Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic ufo » Życie zaczyna się po setce







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 672 razy
Data wydarzenia: 14.06.2019
Życie zaczyna się po setce
Kategoria: inne
W roli głównej przy takich wpisach występuje nie kto inny jak licznik kilometrów, ale w tym wypadku okoliczności zdarzenia zostawimy na pamiątkowym zdjęciu. Bez fajerwerków i bez werbli, jedynie FranzMaurer i Maarten73 zareagowali gratulacjami na lakoniczne powiadomienie przed 23:00 (w nocy) [puchar].

1) A fakty są takie, że Civic przekroczył Rubikon 100 tysięcy kilometrów. Po siedmiu latach i dwóch miesiącach motokariery, dopiero od niedawna w moich rękach - za to w trybie już jednostajnie przyspieszonym. Ósmy miesiąc u mnie i ponad piętnaście tysięcy kilometrów daje niezłą średnią 2 tys. km. na miesiąc [hihi]. I coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że lubię podróżować tym autem - nie tylko wtedy, kiedy muszę.

2) Dobrą rzeczą jest podsumować etap do pierwszej setki, czyli ocenić niezawodność samochodu. Ponieważ na bieżąco znałem historię tego egzemplarza, więc krótko:
a) miesiąc po odbiorze rocznego auta-demo zapaliła się po raz pierwszy kontrolka oleju. Okazało się, że mechanicy niechlujnie zakręcili korek oleju i w rezultacie płyn znalazł ujście, rozbryzgując się po bloku na wyjątkowo paskudnych dziurach. Auto natychmiast wylądowało w rękach serwisantów. Dolali oleju (nie za darmo), sprawdzili poziom. Niesmak pozostał. Innym razem uszkodzony został zderzak przedni, dokładka zderzaka i zbiornik płynu do spryskiwaczy. Naprawa na ubezpieczenie, auto na gwarancji. Po sporym koszcie na fakturze (pomijam ile) okazało się, że panowie z ASO nie wymienili pękniętej plastikowej rurki łączącej korek (znowu...) z obiegiem płynu. Mało tego, płyn po prostu wylewał się na asfalt. Panowie nie raczyli go nawet uzupełnić. Znajomy mechanik dokończył ich robotę, nie wziąwszy ani grosza [totalszok]. Są na świecie wspaniali Ludzie [up].
Ostatni epizod z ASO wiązał się z przeglądem, na którym panowie znaleźli zapocenie w okolicy odmy oleju. Poinformowali natychmiast, zgłosili do centrali (już po gwarancji), umówili termin wizyty i naprawy. W dwie roboczogodziny na koszt Kwitnącej Wiśni i reprymendy pracowników w Swindon uwinęli się z tematem. Minus dla Civica, plus dla Hondy Poland.
b) w przeciągu dwóch lat (2015 i 2017 r.) przednia szyba Civica postanowiła sobie pęknąć, mając własne zdanie na temat parkowania na słońcu w upalne lato. O ile w 2015 r. winę ponosi kamień wystrzelony spod koła ciężarówki (o masakra...), tyle późniejsza powtórka wynikała raczej ze zbyt mocnego osadzenia nowej szyby lub pośpiesznego powrotu do domu. Nawiasem mówiąc, kąt pochylenia i wielkość przedniej szyby jednobryłowego "ufoka", który designersko jest bardziej futurystyczny niż klasyczne VW-brandsy, trochę zwiększa ryzyko takich zdarzeń. Fajny wygląd vs łatwość uszkodzenia. Coś za coś. I tutaj Civic nie ponosi karnych punktów.
c) rok 2017. Okazało się, że w mieszku dźwigni zmiany biegów pojawił się brzydki ślad pęknięcia. Niby nic wielkiego, ale dziurka zaczęła się stopniowo powiększać i przebijała się biała osnowa jakiegoś tworzywa sztucznego. Gdy w końcu wszedłem w posiadanie Hondy, zaczęło się poszukiwanie lekko używanego mieszka. Przez moment kusiła oferta aluminiowej gałki i czarnego mieszka przeszytego czerwoną nicią - z rozbitej Hondy Type-R. Ale pomysł upadł szybciej niż widniało ogłoszenie - mając swoje lata, wolałem zachować oryginalny wystrój. I kupiłem zestaw ze znacznie świeższą gałką zmiany biegów - Ufoque miał swoją własną zauważalnie wytartą z farby pokrywającej skórę wokół kapsla z rozrysowanym schematem zmiany biegów. Punkt karny dla Hondy za wadę materiałową, znaną większości właścicieli modelu.
d) Ostatnim etapem były dwie dolewki oleju tej zimy. Nie będąc pewnym, kiedy poprzedni Właściciel zmieniał olej, raz pojechałem do warsztatu, a drugi raz zaskoczony "Aladynem" w trasie dokupiłem butelkę i dolałem ok. pół litra. Wymiana zgodnie ze wskazaniem komputera nastąpiła pół miesiąca później. Obecnie nic się w temacie złego nie dzieje.
W sumie nie przyznaję punktu karnego za olej - na forach wspomina się, że VTEC ma olej 0W20, rzadki i drogi, a potem serwisy zalewają 5W30 i sugerują wymianę po ok. 10-12 tys. km. lub później, jak pokaże komputer. Krótkie odcinki przy dużych mrozach mogły, ale nie musiały, odcisnąć swój wpływ.
e) razem dwa punkty karne i ocena bardzo dobry z plusem za niezawodność. Obie historie z "penalty points" biorę na karb egzemplarza ze ścisłego początku produkcji i demowej przeszłości.

3) A że życie zaczyna się po setce? Cóż... Civicowi wypada życzyć powtórzenia świetnego wyniku. Najwyraźniej aby zaszaleć, jeszcze przed 101 tysiącem Honda zażyczyła sobie świeżej żarówki H7, ale dostała też drugą. Wymiana sporo trudniejsza - trzeba odpiąć kilka spinek osłon reflektora, szyjkę wlewu do spryskiwacza i obudowę czegoś tam. Zadanie przyjął mechanik, następną razą spróbuję już sam [hihi].

Do następnego odcinka [papa]
Ostatnia aktualizacja: 14.06.2019 23:34:56
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar: no fakt, nawet za blisko ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar:
Nic tylko testować.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Ale u mnie Wisła nie opodal nie zapominaj :)
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar: a wcześniej pisałeś, że "posucha" [rotfl]
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Tu też drogo jak cholera a tu to normalne :( Aga w Polsce ocenia areały i potrzebę urlopu w lipcu :) A tak przy okazji to u mnie czereśnie obrodziły to zapraszam :) oczywiście w Polsce [rotfl]
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Masz racje :) jest dobre w dni upalne w dekiel nie idzie :)
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar: to słabo, nawet bardzo słabo. U nas też sucho. Warzywa i owoce drogie jak diabli. Za czereśnie ostatnio płaciłem 39 za kilo. Te gorsze były po 29.
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar:
Grapefruit? Nawet muszę powiedzieć, że było całkiem dobre.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: No nie wiem czy będzie co :( ? przepić ale ja się zaopatrzę w piwko jak ostatnio :) 0.0 %
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Witam :) z tego co mama mówi to chyba nie będzie co rwać bo aura nie sprzyja :( deszcze słońce upały i na koniec grady [rozpacz] takę może na słoik kompotu się nazbiera :(
Dodano: 4 lata temu
Do ANNA83: dokładnie tak 😁
Dodano: 4 lata temu
Jak go fachowcy nie wykańczą...będzie żyć ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do rekord5: to czekam na bloga, bo to teraz tu jak złoto ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do rekord5: a więc czekamy 😎
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Pierwsze dwa tysiące kilometrów utwierdzają mnie w przekonaniu jak bardzo się myliłem w stosunku do oceny napędu hybrydowego a pewnie i japońskiej motoryzacji,pierwszy serwis czyli kompleksowa wymiana tarcz i klocków (oryginalnych po przebiegu 220tkm)tym bardziej,trzeba będzie znowu walnąć jakiegoś bloga.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Kwach w memach nie występuje po setce, tylko po litrze.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
A może Marcin trafiłby jej gdzie indziej?
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: wszystkiego trzeba w zyciu sprobowac:)
Dodano: 4 lata temu
Do kstilger: wtedy to już choroba filipińska
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: po 2 setkach nawet lepiej:)
Dodano: 4 lata temu
Do kstilger: w memach o Kwaśniewskim
Dodano: 4 lata temu
po setce zawsze lepiej sie wyglada:)
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: może Magda Gessler trafiłaby do Jego podniebienia? ;)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP:
No, szczególnie teraz.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: nie ma takiego/takiej co za mną trafi ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Za Marcinem nie trafisz.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP:
Gimnastyka stawów, a potem odkażanie od wewnątrz - sama medycyna.
Dodano: 4 lata temu
Do rekord5: dziękuję bardzo 😁. Motoryzacja japońska jest fajna i obaj to stwierdzamy - każdy z nas lubi co innego
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: robota ok. Nie bronię się. Ale raczej nie ma nic wspólnego z rehabilitacją.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Niech służy i przebija kolejne "magiczne" bariery.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl