Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1055 razy
Data wydarzenia: 10.08.2016
Zdrada!
Kategoria: inne
Miał być kolejny Scenic, a jest Citroen! 7 lat, prawie 120 000 km razem z Sc vol 2. Mnóstwo przyjemnych wspomnień. Naturalną decyzją przy zmianie samochodu powinien być następca. Tak się złożyło, ze pod koniec roku wchodzi nowy model Renault Scenic czyli trójka do lamusa. Czwarta generacja wnosi powiew świeżości, ale trzeba czekać do listopada, grudnia? Od początku lipca jestem bez rodzinnego samochodu, a na wakacje w C3? Pewnie, ze można… Brałem to pod uwagę do momentu wizyty „z ciekawości” w salonie Citroena. Pierwsza jazda I dałem się złapać na haczyk konkurencji!
Z zewnątrz Picasso prezentuje się doskonale, szczególnie w czerwonym kolorze. Wnętrze to już historia z innej planety w porównaniu z konkurencyjnym Scenikiem III (czwórka na razie tylko na prospektach). Więcej miejsca, nowoczesny design. Zamiast liczników, przycisków – dwa telewizory, jeden z nich dotykowy!
Silnik 1.2 PureTech 130 KM Citroena wypada w danych technicznych lepiej niż konkurencyjny 1.2 Energy TCe 130 KM ze stajni Renault. 230 NM kontra 205 NM, obydwa z turbiną. Niewiele, ale da się odczuć, szczególnie, że moment silnika C4 dostępnym jest przy niższych obrotach. Podczas rozruchu i gaszenia silnika w Picasso można wyczuć drgania, trzy cylindry nie grzeszą kulturą. W trakcie jazdy nie ma już różnicy. Silnik jest cichy, podczas przyspieszania nieco charczący, ale to przyjemne charczenie. Po jazdach wolnossącymi silnikami uczę się od nowa jazdy silnikiem z turbiną. Rewelacja! Poniżej 1500 obr/min nic się nie dzieje, a powyżej… Auto rwie do przodu! Ogromna frajda, łatwo zapomnieć o prędkościomierzu. Po przejechaniu pierwszych niespełna 700km spalanie na poziomie 7,7 l/100km!. W dwulitrowej benzynie na podobnych trasach miałem 10l ! Na trasie normalnym tempem 6,5 l/100km! Miasto dość spory rozrzut od 8 do 10l. Czas pokaże jak będzie się układało spalanie po dłuższej znajomości.
Podsumowując: same superlatywy! Co będzie dalej?
Ostatnia aktualizacja: 10.08.2016 23:46:49
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
4
komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
31
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
POZDRAWIAM
To w takim razie ja poczekam .
Jeśli Twoja wiara też czyni cuda, to może coś z tego będzie . Ale druga Osoba decyzyjna u mnie aktualnie wyrzuciła Picasso z wielkiej trójki .
Chyba, że mnie zawieziesz . A mojego zakupu tego modelu możesz się nie doczekać .
Nie, aż tak daleko nie jadę . Poczekam, aż wrócisz - nie pali mi się .
Właśnie - i to jest główny argument przeciwko ("...szkole..." cytując Franza ) .
POZDRAWIAM
A jak auto pali srednio 9 i wiecej i 11-13 w miescie wykluczam je. Nawet jak ma 200 koni.
Moje ma 190 koni i spala miedzy 5,8 a 6,8. Srednio ostatnio 6,3
Elegancka maszyna .
Może zorganizujemy jaki spot, bo ten model jest w mojej ścisłej trójce następcy Bravo i z wielką chęcią posłuchałbym opowieści zadowolonego Właściciela .
Jak teściową czy babcię na wakacje?!
POZDRAWIAM
Jeśli miałbym wybierać między Renault a Citroenem - to wybrałbym Citroena .
Przed kupnem nowej Octavii też przyglądałem się Citroenowi, ale modelowi Grand C4 Picasso.
Jeśli miało być auto rodzinne po Scenicu to czemu nie Grand?
POZDRAWIAM