Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Zmierzch benzynowych kompaktów przez UE i ekodebilizm







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 870 razy
Data wydarzenia: 14.07.2019
Zmierzch benzynowych kompaktów przez UE i ekodebilizm
Kategoria: obserwacja
Żyjemy w trudnych czasach, dotyczy to nawet motoryzacji. Wszechwiedząca Unia Europejska (czytaj Niemcy) wiedzą najlepiej czego potrzebujemy i co musimy zrobić. Co jeść, czym jeździć, jak wędzić kiełbasę (nie drewnem) i czepiają się wszystkiego co nie ekologiczne według nich (poza ciężarówkami, i statkami )

Zdecydowali już że diesel jest zły a najlepszy jest samochód elektryczny. Powoli może stać się że nie będzie możliwości zdecydowania o wydaniu własnych pieniędzy bo zostaną nam albo drogie elektryczne melexy lub silniki benzynowe… 3 cylindrowe.

A przypominam że to wszystko pod płaszczykiem ekologii, takiej na siłę i na pokaz a prawdą jest że chodzi o zarobek, o kasę i wydymanie konsumenta. Aby była nowa moda aby znów kupił cos innego, bardziej bio i bardziej eko.
Dziwne że te przygłupy obudziły się teraz po aferze Dieselgate a nie 10-20 lat wcześniej…
A w czym rzecz?
W tym ze w najpopularniejszej klasie aut czyli kompaktów powoli nie mamy wyboru i skazani jesteśmy na silniki 3 cylindrowe. Dotyczy to najlepszych aut na rynku, tych z Niemiec, takich jak Golf, Astra i Fokus. A dlaczego silniki 3 cylindrowe są złe nie muszę tłumaczyć pasjonatom motoryzacji, ekspertom i ludziom którzy od zawsze jeździli „normalnymi autami”.
Sensacja było podanie do wiadomości w zeszłym tygodniu ze Opel Astra 5 po modernizacji otrzyma silniki benzynowe, wyłącznie 3 cylindrowe z koncernu Peugeota – to oznacza koniec tego auta.

A przecież kompakt to dzisiaj najlepszy rozmiar auta, jest tak obszerny jak niegdyś Passat B5 i poza Crossoverami to najpopularniejszy typ auta na rynku.

- 3 cylindry to niższa masa i niższe zużycie paliwa. To bzdura bo kiedyś były 4 cylindry i problemu nie było. Chodzi tutaj o to aby były spełnione, drastyczne, niższe normy Co2 i na papierku producenci mieli dobrze dla siebie. Skutkuje to nie płaceniem kar za łączne przekroczenie emisji Co2

- 3 cylindry to zazwyczaj niska pojemność 1.0 lub 1.2, Wyśmiewana przez wielu. Przecież mikserze mam większy silnik. To zazwyczaj „wysilone” silniczki z turbiną. Ich problemem jest nie tylko ograniczona trwałość (do ok 200 tys. km) co akurat mnie nie przeszkadza bo takie czasy że dzisiaj auta nie musza wytrzymywać 15 lat i 500 tys. km, zmieniamy je co kilka lat i chcemy ciągle czegoś nowego. Technika tak idzie do przodu że cos co ma 15 lat to starota

- 3 cylindry to niskie zużycie paliwa i niska emisja Co2 tylko na papierze, gdy wciskamy gaz mocno w podłogę a dynamika wtedy jest zadowalająca to taki silniczek gdy poruszasz się autostradą z prędkością 140-160 km/h spala zbyt duże ilości i paliwa

- największą wadą 3 cylindrów sa wibracje i brak wyważenia. Owszem w kabinie auta już po ruszeniu tego nie odczuwamy ale stojąc przy chodzącym silniku na zewnątrz a nie daj Boże otwierając maskę mamy taki nieznośny i śmieszny terkot wiatraczka ze wstyd na całą ulicę. Przy tym dźwięk nowoczesnego diesla Common Rail to poezja dla uszu.

- 3 cylindry z turbiną o pojemnościach 1.0 lub 1.2 opanowały większość zakresów mocy w autach kompaktowych, od 100 do 185 koni. Także nawet jak ktoś chce auto mocniejsze o lepszych osiągach skazany jest na terkajacą kosiarkę.
Sport i 3 cylindry ? To chore maksymalnie. Śmiali się ze TDI to nie może byc sport, bo diesel? a okazało sie że według chorych producentów może byc nawet 180 konne 3 cylindry oferowane jako model sportowy

A teraz przykłady aut kompaktowych:

- koncern Volkswagena czyli Vw Golf, Skoda Scala i Seat Leon to silnik 1.0 TSI o 3 cylindrach o moc 95 lub 115 koni. Na szczęście mamy w ofercie 1.5 TSI o mocach 130 i 150 koni, owszem ma on odłączanie cylindrów ale dzieje się to rzadko i w czasie jazdy a nasze uszy nie usłyszą tezo żenującego efektu dźwiękowego

- Ford Focus to 1.0 Ecoboost o 3 cylindrach i w Focusie o mocach odpowiednio 100 i 125 koni oraz 1.5 Ecoboost o mocach 150 i 182 konie. I żadnego „normalnego” silnika

- Opel Astra 5 po faceliftingu, z silnikami Peugeota 1.2 Turbo o mocach 110, 130 i 145 koni. Na pocieszenie mamy 4 cylindrowy 1.4 Turbo o mocy 145 koni ale z przygłupawą skrzynia CVT

- Renault Megane ma na szczęście silnik 1.3 TCE o 4 cylindrach i mocach 115, 140 i 160 koni. Tutaj szacunek dla firmy

- Toyota, nie ma nic poza hybrydami i jakiś tam padaczkowaty 1.2 chyba

- Mazda, przestarzałe silniki 2.0 bez turbiny (maja sporo zalet i 4 cylindry)

- Honda Civic ma 1.0 Turbo o 3 cylindrach i mocy 126 koni oraz 4 cylindrowy 1.5 Turbo o mocy 182 koni

- Peugeot 308 to 1.2 PureTech 3 cylindry o mocach 110 i 130 koni

Na szczęście silniki diesla we wszystkich kompaktach maja 4 cylindry jednak obserwujemy trend że nie maja one dużej mocy. Nie oferują nic więcej poza 150 konnymi wariantami. Wspomnę że na liście rodzynków z genialnym napędem jest 184 konny Golf GTD czyli silnik diesla spełanijący normę Euro 6 d temp. Dobrze że jeszcze jest oferowany.

Niektórzy powiedzą ze problemu nie widza bo nie kupują nowych aut, że nie stać ich ze nabędą 4 cylindrowe auta ale używane 4-6 letnie. Owszem można jeszcze kupić używanego opla Astrę 5 z genialnym motorem 1.6 Turbo o 4 cylindrach i mocy 200 koni.
Ale pomyślcie co będzie za 10 lat? Wtedy już nie będzie zbytnio używanych aut z silnikami benzynowymi o 4 cylindrach.
Ja nigdy nie dam się zeszmacic i nie kupie 3 cylindrowego dziadostwa.
Ostatnio kolega ośmieszył się maksymalnie. Szpanuje że nabył w drodze leasingu Mini Countrymana, auto nowe testowe z przebiegiem zaledwie 1500 km, z gwarancja i 33% taniej niż cena cennikowa. A ja mowie, fajne auto takie stylowe Mini a jaki silnik? Odparł 1.5, 3 Cylindry 140 koni…. Zatkało mnie.

Premium za 130 tys. zł i taki wstyd… Dno Panie ta motoryzacja jutra, dno i wodorosty.
Ostatnia aktualizacja: 14.07.2019 12:49:16
Dodano: 4 lata temu
Do Maniek1986: Tak trzymaj. Moje GTD też jeszcze jest normalne i nic prawie nie spala ropy.


A moja kobieta jest na tyle mądra że nie chce tego złomu z lat 2017 i nowszego. Z odlaczaniem cylindrów, instalacja 48 V i norma Euro 6 D Temp czyli zduszeniem silnika i osłabieniem reakcji na gaz.

Marzy jej się 5-6 letni Seat Ateca ze 150 konnym 1.4 TSI i nawigacją 8 cali.
Obecnie to drogie młode auto
Dodano: 4 lata temu
Zgadzam się w pełni z autorem textu, choć uważam, że w ciągu kilka lat przyzwyczaimy się do silników 3-cylindrowych. Niestety unijni ekoterrorysci wprowadzają coraz ostrzejsze normy i coś czytałem, że Golf 8 w każdej wersji silnikowej ma mieć elektrycznego wspomagacza żeby poprawić osiągi i obniżyć emisję spalin. Jak dla mnie wszystko ok tylko obawiam się, że za kilka lat ceny aut jeszcze bardziej poszukują w górę 🙈. Dlatego też z tego powodu zamierzam bardzo mocno dbać o swojego Leona co by mi posłużył jak najdzuzej 🙂
Dodano: 4 lata temu
w toyocie masz 2.0 140km w corolli nowej wiec nie pitol,a silniki mazdy są przestarzałe? pierwsze słysze bo nie widzialem u konkurencji silników które maja 2.0 i nie muszą mieć dodatkowych systemów zeby spełnić normy euro 6, w alfie giulietta tez masz fajne silniki :)
Dodano: 4 lata temu
Świetne spostrzeżenia. Takie nastały czasy. UE twierdzi, że średnio samochód powinien palić 4.5l, księgowi wyliczają kary, inżynierowie stwierdzają, że 3 cylindry w laboratorium dadzą radę i tak to się kończy. Teraz jeszcze dochodzą niby hybrydy plug-in z bateriami idealnie przystosowanymi do WLTP.
Dodano: 4 lata temu
Do Typowy_Janusz: punkty dostają nieuważni i Ci co mają pecha...
Moja "cytrynka" nie zachęca do zasuwania w moim stylu, gębę wykrzywia ale nie od prędkości. Tutaj Ci co mnie znają od dawna wiedzą jak jeżdżę i gwarantuję Ci, że żaden auta by mi nie pożyczył w obawie o przedwczesną wymianę minimum klocków i tarcz hamulcowych. W mojej "cytrynie" po wymianie w styczniu już się kończą. Mimo słabej dynamiki silnika. U mnie klocki i tarcze to max 15 000 km i zmiana. obejrzyj mój kanał na YT:

http://www.youtube.com/martinezgp
Dodano: 4 lata temu
Do Typowy_Janusz: policja i Marcin jak patrzą na Cytrynkę 🐸🍋, to im się odechciewa wyciskać 😂
Dodano: 4 lata temu
Do ebdrinker: Yarisa? Oby tylko był ładny 😁
Do MaArek77: dzięki 😁.Znam też CR-V III, jest w rodzinie, z benzyniakiem. Chwilami myślę: "ależ to jest muł"😔. Z drugiej strony zadziwiająco przestronna jest kabina i bagażnik, całe auto niesamowicie przyjazne i bezstresowe. Po polnej drodze i i ostro pod górę ślizgała się w koleinach, ale rwała i nie dała się zatrzymać mimo 1,9 tony razem z pasażerami. To co ma robić, robi dobrze. Spala... 9.1 l./100, a Civic 6.1 l./100 🤪. Lubi benzynę jak FranzMaurer papetony 😋😍[palacz]
Mógłbym o tym długo opowiadać, bloga napisać... Dziś opanowałem zasadę działania tempomatu, różnica jest spora w operowaniu niż w Civicu. Starszej generacji tempomat wyłącza się - niestety - gdy zmieniasz biegi, co trochę irytuje w CR-V III...
Dodano: 4 lata temu
Niestety tylko do końca roku kupimy auto z silnikiem wolnossącym w Europie.Kia i Hyundai zostały postawione przez UE pod ścianą przez chore przepisy UE.Teoretycznie mogą nadal sprzedawać ale kary są zbyt wysokie.Nie panikuję,nie kupuję.Za kilka lat kupię używanego i30 lub nową hybrydę Toyoty.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Punkty dostają tylko Ci co mają po 200KM ??
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: ja też wolę auta "z odejściem" nawet kosztem spalania i kasy ale moje kupione było trochę przypadkowo i z polecenia. Fakt, że na zimnym silniku terkocze jak stara "beczka 2.0 D" ale bardzo szybko się rozgrzewa i objaw ustępuje już po przejechaniu kilometra. To samo dotyczy ogrzewania wnętrza zimą. Mimo że to "miejsko-damskie toczydełko" to jestem caraz bardziej z niego zadowolony. Jedyna awaria do tej pory (nie unieruchomiła auta) to pęknięcie lewej przedniej sprężyny. Do znajomego mechanika dojechałem. 700 czy jakoś tak za dwie sprężyny, bo wymienia się je zawsze parami + drążki przy okazji z robocizną to raczej niski koszt naprawy. Dodać do tego koszt zakupu na poziomie nowego iPhone lub topowego Samsunga to przebieg 270 000 km mi nie przeszkadza. Przynajmniej wiem, że jest prawdziwy, a nie cofnięty poniżej 150 000 km żeby Polak kupił, bo patrzy na ilość km, a nie stan auta. Świadomy przynajmniej jestem tego co mam. No i turlam się tanio, tylko szkoda,że nie tak szybko i dynamicznie jak lubię. No ale dzięki temu nie nałapię znów 22 punktów karnych.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Tak jak mój SZARACZAK miał mieć spalanie 1,9 :)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Fajnie masz, bo czasy mamy ciężkie. Ostatnio jechałem 1.9 SDI w Fabi, nawet przyspiesza a właścicielka wyświetliła mi na komputerze spalanie 3,9 na setkę.

No ale umówmy sie ja wole nie 4-5 ale nawet 6-7 byleby był "odjazd" oczywiście ropy bo przypomnę że w Niemczech jest ok 22 centy tańsza od najtańszego "Pb E10" a od "Super" to i 35 centów tańsza.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Generalnie podawane wartości nawet w folderach z salonów należy traktować jedynie jako ciekawostkę, a nie jako jakieś kryterium wyboru. No ale moje "cytrynowe toczydełko" w 4,5 się mieści. Tankuję maksymalnie raz w miesiącu albo rzadziej.
Dodano: 4 lata temu
Do piotrlct: No Mazda super ale ma swój kierunek, nieco inny, te silniki sa nowoczesne źle to sformułowałem, a Toyota ma 132 konny 1.6 i umknęło mi że nadal go oferują bo czy każdy musi chcieć hybrydę i CVT ?

No ale umówmy się on nie ma nic wspólnego z dobrą dynamiką, sporą mocą i silnikami z Turbiną i wysokim momentem obrotowym.

Taki w sam raz do odpychania się.
Dodano: 4 lata temu
Do glotox: No to cieszy. U mnie to bunt przeciwko taki silnikom ale zapewne BMW jak widać na twoim przykładzie potrafi zrobić dobry i bezawaryjny silnik o 3 cylindrach.

A czy 1.0 czy 1.2 to i tak lipa. No półtora litra słyszy się lepiej ale i tak firma z Bawarii dla mnie będzie królem diesli tak jak Vw
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Kolego drogi, nie zawsze się zgadzamy ale zawsze świetnie sobie dyskutujemy.
Uwaga o tym jak drożeją auta jest bezcenna i przykład Octavii otwiera oczy. Pewnie Golf 8 będzie kosztował stówę co najmniej taki sensownie skonfigurowany. To skandal powoli.

A co do Hondy to przesadziłeś że jej szczerze nie znoszę. Nie znoszę to silników 3 cylindrowych a Hondę wspominam i szanuje za ... historie, za Type R ale dzisiaj do mnie nie przemawia, nic nie ma dla mnie.

Silniki VTE-C znam, kiedyś jeździłem 156 konnym to było wiele wiele lat temu ale dzisiaj się juz takim motorem nie zachwycam. To samo z 1.8 o mocy 140 koni, masz taki to dobry sprawdzony i bezawaryjny silnik jak 1.6 z Volkswagena. Ale ja dzisiaj chce więcej i większość osób które zasmakowały silników benzynowych z Turbo (1.4 lub 1.6) jest nimi oczarowana

A wracając do Hondy Twój Civic jest odlotowy, jak UFO, inny ale obecny to naprawdę szkaradny i nie podoba mi się ani trochę. Accorda nie ma, CR-V tez ma jedyne 180 koni z 1.5 Turno i brak czegoś dla wymagających typu 220 koni benzyna lub 180 diesel i bez skrzyni CVT.

Także jedynym autem ze stajni Hondy które dla mnie robi szał to H-RV z silnikiem 1.5 turbo, miejski Crossover dla wymagających i nie dziwak
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Cenna uwaga Marcinie. Zresztą żadne normy zużycia paliwa nie są realistyczne. Mój diesel spala na papierze 4,8 a realnie 5,9 do 6,3 na setkę co daje świetny wynik przy sporej mocy
Dodano: 4 lata temu
Do piotrlct: Nie wspominając, że w hybrydach też są stare, dobre wolnossące R4:)
Dodano: 4 lata temu
Jak to Mazda ma przestarzałe silniki 2.0? Są to jedne z najnowszych jednostek benzynowych Skyactive, jedyne na rynku z tak wysokim stopniem sprężania. Piszesz, że Toyota też nie ma nic oprócz hybryd i 1.2. Owszem ma, stary dobry 1.6 Valvematic, który (na szczęście) jest też do wyboru w najnowszym modelu Corolli.
Dodano: 4 lata temu
Do Typowy_Janusz: Ten V5 bynajmniej normalny te nie był nawet w swoich czasach:) Nikt w zasadzie poza VW nie wprowadził takiej dziwnej konfiguracji typu VR5/VR6 pod wspólną głowicą.
Dodano: 4 lata temu
Ostatni czas na zakup czegoś normalnego. Takie widoki pozostaną naszymi wspomnieniami :/

Dodano: 4 lata temu
Jak wiecie kupiłem synowi BMW2 z 3 cylindrowym silnikiem. Obecnie po 4 latach ma przejechane 95 tys. km. Oprócz wymiany jednego czujnika regulującego paliwo ze zbiornika paliwa nic nie zostało naprawiane. Może po odpaleniu na zimnym silniku trochę dziwnie brzmi ale praktycznie tego nie słychać. Nie wiem jak dalej z trwałością, ale na dzień dzisiejszy jest zadowolony. Oby tak dalej.
Marku masz 100% rację z tymi dzisiejszymi wynalazkami. Auto ważące około 1,5 tony z silnikiem 1,2 to jakieś nieporozumienie. Niestety pewne czasy się wrócą.
Dodano: 4 lata temu
Faktycznie jest problem z tymi 3 cylindrami. Np w civiku ten silnik jest popierdolony poprzez zanurzony w oleju pasek rozrząd i samą procedure wymiany rozrządu że raczej normalny mechanik coś spieprzy a koszt wymiany szacowany jest nawet na 5tys złotych bo tyle ktoś zabulił na zachodzie jakieś 1tys Eujro. Ja bym już wolał elektryka bo to jest ciche a to jest takie zajebiste, odpoczywasz w aucie, te systemy nawet bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy znowu na plus, ale ile musisz za to zapłacić to niestety jest niemożliwe, więc tradycyjne 4 cylindry nawet wolnossące w gazie to wg mnie dobra i jedyna opcja albo dizelek bo robią dziś zajebiste dizle.
Dodano: 4 lata temu
Ja tam pewnie wydam się dziwny ale uwielbiam dźwięk 3 cylindrów. Brzmią bardzo rasowo i zawsze mnie bawi wkręcanie ich na wysokie obroty. Bardzo podobny dźwięk ma zresztą pierwsze Porsche 911, to w końcu dwa silniki 3 cyl lekko przesunięte w fazie. Myślę, że to nie dźwiek jest winny a skojarzenia. 4 cylindry brzmią dla mnie nudno:)
Zresztą 3 cyl da się porządnie wyważyć wbrew pozorom. Poniżej 3 cyl raczej już nikt nie zejdzie. Fiat próbował z Multiairem ale dał sobie spokój.
Poza tym trwałość 3 cylindrowego silnika wcale nie jest gorsza od 4 cyl. Kwestia projektu, materiałów itd. Nawet duże wysilenie nie oznacza obniżonej trwałości. Bo o czym my mówimy dokładnie? O trwałości układu korbowo-tłokowego? O tym nie słychać w zasadzie w żadnej konstrukcji o ile sie przestrzega interwałów wymiany oleju. Wpadki w tym układzie zdarzają się producentom niezaleznie od liczby cylindrów i układu.
Chyba, że o trwałości mówimy w kategoriach awarii osprzętu typu turbosprężarka. Ale znowu, liczba cylindrów z tym nie ma nic wspólnego. Łancuchy rozrządu? Przecież winą są słabe materiały a nie ilośc cylindrów czy wysilenie. Raczej im więcej dodatkowych akcesoriów do napędu, tym większe obciążenie.
Dodano: 4 lata temu
Ta postać "ekologii" to tylko zasłona do robienia pieniędzy i tyle! Nie ma nic wspólnego z prawdziwym ekologicznym zachowaniem :-( klasyków z tego łatwo nie zrobi, najwyżej powiększy metraż szrotòw!
Dodano: 4 lata temu
A co powiedzieć o cenach aut? Zaczną drożeć! Octavia 3 zaczynała od 66 tys. zł. w 2013 r., a teraz za to samo z litrowym motorkiem o obciętym cylindrze kosztuje o 77300. 11 tys. więcej! Za tamtą kwotę otrzymujemy teraz Scalę, auto węższe w środku, z mniejszym bagażnikiem, inne. Może i że świeższym wnętrzem, ale... Jeśli wolałeś Octavię, to teraz musisz wysupłać więcej.

Wracając do klasyki - mnie skusił wolnossący benzyniak w samochodzie, którego marki i wyglądu Autor wpisu szczerze nie znosi [nono][hihi]. Może to jednak i lepiej - zawsze się możemy o to poprztykać i po koleżeńsku podyskutować na aWc [kufel][pub]🍻🍺
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Dobry wpis [up]
Dodam tylko, że małolitrażowe 3-cylindrowce są oszczędne jedynie w laboratorium.
Dodano: 4 lata temu
Do kruk_sk: Dzis jest w czym. Za 10 lat będą tylko 1.2 turbo, 3 turbiny i 3 cylindry. Bedzie 220 koni. Emisja 64 g Co2, zużycie paliwa 3,47 l na 100 km
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: ja nowego nie kupie... nie przez to ze mnie nie stać (troche tak) ale bardziej ze nie ma w czym wybierać...
Dodano: 4 lata temu
Do Typowy_Janusz: No można i tak sądzić. Ja tam lubię moc i poprzyspieszac sobie. Akurat w korkach nie stoję, mieszkam na uboczu a auto to dla mnie cos więcej niż puszka do przemieszczania
Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
3 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl