Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna 3.0 V6 Czarna Bestia » [Naprawione] Wysokie Obroty Biegu Jałowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 9008 razy
Data wydarzenia: 15.11.2010
[Naprawione] Wysokie Obroty Biegu Jałowego
Kategoria: awaria
Od kilkunastu dni w Lali pojawił się problem. Na biegu jałowym obroty trzymają się rzędu nieraz 2500, nieraz 1500 a nie raz jest dobrze i na 1000 (choć i to jest za dużo, bo powinno być 900) Obroty te nie falują, po prostu tak jakby bieg jałowy był źle ustawiony, po dodaniu gazu opadają na "swoje" miejsce (czyli dla przykładu z powrotem na 1500)
.
Problem pojawił się po dłuższym odłączeniu akumulatora, natomiast może to być tylko przypadek, bo obroty po odłączeniu aku same powinny się "skalibrować" - wszystko robiłem zgodnie z zasadami - czyli odczekałem 3 min na zapłonie, później odpaliłem i również dałem mu pochodzić kilka minut - niestety to nie pomogło.

Wyczyściłem silniczek krokowy, ale to nic nie dało, być może zrobiłem to nie umiejętnie, ale coś powinno to dać - niestety czyszczenie również nie pomogło..

Następnie zrobiłem mały teścik, i odłączyłem wtyczkę od silniczka krokowego, na desce pojawił się napis service ale ... obroty chodziły idealnie! Równiutko 900, po dodaniu gazu elegancko schodziły do swojej pozycji (ale jeżdżenie bez niego nie przejdzie, bo odpalić już bez włączonego nie da rady na zimnym , czy to potwierdza moją diagnozę wymiany silniczka krokowego?
Ostatnia aktualizacja: 16.12.2010 23:04:16
Dodano: 13 lat temu
Dziś wymieniłem silniczek krokowy, jednak to on zawiódł, auto teraz chodzi jak nowe :) Obroty idealne takie jak trzeba, zero jakichkolwiek uniesień czy anomalii, awarię uważam za naprawioną :) Dzięki wszystkim za wsparcie i rady!
Dodano: 13 lat temu
Do pantego: Te specyfiki wyrzuć do śmieci. Czyszczenie przepustnicy / gardzieli i kanałów oraz dolotu tylko tradycyjną metodą. Gdzie się podzieją rozpuszczone przez te specyfiki świństwa z przepustnicy i dolotu ? Ano pójdą z powietrzem i paliwem do silnika. / Na wtryski ,tłoki , gładzie cylindrów /. Bo mają przecież tylko jedną drogę - w stronę wydechu. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Zamówiłem przy okazji zakupu fabrycznej obudowy filtra pwietrza również silniczek krokowy oryginalny Hitachi z małym przebiegiem i od benzyniaka, będę wiedział, czy oby napewno ten element zawiódł zanim kupie nowy za 600 zł. Oczywiscie dam znać po zamontowaniu czy problem znikł.

PS. A co myslicie o specyfikach do czyszczenia przepustnicdolotu ?
Warto to kupić i wyczyścić bez rozkręcania? Czy to ściema jak ceramizery itp?
Dodano: 13 lat temu
Podwyższone obroty miałem gdy nie za bardzo przejmowałem się czasem jaki upływa pomiędzy przekręceniem stacyjki w stan czuwania a odpaleniem auta. Wsiadałem wkładałem, kręciłem. Komputer nie miał czasu się uzbroić. Był problem z silniczkiem krokowym (przynajmniej za to płaciłem) i reset komputera (też płaciłem). zapalał się Check na światłach na skrzyżowaniu i nie gasł dopóki nie wyłączyłem silnika. odkąd pozwalam "uzbroić" się elektronice i odpalam silnik po 5-8 sekundach jak pogasną kontrolki, problem się skończył.
Dodano: 13 lat temu
Najpewniej krokowy, w mojej lagunie skakały obroty jak głupie jak był podłączony. Odłączyłem wtyczke i tak jeździłem i całkiem fajnie autko paliło tragedii nie było. Jutro sprawdzę ci w sklepie ile u mnie i jakiej firmy mam krokowe.
Tylko niestety przynajmniej u mnie ani zmiana ani czyszczenie krokowego nie pomogło :/
Dodano: 13 lat temu
Do pantego: Co do firmy - tej co masz stary krokowy w aucie . Inny , przypadkowy może źle współpracować ze sterownikiem silnika Twojej Laguny lub komputerem pokładowym , bo stamtąd krokowy otrzymuje sygnały pracy zależne od zmian obciążenia silnika. Zadaniem krokowego jest szybko reagować na zmiany obciążenia pochodzące od włączające się i wyłączające się podzespoły / wentylatory chłodzenia , klima , światła stopu itd. itp / czyli dodawanie do silnika szybko i niezależnie od przepustnicy dodatkowych ilości powietrza , a tym samym zwiększanie podciśnienia w kolektorze ssącym i pobieraniem większych ilości paliwa. Podpięcie pod komputer niewiele wyjaśni bo nie jest to konkretna awaria silnika tylko zmiana jego szybkości obrotowej / coś na kształt naciskania na gaz i zwiększania lub zmniejszania ilości powietrza do silnika przez Twoją nogę / a to nie jest odbierane przez komputer jako awaria silnika /. Warto przedyskutować ten problem z doświadczonym silnikowcem - mechanikiem by nie narazić się niepotrzebnie na koszty. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Niestety pokusiłem się o wlanie wd40 podczas czyszczenia .... ale cały zabieg czyszczenia nic nie zmienił a przynajmniej nie na gorsze..

Zastanawiam się, czy nie podłączyć Lali pod komputer, może to trochę rozjaśni, uważacie, że warto? Czy od razu kupować krokowy ... i tutaj drugie pytanie, jakiej firmy?
Hitachi oryginalny 500 zł, hella podobnie - ale na allegro są hella za połowe tej ceny - czyżby oszustwo w biały dzień i sprzedawanie czegoś innego jako hella a może jednak okazja? Bo ogółem chińskie produkcje są po 65 zł nowe, ale tego nie chce kupować.. mam na myśli firmy typu geize, maxgear itd ..
Dodano: 13 lat temu
stawialbym na silnik krokowo, moze tez byc potencjometr przepustnicy... lub po prostu jest nieszczelny dolot powietrza do przepustnicy i ciagnie lewizne. Sprawdz najpierw to nie ma z tym duzo pracy a moze okazac sie ze to blachostka. Jesli szczelne to wyczysc przepustnice, potencjometr, silnik krokowy jesli nie benzyna to preparatem do czyszczenia ukladow hamulcowych - w zadnym wypadku nie uzywaj do tego celu WD40 !!! Powodzonka
Dodano: 13 lat temu
ja bym jeszcze zrobil inaczej... Odlacz aku na dluzej, np kilka godzin, potem odpal i niech silnik pochodzi kilka minut, a na koniec zrob przejazdzke kilkukilometrowa. U mnie w fordzie kiedys pomoglo...
Dodano: 13 lat temu
Objawy wskazują jednoznacznie na silniczek krokowy. Jeśli nie pomogło czyszczenie / czyści się go benzyną ekstrakcyjną tak aby nie zamoczyć części elektrycznej / , to może być uszkodzony sam silniczek krokowy. Zdarza się to dosyć często. Nowe są drogie ale można dostać na " szrotach " lub w Internecie. Czynności po odłączeniu AKU robiłeś prawidłowo. Przed wymianą silniczka krokowego na inny sprawny - zrobić powinieneś jeszcze inną rzecz. Podobne objawy do źle pracującego silniczka krokowego powoduje brudna przepustnica. Czyszczenie jej nie jest trudne , ale trzeba bardzo uważać przy demontażu na czujnik położenia przepustnicy i trzeba " uzbroić " się w nową uszczelkę bo podczas demontażu stara łatwo się niszczy. Jednak zachowanie się silnika po Twoim teście / z wypiętą wtyczką , silnik pracuje tylko na ustawionym mechanicznie ( wkrętem ), biegu jałowym w przepustnicy / - wskazuje ,że to jednak silniczek krokowy . Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl