Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 Limuzynka » Żarówki postojowe z przodu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5
  • przebieg 139 628 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2009
  • silnik 2.0 HDi
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 12194 razy
Data wydarzenia: 05.12.2014
Żarówki postojowe z przodu
Kategoria: serwis
Wymiana żarówek postojowych z przodu to niezły wydatek. Standardowo Citroen wymaga montażu żarówek halogenowych typu H6W, które jak powszechnie wiadomo są bardzo wrażliwe na dotyk i potrafią po nieprawidłowym montażu spalić się już po kilku tygodniach.

Jedna żarówka kosztuje ok. 12-15PLN, co jest moim zdaniem chore. Za takie pieniądze kupuję żarówki H7 o mocy 55W do oświetlania drogi a postojówka ma jednak mniej strategiczne znaczenie.

Za radą różnych forum zastosowałem w jednej lampie żarówkę typu T4W. O ile trwałość jest porównywalna do H6W, to jednak nie wymaga ona takiej dbałości o jakość montażu. Może i nieco słabiej świeci (4Wat zamiast 6Wat) ale niczemu to nie przeszkadza. A cena? Jak zapłacisz za T4W więcej niż 2PLN, to jesteś burżuj.

Minusem tego rozwiązania jest to, że przed montażem T4W trzeba zlikwidować jedną blokadę na trzpieniu żarówki (ten pypeć wystający z korpusu). Niestety, H6W i T4W mają te pypcie poprzesuwane.

Dla porównania parametry obu żarówek:

Rodzaj gniazda: BAX9S (H6W), BA9S (T4W)
Moc: 6W (H6W), 4W (T4W)

Na załączonych obrazkach można porównać ich wymiary.

Reszta parametrów jest praktycznie taka sama. Różnica rodzaju gniazda oznacza właśnie inny rozstaw tych wypustek w korpusie i dlatego T4W wymaga zeszlifowania jednego z nich, aby ją dopasować do samochodu.

Polecam trik :)


PS: Podobno niektóre C5 mają monitorowanie poboru mocy przez oświetlenie samochodu i ten trik może spowodować, że komputer będzie się buntował. Nie zauważyłem tego efektu u mnie i być może mam taką wersję C5 bez monitorowania żarówek.
Ostatnia aktualizacja: 05.12.2014 11:52:15
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Jeżeli chodzi o blokadę, to piłowana jest tylko wypustka w korpusie żarówki T4W, więc przy każdej wymianie nową żarówkę muszę przypiłować. W samym samochodzie niczego nie zmieniałem i w każdym momencie mogę tam władować poczciwą halogenówkę H6W.
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Jeżeli chodzi o H7, to mam takie w Skodzie Fabia. Kiedyś wymieniałem je co 4-6 miesięcy co przekładało sie na ok. 8000km. Ale ostatnio przy wymianie żarówek jestem bardzo ostrożny i pilnuję, żeby żarówki nie zabrudzić przy jej montażu. Zawsze używam przy montażu chusteczki higienicznej :)

Jak na razie jedna z tych ostrożnie montowanych żarówek H7 wytrzymała mi 2 lata i 9 miesięcy a przejechałem z nią prawie 55000km. Była to żarówka Bosch - traz zamontowałem zamiast niej Tungsrama. Zobaczę jaki będzie efekt :)
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: "H7-ka" w moim Peugeocie nie wytrzymała nawet 10 tys. km. ;(
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Wlasnie dzisiaj wymienilem kolejna :-)
Dodano: 9 lat temu
Mi powiedzieli, że to mało prawdopodobne by żarnik się spalił i od razu chcieli ten przetwornik (czy sterownik) za 4 stówy wymieniać. Ogląda człowiek ten "Będzie pan zadowolony" na TVN Turbo i niby nic już nie zdziwi, ale ten salon Hondy to chciał mnie urobić jak tylko im auto na parkingu postawiłem.
Dodano: 9 lat temu
w ASO próbowano mi wmówić ze takie żarówki się nie przepalają.
Dodano: 9 lat temu
W UFO przerabiałem wymianę ksenonu. Uwierz, te światła to dopiero bolą portfel. W salonie Hondy chcieli 110funtów, ale stwierdzili w ogóle, że pewnie przetwornik się spalił - za 400funtów! Powiedzieli też, że bez zdjęcia zderzaka to żarnika wymienić się nie da. Podziękowałem.
W supermarkecie z akseroriami i duperelami do aut i rowerów kupiłem żarnik za 60funtów a bystry chłopaczek z obsługi za kolejne 10 wymienił od ręki. Bez zdejmowania zderzaka :) Niemniej 70 funtów? 350PLNów? Kurcze, cały bak wachy... :(
Sporą zaletą mojej obecnej Hondy jest brak ksenownów :) Żarówki za grosze i można sobie samemu wymienić bez obawy, że się pcha paluchy w 2500V ;)
Dodano: 9 lat temu
to oby sie nie spaliły za szybko:) bo wymieniac raz w miesiacu nikomu by sie chyba nie chcialo:P
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Tak szybko? kiedyś czytałem że H7 średnio ma znieść około 20 tys. przebiegu :)
Dodano: 9 lat temu
Ciekawe rozwiązanie, fakt w mojej Cytrynie ten sam problem - przepalające się H7 i H6W, wymiana raz na pół roku! Może teraz będzie rzadziej bo zamontowałem LEDy i teraz nie jeżdżę non stop na światłach!
Dodano: 9 lat temu
Czy zlikwidowana blokadę można ponownie założyć jak byś chciał powrócić z powrotem na H6W czy jest to raczej trwały demontaż.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
12 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl