliwości w dopracowaniu mechanizmów sterowania silnikiem.
A na marginesie. To piąte w kolejności auto w rodzinie (po Renault 8 Gordini (1964), Mini Morris Cooper S (1963), Fiacie 126p (1980), Nissanie Bluebird 2,0 D (1987) i Wartburgu 353 z silnikiem VW 1,3i, 1991). Można uznać, że to pierwsze, oddane mi do samodzielnego użytkowania auto (po zdobyciu prawa jazdy w II kwartale 97 r). Kolejne, kupione i utrzymywane już w 100% za moje własne fundusze, to obecnie eksploatowana skoda favorit.
Zabrakło najzwyczajniej cierpliwości w dopracowaniu mechanizmów sterowania silnikiem.
A na marginesie. To piąte w kolejności auto w rodzinie (po Renault 8 Gordini (1964), Mini Morris Cooper S (1963), Fiacie 126p (1980), Nissanie Bluebird 2,0 D (1987) i Wartburgu 353 z silnikiem VW 1,3i, 1991). Można uznać, że to pierwsze, oddane mi do samodzielnego użytkowania auto (po zdobyciu prawa jazdy w II kwartale 97 r). Kolejne, kupione i utrzymywane już w 100% za moje własne fundusze, to obecnie eksploatowana skoda favorit.
Blog kierowcy
Kierowca jeszcze nie dodał żadnego wpisu na swoim blogu
Statystyki aktywności
| Data rejestracji | 17.04.2012 |
|---|---|
| Liczba wystawionych komentarzy | 0 |
| Liczba wystawionych ocen | 0 |
| Liczba wpisów w blogach aut | 0 |
| Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 1 |
| Liczba postów na forum | 0 |
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
