Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Porsche 944 s2 » Wymiana Tarcz







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Porsche 944
  • przebieg 178 776 km
  • rocznik 1991
  • kupione używane w 2008
  • silnik 3.0 S2
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1265 razy
Data wydarzenia: 20.02.2010
Wymiana Tarcz
Kategoria: zmiany w aucie
Przyszedł czas na pewne abgrejty :D

Do wymiany zakwalifikowały się tarcze i klocki, wszystkie cztery sztuki.
Dla tych co myślą, że koszty są ogromne bo to Porsche, to powiem, że i mają, i nie mają racji. Komplet klocków Ferodo na oś to 200 zł. Tarcze na przód Zimmerman Cout 300 zł/szt., tył 350 zł/szt. Całość na raz wychodzi sporo, ale w porównaniu do innych aut nie jest to astronomiczna kwota.

Jestem ciekaw efektu, różnica będzie na pewno ogromna, nie mogę się doczekać testów :)
Dodano: 14 lat temu
To dobrze, że zadowolony jesteś z wyboru ale mam nadzieję nie na poważnie pisałeś o rozgrzewaniu, zużyciu, krzywieniu się i ogólnie same gromy posypały się:d
Produkty ebc nie są dla kogoś kto wpisuje w googla 'tarcze' jakiekolwiek:-) Są dla kogoś kto wie o tej kategorii wszystko i ewentualnie potrzebuje sprawdzić czy green stuffy mu wystarczą czy może krok wyżej pójść...;-) Nie bardzo widzę orientujesz się ale równocześnie nie jest Ci większa wiedza potrzebna także spoko. Tarcze jakości ebc: nie krzywią się, nie pękaja, sporooooo wolniej się zużywają przy takiej samej exploatacji, nie potrzebują rozgrzewania (skąd w ogóle takie bezedury masz?) hamują gdzie i kiedy potrzeba zahamować i to znacznie lepiej bo spokojnie urywasz ze 2-4m z drogi hamowania od 100kmh-0. Miałem takie 'fabrycznie' z pakietem wzmacniającym w st200 zamontowane przez 5lat i 225000km.

Dopisałem to tutaj bo może ktoś będzie to jeszcze czytał pomimo, że to już nasta strona. I warto, żeby miał obraz praktyka, a nie farmazony z googla wypisane przez ludzi, których znajomi znajomych kiedyś w sieci o tym "coś" czytali;-)

DO AUT od 200KM zdecydowanie warto upgrade hamulców zrobić. Tarcze zimmerman są popularnym obiektem kpin (tu przyda się google) gdy to rozgrzane po kałuży gibają się jak zwykłe taniochy czy jakieś mikody czy ate
Dodano: 14 lat temu
Ja nie kombinuje i wkładam to co fabryka wkłada. W moim przypadku to tarcze i klocki ATE
Dodano: 14 lat temu
Tarcze zimmerman stosuje wielu moich kolegów i efekt jest wyśmienity, więc myślę, że nie są to "znośnej jakości podstawowe hamulce", rozglądałem się za różnymi tarczami. To, że coś jest nawiercane, czy nacinane nie oznacza, że jest dużo lepsze. Jeśli startowałbym w jakichś wyścigach i walczył o miejsca i puchary, to z samochodu zrobiłbym wydmuszkę i zamontował sportowe tarcze i klocki, które charakteryzują się tym, że muszą się dobrze rozgrzać, aby w pełni osiągnąć swoją skuteczność. Do codziennej jazdy + kilku spotkań w roku nie ma sensu inwestowania i zakładania takiego kompletu, którego żywotność jest kilkukrotnie mniejsza (zużycie klocków).

Tarcze nawiercane - szybciej zużywają klocki, są bardziej podatne na zniekształcenia oraz pojawiają się pęknięcia (proponuję wpisać w wyszukiwarkę "tarcze nawiercane" i poczytać opinię) Dużym plusem jest poprawiona skuteczność.

Tarcze nacinane - również szybciej zużywają klocki, w związku z tym stosuje się klocki twardsze, które muszą się najpierw rozgrzać, zanim osiągną wymaganą skuteczność, a przed rozgrzaniem gorzej hamują niż inne samochody.

Cena tarcz EBC (dowiadywałem się wcześniej) wynosi - przekopiuje maila:
"...
D1066 tarcza w cenie 885,71/sztuka
Przy płatności przelewem -7% rabatu czyli 823,71zł

Impact s. c.
ul. Boh. Katynia 47
42-200 Częstochowa
..."
Nie wiem jak w tym roku wygląda ich oferta, ale takie ceny podali mi w zeszłym roku.

Tak więc śmiem wątpić, czy opisana przez ciebie różnica w cenie nadal się utrzyma, ale dziękuję za radę :)
Nadal sądzę, że dokonałem najlepszego DLA MNIE wyboru.
Dodano: 14 lat temu
aha i zakładam się, że gdzieś ktoś ma taki upgrade hamulców zrobiony i zawsze możesz spróbować się przejechać o ocenić różnice. Ja jeździłem sub. legasy z EBC i to jest całkiem inny świat;-) To nie hamuje po prostu... to przy pedale szybko i mocno naciśniętym traktuje załogę jak śledzie opięte pasami:D wszyscy wiszą na pasach i szamotaja się;-)
Dodano: 14 lat temu
ferodo i zimmerman to znośnej jakości podstawowe hamulce... czy do ponad 200KM nie lepiej założyć coś jednak lepszego niż "dobre zwykłe"? Zakładam bo tak wychodzi z opisu, że autem nie znudzisz się w tym lub następnym roku, a wręcz będziesz go chciał dłuuugo trzymać także ja zdecydowanie doradził bym np. EBC ultimax i klocki green stuff. Ile za to wyjdzie nie wiem ale łatwo możesz na polskiej stronie sprawdzić i to już hamulce te właściwe, a nie pod nazwę do wieśtuningu kupowane brembo z nojniższej linii...
Zakładam, że ceny będziesz miał całkiem podobne do załóżmy mojego SAABa czyli przód komplet ok 1000zł(bo na stronie PL jest obecnie promocja -10%), a na tył możesz i zimmerman-ferode założyć nie robi to większej różnicy. W całości czyli na dwie osie różnica w cenie nie przekroczy 700zł na pewno... także przemyśl jeszcze;-) O ile EBC robi do dedykowane do Twojego... jeśli nie to już z rzadkim modelem słyszałem pod wymiar znaleźli tarcze na angielskiej stronie (wtedy jeszcze nie było PL strony) z innego auta o identycznych wymiarach tarcze. I wszystko bangla;-)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
35 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl