Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta
»
Wymiana termostatu , krótka instrukcja i fotoleracja .
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 24331 razy
Data wydarzenia: 08.03.2013
Wymiana termostatu , krótka instrukcja i fotoleracja .
Kategoria: inne
Okzazało się że pękł uchwyt spręzyny i termostat nie zamykał się do końca .
Czas pracy: Robiłem to pierwszy raz, więc zajęło mi to 3h, teraz z tym opisem pewnie zajmie wam to z 1,5h.
Potrzebne nam będzie pełen zestaw kluczy nasadowych z przedłużkami i grzechotką, imbusy, oraz dobry szeroki (ok. 8mm) płaski śrubokręt.
zdejmujemy pierwsza i drugą pokrywę silnika oraz harmonijkę od dolotu do filtra powietrza.
Wyciągamy wentylator razem z żaluzją
odkręcamy dolot powietrza od przepływki do turbiny, wystarczy odkręcić wyciągnąć z przepływki ten kanał powietrzny i odsunąć troszkę w lewo.
Następnie odłączamy dwa węże od termostatu głównego z prawej i lewej.
Kolejną rzeczą jest odkręcenie chłodniczki spalin. Chcemy czy nie, musimy. Chłodniczka jest przykręcona dwoma wspornikami do bloku silnika 4 śrubami, następnie odkręcamy ją od rurek - kolejne 4 śruby (imbusowe). Kiedy mamy już wolną chłodniczkę możemy możemy sobie odpiąć wężyk od termostatu egr i plastikowej rurki i odłożyć na bok, natomiast sama chłodniczka ma jeszcze jeden wężyk na objemce zaciskowej, więc ja po prostu przesunałem ją w lewo i zahaczyłem ją o coś żeby nie wisiała.
Po demontażu chłodniczki ukazuje się nam termostat w pełnej okazałości... ... Dobra odkręcamy plastikową . Noo od tego się
Plastikowa rurka mocowana jest na dwie śruby M10 z czego jedna jest zarazem mocowaniem pompy wody - długa śruba, a krótka obok koreczka odpowietrzającego jest po prostu mocowaniem rurki - krótka śruba. oAle wracając do tematu, po ściągnięciu rurki, mamy dostęp do czwartej śruby termostatu. I tu tez jest mały problem bo potrzebujemy nasadkę z cieńką ścianka boczną, bo przeszkadza uszczelka głowicy. Po wykręceniu już termostatu możemy sobie sprawdzić co było przyczyną niesprawności - uszkodzona obudowa czy po prostu pogorszone właściwości samego termos
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, sprawdzamy 5 razy czy wszystkie węże dobrze zaskoczyły w złączach, ZAKŁADAMY NOWY ORING uzupełniamy płyn chłodniczy.
Wpis troszkę spóźniony wymieniałem termostat dnia 12,09,2012.
Pozdrawiam.
Ostatnia aktualizacja: 08.03.2013 20:01:51
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13
komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ostatnio jak podłączyłem pod kompa po trasie to pokazywał jedynie 72C.
Jak pojeździłem po mieście wczoraj, w ogromnych korkach to po podpięciu pod komputer pokazywał 78C. To i tak za mało bo powinno być 82C lub 85C w zależności od termostatu jaki zamontowano.