Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy travert » Zerwany łancuch rozrzadu BMW 520 F10 N47 2011r







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika travert
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 23584 razy
Data wydarzenia: 25.01.2015
Zerwany łancuch rozrzadu BMW 520 F10 N47 2011r
Kategoria: inne
Wpadlem z wizyta do zaprzyjaznionego warsztatu:

Pacjent z 2011r - pierwszy wlasiciel, serwisowany w ASO, 170tys, niestety zaraz po gwarancji pekniety lancuch.

Zonk wydarzyl sie w Niemczech - tamtejsze ASO wycenilo naprawe na 15k€ w PL wyjdzie pewnie kolo 15kPLN.

Jak sie wezmie ten lancuszek (jak rowerowy) do reki to luz miedzyogniwowy mozna wyczuc miedzy palcami (rozciagajac i sciskajac go) - niestety profilaktyczna wymiana lancuchow tez nie jest tania bo trzeba wyciagnac silnik...

Jakbym mial auto jescze na gwarancji to wymusilbym wymiane przed, skarzac sie na szumy i dzwonienia, a w razie odmowy zażadałbym na pismie zapewnienia ze nie trzeba wymieniac lancucha w najblizszym czasie ;)

Normalnie afera - auto za 200tysi i padaka po 3 latach

tu macie fajny temat do poczytania (co prawda do EXX ale sens ten sam) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=129299



Dodano: 9 lat temu
Nie chodzilo mi o 3.0 M57 ale wlasnie o n47 2.0 bo nowsze wersje "B" nie sa objete akcja serwisowa, pomimo ze jak widac powyzej wlasnie w tym łancuch sie urwal.

BTW w EPC kod lancucha 2.0 jest taki sam jak 3.0 :o
Dodano: 9 lat temu
Do travert: 3.0 d bym nie unikal-nie słyszałem o zerwaniach łańcucha w tym silniku-zwłaszcza M57-te silniki latają po 500-700 tys bez zaglądania do nich-wystarczy zrobić porządek z egr i raz na jakiś czas przeczyscic kolektor dolotowy ale jak jest egr wyłączony to taki syf się nie zbiera.wiadomo-dobry olej co 10 tysi i dobre paliwo-i nie wiemy co to problemy nawet z osprzętem.moja e39 z takim silniczkiem przejechałem 100 tys od kupna(2000r kupiona w styczniu 2011)i nie miałem żadych problemów poza drobiazgami wynikającymi z naturalnego zużycia tak starego auta.silnika i osprzętu się nie dotykałem przez ten czas poza 2 krotnym profilaktycznym czyszczeniem kolektora i systematyczną wymianą odmy
Dodano: 9 lat temu
Oczywiscie z usmiechem do Klienta -hahahahaha :)

"Akcja serwisowa dotyczy silnka z koncowka A - a panski jest "B" - czyli dobry"
- Jak dobry to dlaczego sie zerwal lancuch ?
- BMW nie odpowiada za awarie po uplywie gwarancji ...

Mysle, ze jak sie przyznali do usterki do tej serii to po jakims czasie zaczna tez wymiane w nowszych silnikach - a na razie unikac silnika 2.0 BMW
Dodano: 9 lat temu
nieźle-muszą się je-bać na potege skoro taki krok podjeli...no a co w takim przypadku jak wyżej?partycypuja w kosztach czy maja wszystko głęboko w d..ie? i naprawiaj se sam ten złom skoro się nabrałeś na współczesną jakość.
Dodano: 9 lat temu
Nie wiem czy to skutek mojego posta (sic!) ale BMW oglosilo akcje serwisowa na ten łancuchy silnkow N47

https://drive.google.com/file/d/0B52kNOwSMHMVNGRJWUo4NE8wanc/view?usp=sharing
Dodano: 9 lat temu
Można się załamać. [banghead]
Dodano: 9 lat temu
kolejny dowód na to że czasy solidnych aut jakie były robione w latach dziewięćdziesiątych już się nie wrócą
Dodano: 9 lat temu
Do belial: Bo lepszego Diesla jak M57 to BMW nigdy ne miało i chyba miało już nie będzie...
Dodano: 9 lat temu
Do travert: może taki sam wymiarowo i wizualnie ale nie jakościowo-nie podadza Ci dokładnego składu i wytrzymałości materiałowej-przy takich siłach i ciągłej pracy o wytrzymałości i podatności na awarie decydują niuansy.nie słyszałem o zerwanych łańcuchach w m57 w e39 przy 170 tysiach za to widziałem auta które mają 500 tysi i więcej bez grzebania w silniku...
Dodano: 9 lat temu
Do belial: tak ja napisalem - lancuch jest dokladnie taki sam jak 3.0 M57 ale wszystko zalezy pewnie od przenoszonych sil, konstrukcji napinacza i smarowania...

Samym lancuchem tez sie przerazilem - w najgorszym rowerze jest na pewno lepiej wykonany bo nigdy nie widzialem tak naciagnietego lancucha :o

I to w aucie za 200k nie za 40!
Dodano: 9 lat temu
Konieczność wyciągania silnika do wymiany rozrządu... Dzięki Ci BMW... To smutne, że nawet marki rzekomo premium powoli stają się producentami jednorazówek które po kilku latach lepiej opchnąć niż się z nimi bawić
Dodano: 9 lat temu
Do belial: niemcy w kryzyysie okreslili ze auto moze miec 9 lat i na zlom:P i kupowac nowy:D dodacje byly :D
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: wystarczy spojrzeć w jakim kierunku to idzie...zobacz ile jeździ używanych e39 a ile e60..zaryzykuje że tych drugich 1/3 tego co e39 a powinien być na nie teraz totalny bum,choć e60 to jest bardzo solidna fura przy f10-po prostu wszystko idzie w kierunku-exploatacja auta max 5-7 lat i na złom.
Dodano: 9 lat temu
Do belial: pewnie racja:) potem ludzie sprzedaja przed 150kkm ;P i kupuja nowe :D a gosciu co kupi uzywke :D to ma kawał problemu ;P
Dodano: 9 lat temu
żadna afera-planowana destrukcja po gwarze...na początku wypuszczają powiedzmy 10% silników z wadami-wiedza ze łańcuch je-bnie przy 170 tysiach -i patrza jakie sa reakcje klienteli-czy się przyzwyczajają do tego po mału że auto jest na 150 tysi czy wielka burzawa-z czasem jak ludzie się przyzwyczajają-obnizaja jakość w większości aut i tak jest wszędzie.nie zmienie zdania-pancerne bmw skończyły się wraz z modelami e39 oraz e38-potem była już równia pochyła a po 2010r to już jednorazówy nie auta
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl