Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
Ze Sportsvanem sporo się dzieje
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 1 miesiąc temu
Blog odwiedzono 407 razy
Data wydarzenia: 01.03.2025
Ze Sportsvanem sporo się dzieje
Kategoria: zmiany w aucie
Dobrze z domu wychowany więc dba

W tamtym roku zrobił kompleksową konserwację i zabezpiecznie podwozia i profili zamkniętych a teraz przy 110 tys. przebiegu zrobił duży przegląd i oprócz wiadomo oleju i filtrów poleciał po całości robiąc to co już zaczynało powoli wymagać wymiany:
Amortyzatory przód tył Sachs
Klocki, tarcze EBC green stuff przód i tył
Rozrząd i pompa
Świece
Sprężyny tył (przy okazji bo wyszło, że jedna była pęknięta)
Zaciski hamulcowe tył
Cewka - sztuk 1 bo czasami wypadały zapłony.
A dodatkowo samochód przeszedł kolejny tunning silnika, dostał turbo od 1,4 tsi, dedykowany downpipe ze sportowym katalizatorem HJS 200 cell spełniajacycym normę euro 6 oraz program na 175 KM i 290 Nm momentu czyli takie bezpieczne max dla tego silnika.
Chodzi jak pszczółka, cichutko i dynamicznie, bardzo ładnie przyspiesza i jedzie w trasie a jednocześnie zachowuje wszystkie paramentry normy euro 6.
W planach wiosennych ma korektę lakieru i jego zabezpieczenie i ma zamiar używać samochodu jeszcze przez kilka dobrych lat.
W sumie to jestem dumny ojciec

i wolę już to co zrobił ze Sportsvanem niż pomysł sprzedania i kupienia fiata 500 w wersji 595.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż.
Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
10
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
36
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Dalej można dla spotęgowania efektów tak jak ja dać DP sportowy ( pomaga między innymi w utrzymaniu EGT niższego).
Z moich ustaleń, rozmów z innymi użytkownikami tak zmodyfikowanego 1.2Tsi, wynika, iż będzie służyć.
Gadałem z mechanikiem z WB i on w Rapidzie miał 181km i 291nm. Po 182tyś mil korba wyszła mu bokiem. Z tego, co mówił on to auto upalał i jeździł na drag race
Od wypłaty do wypłaty 🤣
Powodzenia w realizacji
Tez uwazam ze to swietne auto, takich juz nie produkuja
Tutaj jestem raczej spokojny. Sprzęgło też zostało wymienione na nowe.
Jedyny minus tego wszystkiego to koszt bo wyszła kwota dwucyfrowa w tysiącach z 2 na początku
Akurat spalanie mam teraz meldowane na bieżąco bo pojechali na małą wycieczkę krajoznawczą i przy przelotowych 150-170 km/h spalił 8,1 l/100 natomiast na krajówkach czyli odcinki od 50 do 90km/h jakieś 6,3 l/100. Czyli całkiem nieźle.
Cóż wygląda, że po tych zmianach Sportsvan zostanie w rodzinie na dłużej bo to całkiem wygodny i przestronny samochód, ktorego bardzo dobrze wspominam a jak mu się zrobi korektę lakieru, położy ceramikę itd. to jeszcze bardziej zyska
ja bym tez sie załamał.
Tata woli zrobic ze Sportsvana czadowego Vana
Jak słyszę że samochód rzecz nabyta i kolor nie jeździ to takie durne, prostackie i puste (ci co nie maja na połowę używanwego tak sie mądrują).
Mój tata mówi: "dbaj o każde auto jakby to było twoje ostatnie bo nigdy nie wiesz jak długo będziesz musiał nim jeździć".
No i jeżdżę Golfem prawie 17 lat ale obiecuje jak skoczy 20 to go sprzedam i kupie paczkę frytek
Zbieram na "Daily" następcę Golfa
Audik to klasa wyższa a nie ucierkowóz.
Co do Sportsvana zszokowało mnie ze 1.2 ma 175 koni i to jest bezpieczne.
Panie cuda na kiju.
To z 1.4 TSI 150 mozna zrobic 200 i bedzie ok ?
A jak spalanie w takim układzie ?
i sprzęgło wytrzyma i półosie ?
Ale za to nasza praca jest tańsza
Ale samochód nigdy nie był nawet draśnięty oraz od nowości garażowany w ogrzewanym garażu.
W zasadzie to konserwacja była zrobiona też trochę profilaktycznie bo samochód już niestety miał stać pod chmurką oraz zapadła decyzja, że zostaje do dalszej eksploatacji więc należy o niego zadbać także pod tym względem.