Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo MK3 FL GHIA 2004r. » Wymiana tarcz, klocków, oleju, serwis klimy, wymiana 14 tulei tył







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 8844 razy
Data wydarzenia: 20.06.2012
Wymiana tarcz, klocków, oleju, serwis klimy, wymiana 14 tulei tył
Kategoria: zmiany w aucie
Lubię mieć hamulce sprawne, a niestety po ok miesiącu od kupna auta okazało się, że przy hamowaniu mocno drga kierownica, z dnia na dzień te drgania się nasilały.
Więc zebrałem trochę kasy i kupiłem tarcze (4 szt. po 2 na przód i tył) klocki (2 kpl.) no i płyn hamulcowy, no bo to wiadomo czy w ogóle od nowości był wymieniany? jak już miałem kasę to się połakomiłem na kupno wszystkich tulei do tylnego zawieszenia (14szt.) dobrałem również wszystkie nowe śruby i nakrętki + śruby mimośrodkowe do ustawiania zbieżności, łącznie jeszcze z olejem (6L) i wkładem filtra oleju wyszło mnie po rabacie 1200zł.
najlepsze było to iż Pan w sklepie poprosił o dowód aby wg nr VIN dobrać klocki na tylną oś bo podobno po 2003 roku coś tam fabryka zmieniła, podczas wymiany okazało się jednak, iż te co mi Pan w sklepie dał są za małe (za krótkie) a że tarcze i klocki zmieniałem ponad 110km od tego sklepu, pojechałem do najbliższego z moim starym klockiem na wzór :) - na szczęście Pan ze sklepu przyjął z powrotem te błędne klocuszki (wychodzi na to iż miałem coś przerabiane w zawieszeniu na takie ze starszego modelu, albo po prostu fabryka tak złożyła tego nie wiem).

Niestety na wymianę tulei było już za późno, a że mnie auto było potrzebne bo miałem wyjazd w dalszą trasę, umówiłem się z moim mechanikiem na tą sobotę co teraz będzie. A wymienić tuleję chcę dlatego że jadąc po nierównościach naszych Polskich dróg tył auta zdaje się jechać czasem swoim własnym torem (ucieka lekko na prawo i lewo)

A zapomniałbym dodać iż tarcza z koła przedniego prawego była aż fioletowa :) co oznaczało że była przegrzana (chyba nie mam zdjęcia, gdzieś mi się zapodziało podczas zgrywania, a szkoda)

olej wymieniony na oryginalny Forda 5W30 (taki mi w sklepie doradził Pan) aczkolwiek chyba powinienem jakiś gęstszy już do tego przebiegu zalać? Jeśli tak, to poproszę o podpowiedź jaki. :)

a jeśli chodzi o klimę to jakiś miesiąc temu znalazłem na necie za 49zł Grupon warty 200zł (100gr czynnika gratis). więc oszczędność całkiem spora :)
zakupiłem go i zadzwoniłem aby się umówić na serwis klimy, miły Pan z MotoOgar w Szczecinie (bo tam był do zrealizowania ten Grupon) oznajmił, że najbliższy termin to sobota 23 czerwca godzina 12ta. Po dojechaniu w umówiony dzień pół godziny przed czasem, ten sam miły Pan powiedział bym podjechał pod maszynkę bo już może moje auto podłączyć by nie tracić czasu. Po opróżnieniu, sprawdzeniu szczelności, naładowaniu nowego czynnika o 120gr więcej niż oddało moje auto (a winno być w nim 820gr +- 15gr) ale nic nie dopłacałem, jeszcze tylko ozonowanie, wietrzenie, oddanie wydrukowanej kartki z gruponem odjechałem w siną dal :)

*****************************************************
DODANE 02-07-2012r. o godzinie: 19:56

W końcu udało mi się przyprowadzić auto do mojego mechanika w celu wymiany tulei w tylnym zawieszeniu a jest ich tam aż 14 szt. po 7 na stronę :)
ale jadąc do niego zauważyłem coś niepokojącego .... :(
zapaliła się kontrolka ładowania, przeszło mi przez myśl że coś kapnęło na pasek i się ślizgał, dlatego się zatrzymałem i wyłączyłem silnik, po ponownym uruchomieniu było wszystko ok, kontrolka zgasła więc ruszyłem dalej, ale po przejechaniu kilku km znów kontrolka świeci, ooo już teraz pomyślałem że niestety swój żywot kończy alternator.
No i dzisiaj telefon od mojego tatuśka, dzwonił do niego mechanik że w alternatorze skończyły się szczotki i do tego komutator i łożyska są tak wywalone że trzeba je wymienić, auto u mechanika pod Świdwinem a gość który regeneruje alternatory pod Koszalinem, więc tatko pojechał zawieźć i już w tym momencie wiem że jutro do odebrania jest po wpłaceniu 200zł za remoncik, jeszcze nie wiem ile mnie skasuje mechanik, bo prosiłem by zregenerował mi przedni prawy zacisk, i wymienił mi płyn hamulcowy, no a po wymianie tulei trzeba jeszcze zbieżność ustawić, a i dodatkowo wyjęcie i włożenie alternatora dochodzi :)

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2012 20:01:46
Dodano: 11 lat temu
No i gra, zawias masz dużo mniej skomplikowany widzę, niż w passacie b5, ja już po wymianie tarcz i klocków:)
Dodano: 11 lat temu
dobra robota[up]
Dodano: 11 lat temu
Nie szczędzisz grosza autu i bardzo dobrze! [up]
Dodano: 11 lat temu
Baardzo zły zwyczaj zostawiać ciężki zacisk hamulca dyndający na przewodzie hamulcowym! Trytytką czy kawałkiem drutu przyczepiaj go za co się da. A pan dobrze doradził olej Forda bo robi to zdaje się wciąż esso. W mondeo 2,5V6 na tym oleju zrobiłem 225.000km i wad swoich nie pokazał, a tylko wymieniaj go co 10kkm jeśli dużo w korkach stoisz.
Dodano: 11 lat temu
zadnego gestszego oleju nie zalewaj! Nie słuchaj głupot które gadają o gęstszym oleju, tylko jeździj na takim co masz
Dodano: 11 lat temu
Z tego co mi wiadomo to zmiana w tylnych zaciskach polegała na zmianie kierunku wkręcania tłoczka. Kasa wydana, ale nie na durno.
Mogłeś zrobić jeden dziennik.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
32 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl