Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Berlingo Berlo » Wymiana nagrzewnicy - Berlingo I facelift, Peugeot Partner. Czyli jak zrobić a nie zwariować.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Berlingo
  • przebieg 291 391 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2014
  • silnik 2.0 HDi
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 16123 razy
Data wydarzenia: 29.03.2015
Wymiana nagrzewnicy - Berlingo I facelift, Peugeot Partner. Czyli jak zrobić a nie zwariować.
Kategoria: inne
Rozszczelniła mi się nagrzewnica w samochodzie. Pierwsze objawy to parujące szyby - tłustym glikolem... później kapanie na dywanik pasażera.
Nigdzie nie znalazłem konkretnych porad i zdjęć. Mam nadzieję, że moje komuś się przydadzą.

Niestety do tego samochodu nie ma nigdzie rysunków i musiałem działać na ślepo. Wszystko jest do Berlingo I, ale przed liftem albo już do Berlingo 2. Peugeot partner mimo, że ide=entyczny też nie ma sensownych schematów nigdzie.

Całość zajęła mi dwa dni, nowa nagrzewnica to koszt 90zł za dobry zamiennik.

Największy problem to zdjęcie poduszki powietrznej, która trzyma się na sprężynach. Trzeba włożyć trzy cieniutkie kluczyki (np. torx) z tyłu w otwory w kierownicy i jakimś cudem odblokować poduszkę. Trzyma się ona sprężynach i trzeba je odgiąć do środka.
Deska rozdzielcza przykręcona jest głównie pod podszybiem, trzeba zdjąć wycieraczki (ściągaczem lub nakrętką na gwint i młotkiem), potem podszybie (dwie śrubki na rogach, jedna na środku i zapinki na całej długości), jedna śruba od strony pasażera znajduje się pod mechanizmem wycieraczek - trzeba go wysunąć. Druga centralnie na środku a trzecia po prawej stronie przy lince otwierania maski. Dostęp do śrub jest beznadziejny. Są to 10 i trzeba mieć kluczyk płasko-oczkowy z grzechotką.

Dwie śruby 13 trzymają cały układ kierowniczy i je też trzeba wykręcić (potrzebne przy późniejszym odsunięciu układu na bok).

Dodatkowo deska trzyma się na dwóch bocznych śrubach, jedna przy wyłączniku poduszki, druga w tym samym miejscu od strony kierowcy. Za radiem też jest jedna śruba i na dole pod tunelem środkowym (jego też trzeba całego wymontować).

Nie da się pomylić kostek, każda pasuje tylko do jednego przycisku/zegarów czy wyświetlacza.
Problemem może być jak w moim przypadku wypięcie poduszki pasażera, kostka jest beznadziejnej konstrukcji i po prostu trzeba ją siłą rozpiąć i modlić się, aby coś z niej zostało.

Całość do kupy składa się dość szybko, największy problem to rozebrać i zlokalizować wszystkie śruby.
Nie ma zatrzasków więc jak deska dalej się trzyma to znaczy, że coś jeszcze jest przykręcone.

Konieczny będzie zestaw narzędzi np. NeoTools 08-666 lub mniejszy. Ciężko wskazać konkretne klucze, na pewno są to 6, 10, 13, masa przedłużek, nawet taka sprężynowa oraz torxy różnych rozmiarów.

Ogólnie wymiana nie jest łatwa i nie życzę tego nikomu.
Da się to zrobić w domowych warunkach, ale trzeba mieć sporo (naprawdę sporo) chęci. Do mechanika oddałbym tylko jakiegoś zaufanego bo wiele można popsuć.
Ostatnia aktualizacja: 29.03.2015 23:10:49
Dodano: 10 miesięcy temu
wpis bardzo pomocny ... tez mnie to czeka ... nie sadziłem że aż tyle :( ale przy okazji mam pomysł na mały mod !!! Jutro zabieram sie za robote
Dodano: 3 lata temu
Do konradnetpl: 350 PLN to dość mało więc nie przypuszczam aby się zbytnio wtedy do tej roboty przykładali. Później miałbyś "świerszcze" w desce rozdzielczej. Wszystko by grało jak orkiestra bez dyrygenta ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Hehe, mechanicy liczyli około 350zł, i słyszałem "yyyy nagrzewnica...".
Nie chciałem dawać mechanikowi bo bałem się o swoje kable od kamery i radia, które samemu lutowałem.
Dodano: 3 lata temu
Do david2: Trzeba doliczyć jeszcze przyjazdy na poprawki ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: w ASO roboczo godzina 180 zł razy 2 dni myślę że k. 3 tys zł ;)
Dodano: 3 lata temu
Grubo! [up] Ale roboty [totalszok]
Ciekawe ile za to wzięliby w ASO? ;-)
Dodano: 3 lata temu
Masakra +1
:-O
Dodano: 3 lata temu
Ogromny szacun! Niezła łamigłówka z tymi wszystkimi ukrytymi śrubkami. W dzieciństwie patrząc jak ojciec wyciąga deskę rozdzielczą z Poloneza aby również wymienić nagrzewnicę, byłem pod wrażeniem ale tam przynajmniej wszystko było widoczne i elektroniki mniej.
Dodano: 3 lata temu
Ma identyczne dywaniki gumowe. ;)
Dodano: 3 lata temu
Świetny poradnik
Dodano: 3 lata temu
Masakra
Dodano: 3 lata temu
Nie ma co, kawał niezłej roboty!
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez glotox
Dziś przejechałem pierwsze 10000 km. Ze zdjęć widać jak się sprawuje i jakie ma spalanie. Średnie spalanie od nowości (nie kasowałem specjalnie licznika) wynosi 6,8 l/100km i 9 kWh/100km. ...
26 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez AR_33
Od pewnego czasu nie jeździłem już Alfą ( poprzednia sprzedałem )i dzisiaj jadąc do pracy doświadczyłem tego co nazywam syndromem Alfy. A mianowicie, większość kierowców widząc we ...
Dodano: 3 dni temu, przez AR_33
Wczoraj odebrałem Giulie z salonu. Piękna ( jak każda Alfa )błyszcząca i pachnąca nowością. Trasa z Katowic do Poznania, autostrada i trochę krajówek. Spalanie na poziomie 10 l/100 km nie ...
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl