Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai i30 N DCT » Zimowe koła







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Hyundai i30
  • przebieg 7 400 km
  • rocznik 2021
  • silnik 2.0 T-GDI
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 517 razy
Data wydarzenia: 07.12.2021
Zimowe koła
Kategoria: zmiany w aucie
Witajcie!

Zapomniałem napisać o zimowych kołach w Nce.

Rozglądałem się od dłuższego czasu za zestawem. Zastanawiałem się co robić z czujnikami, czy kupić drugi zestaw, czy może je jakoś wyłączyć, albo w ogóle nie robić drugiego kompletu kół, tylko zmieniać same opony. Nie byłem też pewny czy na powiększone po lifcie zaciski hamulcowe wejdą 18".

Ostatecznie stwierdziłem, że co koła to koła. Nikt nie był w stanie mi na 100% powiedzieć, że 18" się zmieszczą, ale przyłożyłem jeszcze stare z Leona i jakby weszły. Oczywiście była inna średnica piasty, więc "jakby". Wymiary były jednak obiecujące.

Zakupiłem zestaw alufelg do Kia / Hyundaia, dzięki czemu wszystkie rozmiary były idealne. Nie trzeba stosować żadnych pierścieni czy dystansów. Śruby też pasują te same (a w zasadzie nakrętki - myślałem że tylko fordy takie mają - wygodne to jest). Był to jeden z najtańszych pasujących zestawów w sklepie AluCenter. Dałbym linka, ale zniknął z oferty.

Opony wybrałem na przekór oficjalnym testom. Wcześniej myślałem, że wybiorę Continentale, bo do takiego samochodu nie pasują budżetowe. Ale dużo złego się o nich naczytałem na forach. Kolega też narzekał na swoje. Na Dębicach się zawiodłem, bo miałem w Leonie problem z ich wyważeniem. Za to miło wspominam Savę z Punta i ostatecznie wybrałem właśnie je. Na luźnym śniegu to bajka. A na mokrym asfalcie zimą i tak się szybko nie jeździ. Jestem zadowolony. Kupione w oficjalnym sklepie na Allegro. Było taniej niż na znanym portalu, który wy***ał Zachara z AutoCentrum.

Założenie opon i wyważenie zleciłem lokalnemu oławskiemu warsztatowi. Okazało się, że właściciel też zamierzał kupić Nkę, więc się fajnie trafiło. Za całość policzył sobie 100 zł. 4 lata temu we Wro płaciłem za to samo 160!

Całość zamknęła się w kwocie 3600 zł.

Co do czujników to na razie to olewam. Kontrolka świeci, ale to wszystko. Nic nie piszczy, nie blokuje ekranu itp. Jak będę w ASO to zapytam się ile chcą za wyłączenie tego, ale obawiam się, że może być drogo. Sprzedawca z Opola wspominał mi kiedyś o kwocie 500 zł. Tyle na pewno nie dam. Rozglądałem się za oprogramowaniem diagnostycznym na Aliexpress, ale na razie obsługuje one modele do 2017, zatem i tak nic z tego. Może poszukam jakiś warsztat w okolicy specjalizujący się w koreańczykach.
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: To jest to, tylko żeby monopolowy był w zasięgu wzroku!
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: To ja na emeryturze, tak widzę szczęście :-)

Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Nie wiem czy te mnie nie obrażasz! ;)!
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Erem [rotfl]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: [up]:) Każdy ma swój azyl tudzież salon gier!
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Tam z telefonem, bo na tronie mam zwyczaj grać w Kierki - "Hearts" :-)
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: A jeśli chodzi o miejsca to w bufecie i w toalecie też? ;) !
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Mam, widziałem [up] To był balsam dla moich oczu [bigok]
Nie na telefon tylko na WhatsApp'a. Ja wszystko odbieram gdziekolwiek i na telefonie i na komputerze, a gdy trzeba to i na tablecie oraz telewizorze [hihi]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Wysłałem Ci na telefon!
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Ten widok jeszcze przede mną :-)
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Najlepiej w Tesli to mają zimą, jak jadą wyowijani kocykami bo żal energii na grzanie wnętrza! ;)
Dodano: 2 lata temu
Do JacK: dobrze wiedzieć. Miałem raz gwóźdź w starym aucie, ale tam nie było czujników. Po prostu schodziło powietrze... W Daćce na razie spokój, nic się nie dzieje, a i czujniki milczą. W sumie na Twoim przykładzie widać, że to potrzebna rzecz.
Dodano: 2 lata temu
Mialem podbny dylemat. Kupiłem drugi komplet czujników uzywanych za smieszne pieniadze
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73: Z tym gwoździem to niekoniecznie właśnie, że schodzi dalej.
U mnie był cienki długi gwoźdź ale wbity prostopadle w czoło opony do samego końca i łepek się praktycznie starł a objaw był właśnie taki, że co kilka dni był spadek o te 0,4 dopompowałem i po klku dniach znowu i dopiero jak się koło zdjęło to się powód znalazł :-)
I za każdym razem układ się odzywał, że coś mu w kole nie pasuje więc w sumie dobrze bo ani sie tego nie czuło ani nie było widać.
A kolei w Altei przy zimowych też sie kiedys odezwał podczas jazdy, Zatrzymałem się by popatrzeć o co chodzi i już podczas stania w parę minut zeszło powietrze do końca ale opoana była do uratowania bo jeszcze felga jej nie pociała.
Także układ oparty na ABS co najmniej dwa razy się przyczynił do znalezniena problemu.
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Moje oczy najbardziej cieszy widok Tesli za setki tysięcy na "eSce" lub autostradzie jadącej w sznurku razem z ciężarówkami [smiech2] Coraz częstsza sytuacja... A ja starą Renówą za grosze sunę te optymalne 120-130km/h :-)

Jeśli masz "tempomat na 125-130km/h" to też wyprzedzasz [wacek]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Dlatego nie wyprzedam, wrzucam tempomat na 125-130km/h i się toczę, a wszyscy dookoła walczą, żeby mnie wyprzedzić!
Dodano: 2 lata temu
Do glotox: Na tyle to cię znam! [up];)
Dodano: 2 lata temu
Do Tejlor:
Skoro jesteś zadowolony, to najważniejsze. Każdy wybiera pod siebie, dużo nie jeździsz, więc taki wybór w Twoim przypadku wydaje się uzasadniony. Wzór felunku z pazurem [up]

Czujniki przerabiałem w Astrze. Ja kupiłem zestaw (stalowe felgi, opony, czujniki) na promocji w ASO, ale i tak przy każdej wymianie musiały być programowane za odpowiednią opłatą [hihi]

Wiem, że można zrobić klony czujników, ale nie ma 100% pewności, że będą działać prawidłowo.
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Jest to wygodne, nie powiem ale wkurza gdy coś źle działa, a jest sporo powodów przez które może wariować, i to błahych. To tak jak z przednimi czujnikami parkowania zimą lub w korku. Zapiszczy, a Ty rozglądasz się podświadomie czy na pewno czegoś nie ma mimo, że masz świadomość, że po prostu złapały inne auto. To samo z lodem i śniegiem gdy w trasie je pokryje. Szczególnie na autostradzie gdzie zatrzymujesz się na 5-10 minut, a czas jazdy wydłuża się o ponad pół godziny. Niby nic, a irytuje gdy pomyślisz, że znów będziesz musiał wyprzedzić tych, których już wyprzedziłeś [smiech2]
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Trafiłeś :)
Dodano: 2 lata temu
Do glotox: No tak, ale Ty wymieniłeś na oryginał, więc pewnie nie było żadnych konfliktów sprzętowych! :)
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Z jednej strony te czujniki to fajna sprawa, chyba bym chciał je mieć, z drugiej problemy, ale takie problemy to nie problemy! ;)
Dodano: 2 lata temu
Czujniki można przełożyć, ale i tak trzeba wtedy zdejmować opony, więc sens drugiego zestawu kół przestaje mieć znaczenie. Niby można dorobić drugi zestaw czujników, ale nie jest powiedziane, że po wymianie kół i tak nie trzeba kompem je przepiać, wiec wizyta w serwisie może być konieczna. VW dobrze wykiwał UE, że zrobił to na ABSie.
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Ostatnio wymieniałem jeden czujnik. Nic nie robiłem sam się "zaktualizował" :)
Dodano: 2 lata temu
Do JacK: przyznaję, że nie sprawdzałem. A znalazłeś przyczynę takiego spadku? Ja rozważałem gwóźdź, ale to chyba nadal by schodziło... po progach jeżdżę ostrożnie, w dziurę nie wpadłem, opony zmieniałem miesiąc temu. Poza tym skupiłem się na drugim aucie, bo chyba uszczelka pod głowicą padła po wygotowaniu płynu (wentylator nie zadziałał). Dymi na biało jak szlag. Ale diagnozę zostawię mechanikowi, tyle, że kolejka spora i muszę czekać...
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Przy tej cenie raczej warto [up]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Czujniki za komplet niecałe 250 PLN. Szarpnąłbym się!:)
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73: A sprawdziłeś ciśnienie w oponach?
Te czujniki oparte o ABS potrafią reagowaś na spacek ciśnienia już 0,3-0,4 bara. Na kole czasami tego spadku nie widać. Miałem podobnie i było zamiast standardowych 2,2 na tylnej lewej 1,8 i "na oko" wyglądała dobrze.
Jak zresetowałeś to skalibrowałeś na nowo dla obecnego stanu cisnień.

Dodano: 2 lata temu
Miałem Sava Eskimo s2 swego czasu w megance i rzeczywiście na śniegu po prostu rewelacja ale na mokrym czy suchym zimowym asfalcie to na Twoim miejscu raczej zdecydowanie był bardzo uważał.
Dodano: 2 lata temu
Do Tejlor: Fajne felgi [up]
Cena 3600 za kompletny zestaw to więcej niż moje auto jest warte [smiech2]
Najnowsze blogi
Dodano: 3 godziny temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
10 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl