Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 Dark Blur » Zima, mróz....







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
  • przebieg 210 826 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1851 razy
Data wydarzenia: 01.02.2012
Zima, mróz....
Kategoria: inne
Zima daje mi, a konkretnie to mojej Alfie, nieźle popalić.

Auto stoi pod chmurką, a konkretnie to pod gołym niebem, zważywszy na pogodę :) Nie chodzi o rozruch, bo z tym akurat nie mam problemu. Autko pali - oczywiście po uprzednim cztero, pięciokrotnym podgrzaniu świeć. Problem tkwi w temperaturze osiąganej przez silnik podczas jazdy. Jeszcze przed zimą mnie odrobinę temperatura silnika niepokoiła. Auto dogrzewało się do niecałych 90 stopni i nagle (zapewne po otwarciu się termostatu) spadała na wskaźnik pomiędzy 50 a 90 stopnie, czyli na moje oko powyżej 70, może około 80 stopni.
Na forum Alfy piszą że optymalna temperatura przy sprawnym termostacie to - bez względu na porę roku - 87 - 88 stopni. Problem z dogrzaniem silnika jest jeszcze większy gdy włączę ogrzewanie, wtedy o okolicy 90 stopni na zegarze mogę tylko pomarzyć.

Rada jest tylko jedna, trzeba zainwestować w nowy termostat. Póki co mało jeżdżę i zrobiłem prymitywne zastawki wlotów powietrza, z tym że zamiast starej dobrej tektury użyłem folii. W Alfie nie ma możliwości założyć tektury.
Powiem, że póki co się sprawdza, auto szybciej się dogrzewa, choć po włączeniu ogrzewania temp. wskazywana przez wskazówkę sztywno trzyma się na kresce między 50 a 90 stopni.


A, jeszcze wątek który poruszyłem przy wymianie, uszczelki pokrywy zaworów. Chodziło o to jak dbano o auto zanim do mnie trafiło. Auto na ziemie polskie przyjechało z włoskich, a ponoć importowane z Włoch egzemplarze są bardzo zaniedbywane od strony serwisowej. Na dowód niżej zdjęcie filtra powietrza który wydarłem z auta po zakupie.
Choć polski właściciel miał auto dwa lata i chyba też się je popisał i wątpię że podczas pobytu u niego filtr ten był wymieniany.
Filtr paliwa wymieniony rok temu również po zakupie, zastąpił filtr, minimum 5-cio letni, który się zerwał i zablokował przepływ paliwa.
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname:
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Karrrambaaa - :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Taki "Szpieg z Krainy Deszczowców"?
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: :) Nie długo trafisz na okładkę Faktu :), albo zrobią odcinek trudnych spraw, i Ciebie zrobią czarnym charakterem :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Przepraszam, nie rób juz bloga o mnie, bo na razie chyba wystarczy mi tej popularności
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: wiadomo :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: z tym że w honkerze to webasto trochę się różni od takiego "normalnego", bo jest przystosowane tylko do ogrzewania silnika, a nie kabiny...żeby włączyć ogrzewanie kabiny, trzeba włączyć zapłon, nawiew...co z kolei rozładowuje akumulator. ale lepsze takie niż żadne;)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Webasto :) marzenie każdego kierowcy. Tata ma w koparce, cudo normalnie :) Za to w lecie wolał by klime :D
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Znam to uczucie :). A moja obroty od razu łapie, przez 2 sek. jakieś tysiąc, potem ładnie schodzi na 900 :), ale 15 - 20 sek klekot jak z TDI. Potem s słychać już tylko piękne JTD :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: U mnie było -23 i zapaliła na dotyk od pierwszego razu i tylko raz świece grzałem. Było słychać, że z początku tak trochę ciężkawo jej szło kręcenie i pierwszych kilka "pyrknięć" ale nie kasłała tylko rozpędziła się na obroty od razu. Miała tylko takie lekkie zawahanie. Coś jak ja gdy mi się nie chce a jednak muszę podnieść się z kanapy ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: ciepłą, mokrą, gorącą włoszkę;)

Te temperatury coraz mniej mi się podobaja...Alfa daje radę, ale honkera codziennie muszę targać na lince. dziś zrobiłem w nim webasto, więc może teraz nie będzie problemu...
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Cóż, :) Wiem jedno, na takim mrozie po jednym cyklu grzania raczej cylindra nie ogrzeję do takiego stopnia by dobrze zapalić całą mieszankę, a w dodatku auto stało ostatnio 2 dni więc 4 razy jak dla mnie jest ok :) a Tak swoją drogą to temp u mnie jest na ruskie Łady Niwy albo Żiguli :) a nie na Włoszkę Alfę :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: no chyba że tak:) a próbowałeś po jednym zagrzaniu odpalić? u mnie było max -17, więc faktycznie nie ma co porównywać;) ale tym wielokrotnym grzaniem świec, możesz szybciej je zużyć...i wtedy dopiero będzie problem z odpaleniem:)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Z tym grzaniem świec to jeszcze tylko takie małe pytanie :) ile masz mrozu? ?U mnie dziś rano -27, na jutro podobnie :) Jak tak patrzę na okolice Słupska to co najmniej o połowę mniejszy masz :)
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar: Ciekawy wynalazek, nie wiedziałem że takie coś istnieje :) Na moje oko zwykła grzałka wsadzona w kawałek rurki, niby proste, ale trzeba jeszcze na takie coś było wpaść :) Pomysł na urządzenie, jak dla mnie świetny
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Franz ona faktycznie nie wygląda - ona PACZY :D
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Też nie jestem ale coś kombinować trzeba :) a tak przy okazji - jak możesz krytykować moje pomysły??? Chyba motobloga o tej zniewadze zrobię :D :D. Pozdrawiam :)
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: A z tymi wskaźnikami w 156 to na forum wiele ludzi miało problem :) Jednak prawdą jest to że przy -25 albo jak u mnie dziś rano było, przy -27 stopniach, po 5 km auto nie ma szans się dogrzać do 90 stopni
Dodano: 12 lat temu
Ja nie jestem zwolennikiem zasłaniania atrapy... Nigdy tego nie robiłem i mam nadzieję, że nie będę...
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Poczytaj na forum afaholików o błędach wskazania termometru kabinowego. On tak na prawdę jest wskaźnikiem umownym i poglądowym. Ludziskom nawet jak jest wszystko w porządku źle wskazuje i to bardzo różnie. Jednym zawyża innym zaniża i to tak z dokładnością do 20% skali. Nie sugeruj się nim. Tylko podłączenie pod komputer prawdę Ci powie.
Dodano: 12 lat temu
A propos stania pod chmurka na dzisiejszych mrozach. Zaglądnij sobie na allegro, klikając na link. Moj kumpet testuje teraz takie urzadzenie. Silnik cieplutki po godzinie grzania.

Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Maćku, akumulator jest kupiony rok temu, świece też są ok. Grzeję tylko dlatego by rozrusznik miał trochę lżej :) Aku trzyma ładnie prąd więc mogę świece pogrzać :) Zapala od strzała, choć ciężej niż w lecie ;) ale od strzała :D
A z termostatem się jeszcze wstrzymam
Dodano: 12 lat temu
U mnie też trzeba przejechać kilka kilometrów żeby się nagrzał przy -15 albo gorzej, ale większość firmówek miałem w dieslu to przywykłem do tego jak jest tak zimno i auto stoi pod chmurką, natomiast poza Focusem w żadnym nie musiałem grzać zimą świec kilka razy Rio też pali po jednokrotnym podgrzaniu świec mimo iż aku nowy nie jest.
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: sprawdzę ) a ewentualna wymiana zostanie zlecona, za dużo węży :) a mnie się lubią psuć
Dodano: 12 lat temu
jeszcze jedno...to że musisz 4-5 razy grzać świece żeby odpalić, to nie jest powód do zadowolenia:( u mnie, na za malym aku (55ah, zamiast 75ah) wystarczy raz zagrzać i po sekundzie słychać już swoisty klekot:) może więc warto też zainteresować się świecami i/lub akumulatorem?
Dodano: 12 lat temu
wejdź na autosklep24.pl jeśli koniecznie będziesz chciał kupić ten termostat. Jakiś czas temu sprawdzałem, to akurat była promocja...oryginalny termostat BEHRA (zakładany na pierwszy montaż) był tańszy od zamienników na allegro
Dodano: 12 lat temu
Jak wygląda tak wygląda. Na pewno działa. Będzie cieplej, to zrobisz robotę. Z tym filtrem to przesadzili!!!
Dodano: 12 lat temu
To coś czarne na fotce koło filtra to rozjechany nietoperz? [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Ten filter to ładnie zasyfiony,nasze paliwa na cpn-ach go pewnie tak dorobiły.
Dodano: 12 lat temu
Z Twojego opisu wynika ze termostat jest dobry i szkoda kasy , te silniki tak się grzeją i inaczej nie będzie.
Sprawdź :
-Zapal silnik i niech pracuje z rana , do chłodnicy od góry dochodzi wąż i od dołu jeśli oba jednocześnie będą się nagrzewać to termostat jest padnięty . Jeżeli jeden będzie gorący a drugi zimny termostat jest dobry i nie ma co szukać . Powodzenia a i jeszcze jak będziesz wymieniał tak czy tak to też życzę powodzenia bo jest z jego wymianą przje............... [papa]

http://allegro.pl/termostat-alfa-romeo-147-156-fiat-lancia-jtd-i2072100151.html
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
16 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl