Tutaj jesteś: Kierowca Lukasz20VT







Prześlij sugestię
Profil kierowcy Lukasz20VT
PRZEBIEG
4
OBROTY
0
WPZ
offline (ostatnio widziano 14 lat temu)
zarejestrowany od 14 lat, 7 miesięcy i 3 dni
2765 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 4

Lokalny oblatywacz FC
więcej »
Obecne auta (1)
Fiat Coupe TONSIL
Marka:
Fiat
Model:
Coupe
Nadwozie:
Coupe
Silnik:
2.0 20V Turbo
Nazwa auta:
TONSIL
Przebieg:
74 000 km
Moc silnika:
220 KM
71
komentarzy
0
zdjęć w galerii
2
wpisy w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Piekielnie szybki, piekielnie piękny. Topowa wersja 20V Turbo "podkręcona" do 304KM. Samochód jest oficjalnym DemoCar'em firmy TONSIL na rok 2010.
Jeżeli ktoś ma chęć przeczytać długi i nudny opis to zapraszam ;-)
Zamontowane głośniki są z najwyższej półki cenowej i takie też musiało być auto- szybkie i dynamiczne z nutką "fantazji". Niestety, ale większość aut dostępnych na naszym rynku nie posiada właśnie tego "czegoś" co mają rasowe włoskie auta. Dlatego też mój wybór padł na Fiata Coupe, wersja 20V Turbo sygnowana logami Abarth. Warto podkreślić, iż ta wersja jest na naszym rynku dużym rarytasem. Auto opuszczając fabrykę wyszło już po "ostrym" tuningu. Na pierwszy rzut oka widać iż różni się od innych wersji Fiata Coupe takimi elementami jak: 1)Silnik- dwudziesto zaworowa, 5-cio cylindorwa turbodoładowana jednostka o seryjnej mocy 220KM.
2)Wentylowane oraz nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 305mm w tandemie z czterotłoczkowymi zaciskami- jest to wyrób Brembo.
3)Samochód uruchamiany jest za pomocą przycisku wykonanego z polerowanego aluminium.
4)Tarcze zegarów są w kolorze srebrnym, wyskalowane do 280km/h
5)Część elementów wnętrza pokryto skórą.
6)Skrzynia biegów posiada 6 przełożeń
7)O komfort kierowcy dba klimatronik.
Lista ta jest sporo dłuższa lecz są już to typowe "smaczki". Poza fabryką auto wzbogaciło się o takie detale jak:
1)Oświetlenie ksenonowe 6000K
2)Ultralekkie felgi 17'' Team Dynamics
3)Dodatkowy zegar ciśnienia doładowania
Silnik:
1)Układ wydechowy jest przelotowy wykonany z 2,5'' stali kwasoodpornej. O wrażenia akustyczne przechodniów dba dedykowany tłumik Ragazzon.
2)Najmocniejszy chip Novitec
3)Turbosprężarka to hybrydowy układ dwóch wirników: seryjnej wielkości w części gorącej oraz większego w części zimnej.
4)Głowica została poddana delikatnej obróbce
5)Zagościł układ dolotowy z filtrem stożkowym umieszczonym tak, by chwytał zimne powietrze.
Do tego w najbliższym czasie dojdą większy intercooler i wtryskiwacze. Po tych zabiegach auto "wykręciło" 304KM lecz dla bezpieczeństwa użytkowane jest z mocą ok 280KM. Powoduje to iż Fiacik katapultuje się w czasie 5.5s do 100km/h i osiąga prędkość 280km/h (sprawdzone ;-) )
Generalnie nie chciałem ingerować zbytnio w wygląd auta gdyż tak jak podkreślałem powyżej- auto samo w sobie jest mocno oryginalne i niepowtarzalne. Na to miejsce zadbałem o wygląd wnętrza, tak by szło w parze z instalacją Car Audio i delikatnymi zmianami w silniku. Fabryczne elementy wykonane ze skóry zostały od nowa pokryte tym samym materiałem lecz zmieniono kolor obszycia. Kierownica, gałka zmiany biegów, mieszki oraz boczki drzwi nabrały nowego wizerunku. Dodatkowo przednie słupki oraz konsola z dodatkowymi wskaźnikami również zostały pokryte skórą i obszyte czerwoną nicią. Na chwilę obecną w kolejce do obszycia czeka tylna kanapa oraz nowe fotele kubełkowe BiMarco. Ten samochód nie tylko bardzo szybko jeździ ale i również genialnie brzmi! Taki przyświecał mi cel i z całą pewnością udało się to osiągnąć. Całe brzmienie systemu wysoko podniosło poprzeczkę dla konkurencji. Ale do rzeczy. Całość prac rozpoczęły żmudne pomiary akustyki auta przez inżynierów Tonsil. Z wytycznymi i rozrysowanymi schematami auto odjechało do olsztyńskiego BudWil na montaż podzespołów. Samochód został rozebrany do gołej blachy i od podstaw wytłumiony. Położono również całe okablowanie dla wzmacniaczy i głośników. W między czasie trwało kompletowanie głośników i reszty komponentów. Warty podkreślenia jest fakt, iż głośniki wysokotonowe to wersja "custom" wyprodukowana tylko i wyłącznie w dwóch egzemplarzach specjalnie dla tego samochodu. Chodziło nam o uzyskanie perfekcyjnej akustyki. następnym krokiem było wykonanie zabudowy bagażnika z żywic oraz zabudowy głośników wysokotonowych w przednich słupkach. Jak wspominałem wcześniej- pokusiłem się o wykonanie budki z miejscem na 3 dodatkowe zegary monitorujące pracę silnika.
Za jednostkę sterującą wybrałem radioodtwarzacz CD/MP3 Alpine, i jednocześnie najwyższy model z tej półki: CDA9886R. Za napęd głośników odpowiadają dwa wzmacniacze sygnowane logami Focal- monoblok SOLID1 napędzający subwoofery oraz "czterokanałówka" SOLID4 napędzająca system przedni. O dobre zasilanie dba kondensator Stinger o pojemności 1F. Sercem każdego systemu CarAudio są oczywiście głośniki. Jest to element najbardziej odpowiedzialny za prawidłowe przetwarzanie dźwięku. Dlatego też nie poszedłem na żadne kompromisy i zdecydowałem się na montaż najwyższej klasy głośników. Za sekcję wysokotonową odpowiedzialna jest wysokotonówka GDWK 10/80 S konstrukcji inż. Krzysztofa Nowaka. Do tych głośników zostały zaprojektowane odpowiednie zwrotnice. Sam w sobie głośnik jest chłodzony ferrofluidem oraz zabezpieczony siateczką przed uszkodzeniami mechanicznymi. Za pasmo średnio-niskotonowe odpowiadają głośniki o średnicy 16cm z membraną polipropylenową i sztywnym, gumowym zawieszeniem. Co ciekawe ich membrana została pokryta lakierem typu Cameleon mieniącym swój odcień w zależności od kąta patrzenia! Za gigantyczny masaż pleców odpowiadają dwa legendarne subwoofery Tonsil SubBass 1200EXPLOSIV. Jeden subwoofer posiada moc 1200W oraz ponad 10cm skoku membrany. Cena tej "bomby" to 2040PLN za sztukę. Sam głośnik posiada wiele ciekawych rozwiązań technicznych stawiających go wśród człówki światowych liderów w klasie 8'' subwooferów. Mam tu na myśli min. hamulec magnetyczny, gigantyczną fałdę zawieszenia membrany, duży system magnetyczny z podwójnym magnesem i wydłużonym , wentylowanym rdzeniem o profilowanym aerodynamicznie wlocie , szeroka cewka o wentylowanym wysokim wskaźniku temperaturowym , duży resor ze szczególnie stabilnego materiału oraz potrójny system intensywnego przewietrzania dopełniają reszty, czyniąc głośnik wyjątkowym. Głośnik został wyprodukowany w liczbie 50szt.
Jak zauważyliście Państwo cała zabudowa została wykończona czarna skórą z obszyciami czerwoną nicią. Wzmacniacze przykryto pleksiglassem na której wycięto laserowo otwory poprawiające chłodzenie wzmacniaczy. Znalazły się również grawerki TONSIL oraz podwykonawcy. Całość jest efektownie podświetlona w kolorze intensywnej czerwieni która współgra kolorystycznie z podświetleniem deski rozdzielczej. Pojazd stworzono z myślą prezentacji szerszemu gronu fanów mocnego uderzenia którego Tonsil jest w stanie zapewnić swoimi produktami. Auto na pewno odwiedzi wiele wystaw w kraju oraz miejmy nadzieję za granicą. Swoje produkty kierujemy do osób szukających wysublimowanego dźwięku, ceniących jakość a nie tylko decybele. Niestety, ale nasz rynek zalało wiele tanich, dalekowschodnich konstrukcji nie mających nic wspólnego z dobrym brzmieniem. Tonsil wychodzi temu na przeciw oferując bardzo wysokiej jakości głośniki w atrakcyjnej cenie. Należy też podkreślić, że cała produkcja odbywa się w Polsce i jest dziełem tylko i wyłącznie polskich inżynierów. Ponad 60-cio letnia tradycja w budowie głośników i przywiązanie do marki, powoduję iż na chwilę obecną w tej klasie cenowej nie mamy konkurencji.
Blog kierowcy (2)
Dodano: 14 lat temu, przez Lukasz20VT
Niezmiernie mi miło poinformować że auto odjechało na kolejne modyfikacje. Ukończony zostanie środek auta w skórze (fotele), auto dostało nowy body kit z firmy AutoDS Team, na karoserii ...
1 komentarz
Dodano: 14 lat temu, przez Lukasz20VT
No i znów rozstałem się z moim kochanym wozidełkiem. Samochód pojechał na kolejne zmiany: wykonanie puszki filtra powietrza z blachy kwasoodpornej polerowanej, rozpórki przedniego zawieszenia ...
1 komentarz
Statystyki aktywności
Data rejestracji 29.11.2009
Liczba wystawionych komentarzy 4
Liczba wystawionych ocen 4
Liczba wpisów w blogach aut 2
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych 1
Liczba postów na forum 0
Kierowca Lukasz20VT należy do 1 grupy:
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
2 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl