Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Zakup, sprzedaż auta obecnie nierealne i nieopłacalne – winny koronawirus







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 623 razy
Data wydarzenia: 15.07.2020
Zakup, sprzedaż auta obecnie nierealne i nieopłacalne – winny koronawirus
Kategoria: inne
Cały rok stracony, najpierw izolacja od marca do czerwca, w sensie ze żadnych wyjazdów, urlopów czy odwiedzin rodziny, w Polsce byłem tylko raz w ostatnim tygodniu czerwca.
Do tego niestety dochód spadł mi o kilka stówek jurasków i może coś się zmieni koło września. Problem żaden bo najwyżej oszczędności nie urosną życie toczy się dalej jak zawsze.

A jednak mam parcie na zmianę auta. Zaczynałem rozglądać się po salonach, porobiłem konfigurację, odbyłem 3 jazdy próbne Audi Q3 bądź Q3 Sportback i mam kilka wniosków:


1. To prawa że WLTP zniszczyło auta, są ospałe, na wciśniecie gazu w podłogę reagują z 1-1,5 sekundowym opóźnieniem. Wniosek taki wysnułem po jeździe najnowszym 230 konnym Audi Q3 z listopada 2018 roku a takim samym zarejestrowanym w marcu 2020. Auta z tym samym silnikiem i o podobnej masie. Ale to dwa różne auta, do tego jak wspomina redaktor Pertyński w tym nowszym nie dość że nie jest tak ochocze do jazdy jakby miało zblokowany pedał przyspieszenia to chęć dynamicznej jazdy powoduje że spala z litr więcej niż takie samo audi sprzed popsucia przez producentów.


2. Jedyna nadzieja w silniku diesla, wersja 40 TDI o mocy 190 koni nie dało się przejechać w odległości do 150 km od miejsca zamieszkania, już byłem umówiony a 2 dni przed terminem dealer zadzwonił ze auto zostało sprzedane. Za to 150 konne TDI wypadło całkiem żwawo, jedynie żałosne żeglowanie czyli utrzymywanie zbyt wysokiego biegu i obrotów ok 1200 na minutę gdy poruszamy się jednostajna prędkością w mieście, np. 50 km/h czy 70 km/h i nie wciskamy gazu tylko go podtrzymujemy.


3. Wystawiłem nawet GTD za cenę dość wysoką. No w końcu jest najładniejsze i ma mało przejechane, stan salonowy. Zainteresowania żadnego. Na niemieckim mobile jest wyznacznik ceny. Mamy kilka opcji. Cena zawyżona, cena realna, bardzo dobra cena. Zakres jest obliczany algorytmem w stosunku do kilkuset wystawianych pojazdów ich ceny rocznika i przebiegu. Najpierw wpasowałem się w „Fairer Preis” a obecnie mam „Gute Preis”.
Kilka osób „zaparkowało” moje auto znaczy ogłoszenie dodało do obserwowanych. O wycenie dealera nawet nie wspominam bo szwagier jak usłyszał że to jeszcze 3-4 tysiące euro mniej powiedział że to złodziejstwo w biały dzień oddać auto mające poniżej 70 tys km przebiegu za darmochę a złodziej dealer sprzeda je i zarobi sporo kasy.
Cóż mnie się nigdzie nie spieszy, towar mam najlepszych lotów i nie będę prezentów robił. Najwyżej sprzedam wiosna czy nawet za rok. I nie pisać mi bzdur że to diesel i sraty pierdaty bo jak oglądam podobne GTD to jak ktoś oddaje za darmochę, golasa z mała navi lub ma nawalone 120 tys. km to schodzą. W końcu to norma Euro 6 ! Sprzedaż w Polsce nierealna Euro drogie, do tego opłaty dostałbym jeszcze z 25% mniej niż w Niemczech.


4. Niemiecka gospodarka po upadku związanym z coronawirusem ma się podnieść bo jest pakiet zachęcający co w motoryzacji niby tez przynosi korzyści. Podatek VAT spadł z 19% do 16% na auta nowe i prawie nowe, takie z gwarancja od dealera do dwóch lat, wiadomo tutaj taki mamy rynek ze 1,5 roczne, dwuletnie auto z symbolicznym przebiegiem kupimy 30%-35% taniej.
Tylko prawda jest taka ze to gówno prawda bo obniżka wynosi 13,79 % od ceny katalogowej brutto auta. I to tylko w przypadku volkswagena czy opla, marek tańszych. Audi daje tyle co zawsze czyli 11% rabatu od ceny cennikowej a ta spadła o śmieszne kwoty. Rabat obowiązuje na auta zamówione do 30 września a wydane i zarejestrowane do 31 grudnia
Konfiguracja za ponad 63 tys. Euro i zniżka cenowa 1300 Euro to naprawdę zachęta jak cholera aby kupić. Żart jakiś. Do tego rabat 11 % i jakbym stawał na uszach może 13 % bym dostał ale musiałbym dać stare auto w rozliczeniu lub brać cos „z placu” co zalega 5 miesięcy



5. Ogólnie okazuje się że w Polsce kredyty na nowe auta raczej zaliczą zwyżkę procentową, Euro jest cały czas drogie i kupno auta raczej się nie opłaca. W Niemczech kredycik jest jak zawsze śmieszny od 0 do 3% w skali roku czy to na leasing, leasing konsumencki czy kredyt ze spłatą do zera lub ratą końcową.
Tylko niestety nie będę bawił się w takie cos że wpłacę połowę a reszta na kredyt bo mam rozum i nie wpieprzę sie w bagno na kilka lat. I nie wydam się z wszystkiego co mam aby kupić nowe auto z salonu



Dlatego tak pomyślałem ze jak sprzedam GTD to może na wiosnę jak planowałem podejdę do czegoś chociaż na dzisiaj używanej konfiguracji zbliżonej do tej jaka chcę nie ma. Rozsadek podpowiada rok dłużej kumulować pieniążki i uderzyć w zamówienie takie jakie się chce z posiłkowaniem się kredytem w wysokości 20% ceny auta i nie więcej tak na 2-3 latka.

A zresztą mam dwa auta i nawet rok mogę jeździć swoim Golfem 5 i nic mi się nie stanie. Olewam złodziei, spekulantów i napędzających koniunkturę a głupi lud kupuje te szroty Golfy 1.0 TSI bo przecenione sa o kilka tysięcy Euro (akurat takie silniki ciekawe dlaczego)
Ostatnia aktualizacja: 15.07.2020 17:58:45
Dodano: 3 lata temu
Do brzozzhems: Kolego ja też zaczynam z fana Volkswagena zmieniać się na lubiącego auta niemieckie. Jak widzę Golfa 8, brak Jetty i wycofywanie Sportsvan.

A tego T-Roc'a to kiedyś obadałem
- żaden to Crossover choć napęd na 4 koła, wsiada się minimalnie lepiej niż do Golfa, niski dach
- wnętrze tandetny twardy plastik mój GTD pół klasy wyzej
- wersja R 300 koni ok ale u mnie jak wiesz na gnojówkę bo zużycia paliwa 12-15 na setkę nie zniosę. 200 koni mi wystarczy
- bagażnik to prawie tak mały jak w Golfie

Z koncernu VAG najładniejszy jest Seat Ateca ale to żadne premium i ma nie okrągłe nadkola a spłaszczone. To nigdy mi się nie podobało.

No i teraz wersja pi lifcie nie ma 190 konnego TDI. Lepsze 2 letnie Audi Q3 nawet zwykłe za tą kasę.

Merc GLA ma tragiczne wnętrze, deska jak w FSO 1500 długi świecący panel i nawiewy jak z gwiezdnych wojen. Za to BMW X1 jest już stare (2015) chociaż świetne i ładne

O ile uzbieram kasę to Audi Q3 ale Sportback to i w 2022 roku będzie najpiękniejsze w klasie.

Chociaż fanem dziwadeł SUV coupe nie jestem.

To auto jest wyjątkiem

Volkswagenowi brak czegoś między wielkim na oko topornym i nudnym Tiguan em a plastikowym T Rockiem. Czegoś stylowego, choć vw jest zachowawczy

Aaaa i pewnie nie wiesz ciekawe co o nim sądzisz? Z Jaguara E-Pace się wyleczyłem, drogi, wewnątrz czuje się jak w czołgu i nawet 240 koni nie czuć, spora utratą wartości. Kocham to auto za wygląd i styl ale nie czuje się tak jak w Audi znajomo. Multimedia ma słabe i każda wersja ma ta śliska cerate
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: A myślałeś o T-Roc R? Miałem niedawno okazję takim się przejechać, bo kolega z pracy sobie sprawił. Imponujący - i to mówię ja, niezbyt gorliwy fan VAG.
Dodano: 3 lata temu
Do brzozzhems: Ciekawe info z rynku brytyjskiego. Vw już nie chce znać od Golfa 8 to porażka


Dla mnie A4 to model nieudany, wnętrze z tym doklejonym tabletem, Passat chyba ogólnie ładniejszy.

No nie da się ukryć ze jak tak analizuje to najlepiej własną konfiguracja.

Narazie mnie nie stać, poza tym to straszna kasa. Wyszło 63.000 Euro. No i rabat, gdyby był w przedziale 15-20 % ale na taki nie widzę szans.

Zresztą to auto nawet w pełnym wyposażeniu nie jest warte więcej niż 50.000 jurasów.


W Polsce jest 20% ale tylko na silnik 1.5 TSI w Q3 i Q3 Sportback. Zresztą w Polsce zakup odpada i rejestracja w moim przypadku.

Jest jeszcze tzw Euro faktura ale to tylko za gotówkę. VAT zamiast 23 to 19 procent i w Polsce auto cennikowo sporo tansze.

No i kredytując się troszkę i kupując tak drogie auto musiałbym trzymać go 10-12 lat.

Znając moja wybredność to prawie idealna konfiguracja jako 1.5 roczny nie zdarzy się. Ale taki to już 35% taniej.


Trzeba szukać, pytać,
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Hmm...czas pokaże. Wiem, że rynek UK jest inny, ale tam Audi sprzedają już w cenie VW. A4 można kupić taniej niż Passata z tą samą jednostką .

Biorąc pod uwagę fakt, że VAG jest bardziej zadłużone niż RPA wszystko jest możliwe, ale przyznaję Ci rację - nie ma to jak wybrać nówkę pod siebie.
Dodano: 3 lata temu
Do brzozzhems: Tu się nie zgodzę. Celuje w premium, raczej na pewno Audi. I nie placowy szrot ale bardziej coś pod zamówienie. W Polsce mają dopasione Q3 zrabatowane 25% stoją ponad 9 miesięcy rok 2019. Wypasione i drogie w cennikach a nikt nie kupi mimo rabatu bo.. nie mają tak oczywistej rzeczy jak aktywny tempomat. Konfiguracja kretyna

Prezenty i przeceny będą na 2 letnie a nowe doposażone Alfy Romeo które są za drogie, starodawne Mitsubishi, auta róznych marek z 3 cylindrami lub Peugeota 508 który cennikowo powinien być 20% tańszy.

Niestety ja szukam auta 1.5 rocznego lub nowego na wypasie w dobrej cenie a nie okazji byle najtaniej

Poczekam, nie spieszy sie
Dodano: 3 lata temu
Do Tejlor: No Leon Cupra to będzie król segmentu, Golf GTI niestety lipa jak każda ósemka. O ile wrzucisz paliwo w koszty.
A Hyundai i30 w wersji N jest podobno twardy jak taboret, chyba że N-line. To bardzo ładne auto ciekawe w wersji fastback
Dodano: 3 lata temu
Do brzozzhems: Jak zawsze...
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Ojtam, czepiasz się
Dodano: 3 lata temu
Do brzozzhems: Może i tak ale nazwę powalili nieuki.
A wystarczyło translatora i Wikipedii użyć żeby nie dać tyłka.
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Ja bym poczekał aż producenci i dealerzy całkiem padną na kolana i w 2021 będą promocje na auta z 2019 ;)

Zdarzały się kiedyś cuda np. w Mitsubishi do Pajero dorzucali Colta i to wcale nie tak dawno.
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: I bardzo dobrze, PSA ma najlepszego menago w branży, msze uda się rozruszać FCA w Europie. Żal mnie ściska jak oglądam brazylijską ofertę Fiata gdy u nas tylko 500, 500x, 500a,500b,500c itp
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Czekam na Cuprę Leona i Hyundai i30N po lifcie. W Cuprze 2 miesiące temu mówili, że cenniki mają się pojawić w lipcu. Ciekawe czy dotrzymają słowa.
Dodano: 3 lata temu
Proszę, czytajcie sobie:

https://bit.ly/2DRByyx
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Lepiej poczekać z kupnem. Zaraz mogą zrobić się zawirowania na rynku, bo powstało STELLANTIS - tak brzmi nazwa nowej Grupy powstałej w wyniku fuzji Grup FCA i PSA. Wcześniej PSA łyknęło Opla, a teraz żeni się z FIAT. To może być mała wojenka z Niemcami czyli VAG na rynku europejskim.
Dodano: 3 lata temu
Do Tejlor: Wbrew pozorom środowisko dziennikarz motoryzacyjnych nie jest takie duże. Ewentualna awantura może być bolesna w skutkach dla wszystkich stron. Oni wszyscy w większości się znają. Wolą sobie robić grzeczności wzajemne niż wojować. Mimo, że otwarci na pierwszy rzut oka to dość hermetyczne środowisko. Zauważ, że wzajemne uszczypliwości w zasadzie się nie pojawiają.
Dodano: 3 lata temu
Do Tejlor: No lepiej brać w leasing najnowszy model. Ciekawe jakie modele maja opóźnienie? Słyszałem o Tiguanie ze jesienią, Leon combi w Niemczech już jest tak samo we wrześniu ma byc Cupra Formentor.

Ta ostatnia interesuje mnie ale nie ma silników diesla, a za 310 koni nie zamierzam płacić zużyciem paliwa na poziomie 12-15 na setkę.
Ogólnie 2.0 TSI po zmianach WLTP jest meeega paliwożerne, Audi Q3 chociażby nie wiem co robić nie zejdzie poniżej 10 litrów. Taki wynik to w Touaregu V8 a ne kompakcie być powinien
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Historię znam. Dziwię się tylko, że Zachar wciąż występuje na AC i jednocześnie rozwija własną markę. W takich przypadkach spodziewałbym się, że WP nałoży zakaz konkurencji albo go zwolni całkowicie.
Dodano: 3 lata temu
Przy obecnym nasyceniu rynku samochodami używanymi, to nawet COVID nie robi różnicy.
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Projekt Zachar OFF to teraz jego główne zajęcie. Występuje i promuje go własną twarzą oraz wizerunkiem. Nie ma nad sobą żadnego logo i chyba mu to bardziej odpowiada. Porównując oglądalność filmików Zachara z tymi z Auto Centrum to Zachar ich miażdży swoją osobą. Ostatnio film nagrany przez AC o dźwięku Audi miał bilans ujemny: 365 lajków i 452 dislajków, a to rzadko na YT się zdarza nawet w przypadku najgorszych gniotów. Polecam komentarze pod filmem:

https://youtu.be/mCZXcEm-X9s
Dodano: 3 lata temu
Do Tejlor: Zachar już dawno sprzedał portal Oponeo ale nadal tam pracował. Następnie Oponeo sprzedało całość WuPe za prawie 10 milionów. Zachar nie ma tam już jednak stałego stanowiska tylko występuje gościnnie i w roli ambasadora. Zajął się rozwijaniem własnego kanału "Zachar OFF" na YT, Instagramie i FB. W Google wszystko znajdziesz.
Dodano: 3 lata temu
W sumie to też jestem ciekaw o co chodzi z WuPe i AC. Na początku myślałem, że Zachara chcą się powoli pozbywać i dlatego teraz sam zaczyna testować samochody na swoim kanale. Z drugiej strony wciąż się pojawia na AC. Dziwne, że pozwalają mu na taką konkurencję.
A co do samego blogu to też planowałem na przełomie roku rozpocząć nowy leasing, ale obecna sytuacja spowodowała sporu zastój i modele, które miały się pojawić na wiosnę pewnie będą dopiero na jesień. Oby tylko.
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Pewnie lepuej znasz temat niz ja. AwC nie ma konkurencji. Tu niewiele sie dzieje. Malo osob pusze i zagląda. No a Auto Centrum tez jakos przygasło chociaz nowi testujacy prezentuja wysoki poziom.

Zachar wszystkie testy wrzuca na swoj kanał.

Włupe to żenada
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Chyba WuPe kupiło portal konkurencji, żeby go udupić :-(
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Spodziewałem się że udzielisz się w moim wpisie.

Jednak zaskoczył mnie powód odpowiedzi.

Rzeczywiście bez sensu ten "motoblog dnia".

No tak z automatu bo skoro od 3 dni nikt żadnego wpisu nie popełnił to nawet taki nie czytany i niekomentowany jest najlepszy i najciekawszy

Chyba AwC jest na ostatniej prostej do upadku i nie wiem czy jeśli zmienię auto dopiero wiosną 2022 roku portal dożyje tego faktu
Dodano: 3 lata temu
Nikogo nie było, nikt się nie wypowiedział, nikt nie ocenił i [puchar]





Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl