Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Crafter Crafter » Wymiana klocków tył.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Crafter
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 8489 razy
Data wydarzenia: 02.11.2013
Wymiana klocków tył.
Kategoria: inne
Witam[up]

Od około miesiąca zaczęła świecić kontrolka odpowiedzialna za stan klocków hamulcowym. Z powodu intensywnego zapracowania sprawę przełożyłem (aby do pierwszego). No i nastał pierwszy.
Dziś wolne w pracy więc co tu robić a no klocki sprawdzić!
Zacząłem od tego co najczęściej sprawdzamy czyli przednie koła odkręcamy i sprawdzamy klocki. Byłem wręcz przekonany że to są przednie no ale wyszedł tu psikus i klocki przednie były w stanie prawie nowym (czyt. 80-85%).

Wstępne oględziny przez otwory w felgach i rzeczywiście tylne to jedynie "listki" zostały.
Skręcamy i bierzemy się za tył z tyłu wymiana banalnie prosta. Jeden na wzór i jedziemy do sklepu cena 100zł 80gr po upuście z 115zł. Firma "Kraft" ponoć dość dobra czy dobra to się okaże.
Wymiana to jakieś 40min z obu stron i po robocie.
Jazda próbna wszystko ok Ręczny bierze zdecydowanie lepiej ale niestety kontrolka nadal świeci. No tutaj już nie wnikam wiem od wielu osób że komputery w Crafterach czasami lubią płatać figle. Znajdę wolną chwilę to podjadę na Vaga może coś to da.

Załączam kilka fotek z wymiany i dwie fotki z różnicy tylnych lamp. Lewa w stanie idealnym natomiast prawa ma delikatny ubytek i lampa robi się coraz bardziej "czarna" wewnątrz.
Za około tydzień szykuje mi się wyjazd do stolicy więc zakupię taką u Radomskich handlarzy.

To na tyle

Pozdrawiam G:)
Dodano: 10 lat temu
Do LisTruck: pewnie chmurka płatała figle. Napisz na pw.
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: No jak I raz to pewnie krótko przed sprzedażą przód zrobili a tył chociażpewnie powoli się kwalifikował olali:(
P.S Grzesio odczytałeś któregoś dnia na czacie co Ci napisałem o Sprinterze z Twoich okolic? Pozdro [papa]
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
Nie dziwię Mu się wcale. Kierowcy i owszem są, ale jeśli zespół jest z kierowcą ;).
Dodano: 10 lat temu
Do darhad:
Nie musisz nic więcej mówić, zdaję sobie sprawę jak to wszystko wygląda. Ale racja, koniec tematu.

Dobrze, że Autor zmienił te klocki ;).
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Skoro tak twierdzisz to przetaczaj. Jakoś mam szczęście i w swojej karierze zawsze trafiam na dość dobre tarcze. Może ze 2 razy z przodu zmieniałem kiedyś.
Jezeli do Mercow i innych aut wyzszej klasy przetaczaja to mysle ze warto sprobowac.
Dodano: 10 lat temu
Do LisTruck: Zawsze z zasady najpierw się sprawdza przód to przód gra pierwsze skrzypce podczas hamowania.
Pierwszy raz klocki w tym aucie:)
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: No i uszkodzone zawieszenie wybawiło go z kłopotu ;-) Ale i tak szopkę z wyjściem 5 minut później i odjechaniem w siną dal odstawił. Zazwyczaj kierowcy są z zespołem przynajmniej do końca wyścigu na pit line.
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Jest gorzej niż myślisz. To co u nas i nie tylko nazywa się prawicą robi dokładnie to co lewica. Skończmy temat, bo to nie portal polityczny ;)
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Z Nissanie po zakupie założyłem tarcze Mayo. Po 60 tys. wyglądały zupełnie dobrze.
Dodano: 10 lat temu
Do darhad:
Eee...:) Bardziej skłaniam się ku liberalnej prawej stronie. Chociaż socjalizm w teorii nie jest taki zły - to systemy totalitarne wypaczyły go, a obecni politycy mieniący się socjalistami bądź socjaldemokratami wykorzystują jego założenia, aby mamić wyborców ;).
Dodano: 10 lat temu
Do RAKUS1: Tylko niestety wybór do Kia jest mocno ograniczony.
Ashika to akurat firma, która robi sporo części do Kia, więc jestem ciekawy co to jest. Niby firma japońska, ceny wielu elementów dość atrakcyjne, dlatego szukam info o tej firmie.
Dodano: 10 lat temu
Też mnie czeka ta sama robota. Tył mam już w stanie zbliżonym do "Anielskiego orszaku". Zimę jeszcze pewnie przejeżdżę, a potem tarcze i klocki do zmiany. Przód o dziwo w o wiele lepszym stanie, a klocków co najmniej połowa. Dlatego z zainteresowaniem czytam ten wpis.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Ja co do klocków to wstawiam firmy Girling i nie miałem z nimi żadnych przykrych niespodzianek a moim zdaniem dobre tarcze wytrzymałe firmy SBS.
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Socjalista:)
Dodano: 10 lat temu
Do darhad:
Choć ja osobiście tak nie uważam, to już skala makro, a na nią masz wpływ podczas wyborów.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
Dlatego pisałem już wcześniej, że całe szczęście, iż KR nie ściga się dla kasy...
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: Nie, ori nie wchodzi w grę i to bez względu na cenę, która w tym przypadku niska nie jest.
Klocki to koszt 280 zł i to bez zestawu montażowego i czujników, a tarcze to prawie 500 zł za kpl.
Ja mam ori obecnie, nie hamuje ostro jak nie muszę, więc to dla mnie straszny bubel jest. Jeszcze w żadnym aucie nie posypały mi się tarcze po takim przebiegu. Zresztą czytając forum i rozmawiając w ASO to tylne tarcze w Rio tak niestety wytrzymują 60-70 tys. km to już podobno dobry wynik.
Jak wymieniałem łożysko w kole to też włożyłem SKF mimo iż był droższy niż ori, ale tu również fabryczne łożyska najwyższej jakości niestety nie są i często się sypią. Sprzęgło założyłem za to ori i żałuje, nieco szarpie i po niespełna 25 tys. już znów słychać łożysko, na razie delikatnie i nie zawsze ale to jakaś porażka.
Gościu u którego robię różne części z którymi mam czasem problem w maszynach przetacza tarcze, jak patrze co do niego nieraz trafia, to się zaczynam zastanawiać.
Ludzie przetaczają tarcze do bemek, Mercedesów, a ostatnio widziałem jak przetaczali tarcze do jaga, więc się zastanawiam nad tym.
Są jeszcze wystarczająco grube, tylko nierówne, widać fabryczne klocki nie najlepiej pasują do fabrycznych tarcz w Rio. Pozostaje pytanie czy to klocki są tak niskiej jakości czy tarcze.
Dodano: 10 lat temu
Figiel ładny Ci wyskoczył;) Też I sprawdzam przód i najczęściej jest to trafna decyzja:) A wymieniałeś już w nim kiedyś czy I raz od zakupu?
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Byłoby o wiele lepiej, gdyby państwo nie bawiło się w Janosika.
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Ale każdy niezdobyty punkt to 50 000 Euro straty dla Raikonena. Za to PDVSA sponsor Pastora Maldonado podobno na początek wykłada 20 000 000 Funtów dla zespołu, który go przyjmie. Nawet dla najbogatszego teamu taka kwota nie jest bez znaczenia... Tu masz ciekawy artykuł:

http://grandprix247.com/2012/02/15/maldonado-sponsors-invoiced-46-million-by-williams-for-2012/
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
Nie mamy się co o Niego martwić, bo jeśli się nie pojawi, to na pewno będzie to pod względem prawnym tak zorganizowane, że nie straci ani centa ;). A jak Go znam, to jeszcze Lopez będzie musiał Jemu odszkodowanie zapłacić :).
Z drugiej strony Lotus jest po słowie z nowym inwestorem, który chce wykupić 35% udziałów. To powinno rozwiązać Ich wszystkie aktualne problemy finansowe. Mówi się też, że Maldonado razem ze swoim wenezuelskim sponsorem zasili Lotusa, zamykając jednocześnie drogę Hulkenbergowi...
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Dokładnie każdy ma swoje zdanie i należy je szanować:)
Dodano: 10 lat temu
Do Masterek: Zdrowia za żadne pieniądze nie kupimy[up]
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: No ale i tak chodzą słuchy, że na ostatnich dwóch wyścigach się nie pojawi. Kto jak kto, ale akurat on byłby do tego zdolny. Ma jaja! Na poprzednim GP (Indie) nie odpuścił inżynierowi wyścigowemu i sypnął mu w odwecie bluzgi przez radio i Lotus musiał oficjalnie przepraszać. Na obecnym GP też pokazał, że ma ich w "głębokim poważaniu", bo spóźnił się (pewnie specjalnie) na obligatoryjne spotkanie przed sesją. Ciekawe tylko czy są to takie drobne złośliwości czy może jest na tyle już poirytowany, że pokaże im kto tu jest "debeściak" ;-) Druga sprawa to taka, że takie opuszczenie zespołu w biedzie nie wygląda dobrze w CV, a i mając płacone 50 000 Euro za każdy punkt pozbawi się kasy. Może też zespół nie zdobyć kasy za dobrą lokatę w klasyfikacji konstruktorów i wtedy zapłata pensji stanie się jeszcze trudniejsza. Wiele jest niewiadomych i możliwych scenariuszy. Logika wskazuje na to, że będzie dalej jeździł jednak na braki finansowe on nie narzeka więc dla zasady może im pokazać kto tu jest twardzielem ;-) Poczekamy, zobaczymy...
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70:
Wiem, że lekko i łatwo nie jest, ale mimo wszystko i tak jest o niebo lepiej niż poprzednio było. Oczywiście to moje prywatne zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać :).
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: zgadzam się, prawda leży gdzieś pośrodku... istnieją czasem czynniki utrudniające spokojny żywot...[los2]

Zdrowie najważniejsze. Na zdrowie![pub2]
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Masz rację ale prawda jest gdzieś po środku.
Dodano: 10 lat temu
Do darhad:
Od Państwa to zależało w poprzednim systemie. Teraz Państwo niczego Ci nie racjonuje, do wszystkiego masz dostęp i w głównej mierze od Ciebie zależy gdzie i ile zarabiasz, a w związku z tym na co Cię stać.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
Perfetta :).

Mercedes obudził na to GP, ten tor im pasuje. Ferrari jak dobierze dobrze strategię, to może namieszać - na treningach świetnie jeździli na miękkich. Lotus leci w kulki, dobrze że Kimi wciąż czerpie frajdę z jazdy i kasa nie jest dla Niego najważniejsza. Inaczej Lopez już dawno miałby prawników IceMan'a na karku :).
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: To na co nas stać akurat w dużej mierze zależy od naszego wszechobecnego państwa. Przęcietny Polak żyje od pierwszego do pierwszego, przed pierwszym pożycza już kase, bo mu już brakło, a po pierwszym odaje długi. I tak co miesiąc.

Do MarcinGP: Lubię takie wrzuty :)
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl