Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 323 Ruda » Wysokie obroty i wspornik wahacza







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 323
  • przebieg 216 000 km
  • rocznik 1990
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.3
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 696 razy
Data wydarzenia: 11.10.2011
Wysokie obroty i wspornik wahacza
Kategoria: awaria
8 październik - przerobione dobre 20km - pewność siebie i opanowanie podskoczyły momentalnie;)

9 października - Podróż testowa do Wrocławia. Odległość ~36km. W Trasie nie było źle, prócz złapanego każdego czerwonego światła problemów nie było. Wszystko ładnie, dynamicznie.


Jednak gdy auto się nagrzewało, na luzie bądź na 1 biegu stojąc obroty były na poziomie 2,5tys. co mnie troszeczkę niepokoiło. Użycie sprzęgła i moment luzu przed przejściem na bieg drugi - obroty również szły od razu w górę, ze zmiany te były słyszalne. Wejścia na wyższe biegi bez takich atrakcji.


Mimo tego dojechałem spokojnie pod sam Sky Tower, gdyż miejscem docelowym był parking przy bloku nieopodal (odwiedziłem ciotkę). Cofam by podjechać na ala "parking" pod śmietnikiem. Krawężnik nie wysoki więc nic nie stoi na przeszkodzie. Delikatnie cofam najeżdżam na krawężnik. Prawe koło weszło, po chwili tylne (lekki skos krawężnika więc był tam ciut dalej) i coś trze. Jak by to ująć cifam się do przodu, wysiadam i dosyć niska tylna plastykowa nakładka nie uszkodzona, gdzie byłem pewien, ze pewnie ona niefortunnie zadarła. Wsiadam do auta - coś trze dalej. Oględziny - coś spadło przy tylnym lewym kole.


No to nic stanąłem obok tak by nie blokować przejazdu, podniosłem auto na lewarku, tracąc przy pierwszej próbie koło 20cm progu (cóż powiadają, że rudzielce są fałszywe :P). Wykręcam koło i wspornik idący od karoserii (od drzwi) do koła leżał na ziemi. Zerwał się właśnie przy nim. Blacha ta była tam cieńsza od tradycyjnej łyżeczki do mieszania kawuni. Nie ma jak tego wstawić, nie ma jak domocować do tego wahacza idącego wszerz auta do tego jak to nazwać drążka? łączącego lewy i prawy wahacz. Odkręcić też się nie dało więc męcząc materiał oderwałem ten wspornik całkowicie.

Nadzieja matką głupich powiadają, myślałem, że dam rade dojechać do domu. Jednak to koło latało z tyłu na przód tak, że przy hamowaniu nawet z prędkości 60km możliwe było, że stracę całe lewe koło z wahaczem i jak by niefortunnie poszło tyłem karoserii i takie tam dalej nie licząc oczywiście innych gorszych scenariuszy, które każdy/a z was może sobie wyobrazić.


Tego też dnia stwierdziłem, że nie naprawiam auta, szkoda mi czasu i pieniędzy a co najważniejsza narażania swojego życia jak i innych pasażerów i/lub uczestników ruchu. Szczerze mówiąc troszkę się wkopałem z tym samochodem. Dla tego będę dzwonił po wrocławskich skupach aut i umawiał się na wyceny. Niech coś mi się zwróci pieniędzy za ostatnie naprawy przynajmniej. No i czas zbeirać pieniądze na coś porządnego.
Dodano: 12 lat temu
Do Nex1130: Co do wysokich obrotów to u mnie był taki problem jak miałem uszodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Znajduje się on pod listwą wtryskową. Jak dobrze pamiętam zielona końcówka. Jak masz miernik to sprawdź rezystancję na zimno i na rozgrzanym.
Dodano: 12 lat temu
Do Nex1130: Co do wysokich obrotów to u mnie był taki problem jak miałem uszodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Znajduje się on pod listwą wtryskową. Jak dobrze pamiętam zielona końcówka. Jak masz miernik to sprawdź rezystancję na zimno i na rozgrzanym.
Dodano: 12 lat temu
Do Bullet_:
Wystarczy tylko znaleźć ten wspornik żeby koło nie latało w przód i w tył ew się nie zerwało, jednak jak ma mi tak wszystko po kolei się pieprzyć to szkoda z tym zachodu. Ew jak mam się czuć jak bym jechał na bombie to wiesz ;P
Dodano: 12 lat temu
Zbyt wysokie obroty to pewnie kwestia ustawień zapłonu. Skoro wcześniej robili Ci cewkę, aparat i ogólnie cały układ, to nic dziwnego, że potem ciężko go ustawić odpowiednio (kwestia indywidualna samochodu). Ja znów u siebie mam za niskie - ledwo kręci przy zimnym silniku, trzeba pompować gazem.

A zrobienie wahacza to znów nie taki wielki problem... można pospawać i jeszcze na trochę by wystarczyło.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
36 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl