Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy KAMIILCIIOCars » Wymiana rozrządu oraz drobne naprawy...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika KAMIILCIIOCars
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1024 razy
Data wydarzenia: 21.04.2018
Wymiana rozrządu oraz drobne naprawy...
Kategoria: inne
Nadszedł czas na urlop... Tyle że ten praktycznie spędzony całkowicie przy aucie. Lista napraw/wymian zrobiła się dość długa i dotyczyła:

1.Rozrządu. Koszt kompletnego zestawu do silnika 2.5 TD to wydatek 650 zł. Dwa paski rozrządu, lecz jeden z pasków przeznaczony jest do rolek balansujących.

2. Pompa wody. Ta jest na zupełnie innym pasku, i nie wymienia się jej wraz z rozrządem. Biorąc pod uwagę ciężki dostęp do niej, postanowiłem jej nie wymieniać. Cena 80 zł

3. Dwa tłumiki końcowe. Cena za komplet 180 zł. W zestawie wszystko co potrzebne do wymiany. Niestety jeden z tłumików ktoś zaspawał, i nie obyło się bez cięcia i ponownego spawania.

4. Chłodnica wody. Cena 200 zł. Wykonana z lepszych materiałów, oraz zaprojektowana tak by była bardziej wydajna. Podczas czyszczenia chłodnicy wspomagającej ta rozpadła się na części. Póki co zamontowana jest ta jedna, jak na razie zdaje egzamin.

5. Uszczelnienia naczyńka wyrównawczego. Wystarczył silikon uszczelniający. Póki co czujnik poziomu nie przecieka a w układzie panuje odpowiednie ciśnienie.

6. Wymiana oleju silnikowego. Od ostatniej wymiany minęło 30 tyś km. Ciekawostką jest że od wymiany do wymiany mam stały poziom oleju. Nie wymaga dolewek. 8 litrów oleju wraz z filtrem 220 zł.

7. Uszczelnienie węża od hydropneumatycznego zawieszenia. Pojawiła się mikro dziura, tak mała ze nawet sprężone powietrze się nie wydobywało przez nią. Mimo to pod wielkim ciśnieniem psikała malutka igiełka płynu. Ze względu na brak dostępu tego wężyka, zastosowałem gumową obejmę. Ta spisuję się dobrze a LHM-u nie ubywa.

Wszystko zajęło trochę czasu. Dostęp do rozrządu nie jest łatwy ale jakoś się udało. Mimo że przejechałem na starym pasku 75000 km. To ten nie wyglądał na zniszczony. Niestety pasek od rolek balansujących był w opłakanym stanie. Prawdo podobnie nikt go jeszcze nie wymieniał.

Dostęp do Chłodnicy nie jest łatwy. By uniknąć nie chcianego uszkodzenia nowej chłodnicy musiałem rozebrać cały pas przedni. Na plus jest to że w XM-ie idzie to bardzo szybko. Około 10 min.

Naczyńko wyrównawcze przepuszczało płyn przez otwór na czujnik. Użycie silikonu i przyklejenie czujnika na stałe dało dobry efekt. Płyn nie ucieka, nie ma potrzeby dolewania do jakiś czas płynu.

Oba końcowe wydechy były przerdzewiałe, auto pracowało dość głośno a spaliny uciekały wszędzie. Cale koło zapasowe było okopcone. Po wymianie efekt nieporównywalny. Cisza i spokój :)


Pozostało jeszcze:

-Wymiana wyświetlacza błędów
-Naprawa tempomatu
-Poprawki lakiernicze (wgniotka na drzwiach, malowanie grilla, maski oraz zderzaka)
-Poprawki blacharskie (kila elementów schowane za błotnikiem wymaga ingerencji blacharza)
-Wymiana tapicerki fotela kierowcy
-Wymiana gum stabilizatora
-Wymiana wszystkich poduszek silnika (ciężki temat)
Ostatnia aktualizacja: 21.04.2018 02:35:26
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5: Silnik w XM to zupełnie inna jednostka, niż ta z Ducato/J5/C25 - w dostawczych był montowany silnik SOFIM z bezpośrednim wtryskiem paliwa o innej pojemności skokowej. Ten z Citroena miał 3 zawory/cyl i pośredni wtrysk paliwa.
Dodano: 6 lat temu
Trochę się tego nazbierało. :)
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Twoja praktyka na busach podpowiada że masz rację ten silnik w XM to przecież jednostka znana z dostawczych trojaczków PSA/Fiat więc przystosowana do takich interwałów.Znaczenie ma też fakt jak długo ten olej krąży w silniku,busem 30tkm można przekręcić w trzy miesiące lub krócej,w "normalnie "użytkowanych autach poza przypadkami silników zużywających dużo oleju kiedy dzięki częstym dolewkom jest zawsze świeży to raczej lepiej nie trzymać w silniku oleju starszego niż rok.
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5: Zalecenia były w czasach kiedy powszechnie były używane oleje mineralne. Poza tym układ smarowania zawiera 8l oleju zamiast 4 lub mniej. Nic mu nie będzie.
Dodano: 6 lat temu
30 tysięcy kilometrów starym silnikiem bez wymiany oleju,przecież to dla niego zabójcze,nie ważne co zalecają producenci w dieslach z lat 90-tych trzeba wymieniać co 10 tysięcy.Młodsze konstrukcje dostosowane do w pełni syntetycznych olejów przy małym udziale jazd w mieście mogą wytrzymać do 15-tu tkm,lepiej tego pilnować dla własnego dobra.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
11 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Tejlor
opis w cz. I
12 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl