Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Espace Grand 2.0T » Zrób to sam - wymiana filtrów powietrza i kabinowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Espace
  • przebieg 101 643 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 Turbo
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 12802 razy
Data wydarzenia: 17.06.2013
Zrób to sam - wymiana filtrów powietrza i kabinowego
Kategoria: zmiany w aucie
Mówi się, że filtry należy wymieniać. Producent sugeruje wymianę filtrów powietrza i kabinowego co roku lub co 15000 km. Jako że od zakupu minął już i rok, i 15tyś. km postanowiłem spróbować swoich sił w wymianie. Swoją drogą, nazwy trochę mylące - oba filtry filtrują powietrze, tylko jeden powietrze do komory spalania a drugi do kabiny, może powinny nazywać się "silnikowy" i "kabinowy"? ;)
Wybór padł na firmowe Purflux'y, kabinowy AHC203 za 90PLN i powietrza A1265 za 50PLN. Czas wymiany około 30 minut. Stopień skomplikowania - zależy od metody, o tym za moment.

Filtr kabinowy wymienia się banalnie prosto - to ten duży prostokątny filtr widoczny i dostępny po otwarciu maski, wymiana sprowadza się do wyjęcia starego i włożenia nowego.

Z filtrem powietrza jest gorsza sprawa. Producent zaleca wyjęcie akumulatora, do czego potrzebne są klucze 13 (mocowanie akumulatora i klema +) oraz klucz 10 (klema -). Jako że wyjmowanie akumulatora mi nie szło, postanowiłem odkręcić tylko klemę "-" i spróbować szczęścia. Obudowa filtra powietrza trzymana jest 4 śrubami torx T-20. O ile śruby bliżej nas łatwo się odkręca, o tyle śruba "z tyłu", od strony kabiny przedstawia pewien problem - jest nad nią bardzo niewiele miejsca. Przydatny byłby klucz przegubowy lub w kształcie litery "L"; ponieważ takiego nie miałem musiałem sobie poradzić inaczej i jakoś się udało.
Obudowę filtra podważamy ile się da, stary filtr wyciągnąłem używając brutalnej siły (uległ uszkodzeniu). Ponieważ nowy musiałem wcisnąć tą samą drogą najpierw umyłem okolice, żeby nie ubrudził się już przy wkładaniu (czego na zdjęciach nie widać). Jakoś udało się go wcisnąć. Pozostało zakręcenie śrubek (z wyczuciem, bo łatwo je "przekręcić" i uszkodzić mocowanie obudowy), założenie z powrotem klemy "-", zamknięcie pokrywy silnika i wpisanie kodu do radia.

Efekt? Silnik wydaje się pracować spokojniej i bardziej równo, ale to pewnie efekt placebo. Dodatkowo jestem z siebie dumny blady i zadowolony :)
Dodano: 5 lat temu
Do giernal: Za pierwszym razem zajęło mi to 30 minut, następnym razem na pewno będzie szybciej - odkręcić 5 śrub, wyjąć stary filtr, włożyć nowy, przykręcić. Najdłużej trwało kombinowanie jak wyjąć i włożyć filtr w wąskiej przestrzeni.
Dodano: 5 lat temu
Kurcze, ja nawet nie wiem gdzie u mnie to wszystko się mieści...
Dodano: 5 lat temu
Widzę, że w "207-ce" inżynierowie lepiej to zaprojektowali. Wymiana "kabinówki" trwa dosłowie 20-30 sekund, zaś filtr powietrza , to max. 10 minut. ;)
Dodano: 5 lat temu
Powietrze to podstawa. W mercu muszę wymienić filtr kabinowy, bo jakby nie patrzeć się ten syf wdycha przez stary filtr;) dobra robota. Zawsze jak patrzę na Reno, przypomina mi się od razu Lexus;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez Slawomirus44
Myślę aby kupić Dacie Logan II MCV (nową). Czy ktos miał jakieś doswiadczenia z ta marką i tym modelem? Przede wszystkim chodzi mi o awaryjność. Samochód będzie mi służył do jazdy do ...
8 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez damian88max
Ktoś ma tu BMW? Powinien sprawdzić czy kiedyś się sam nie spali. Gruba sprawa a w mediach nie słyszałem.
Dodano: 1 dzień temu, przez damian88max
Ktoś ma tu BMW? Powinien sprawdzić czy kiedyś się sam nie spali. Gruba sprawa a w mediach nie słyszałem.
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl