Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot Partner 1,6 HDI 90 KM » wyciek płynu do wspomagania układu kierowniczego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot Partner
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 14482 razy
Data wydarzenia: 05.01.2013
wyciek płynu do wspomagania układu kierowniczego
Kategoria: awaria
Niestety, ale dzisiaj po raz pierwszy wyskakuje awaria.
Przy wykonywaniu skrętu zaczęło coś buczeć... po sprawdzeniu płynów okazuje się iż dużo za mało jest płynu do wspomagania układu kierowniczego. Dzwoniąc do dilera Peugeota dowiedziałem się jaki jest tam wlany płyn (TOTAL AT42). Kupiłem, dolałem no i.. po przejechaniu jakiś 30 km i postawieniu samochodu pod blokiem - plama... :( Ubyło jakieś 0,1 litra płynu.
Wydaje mi się że wszystkie przewody sprawdziłem, ale sucho.
Poniżej zamieszczam kilka fotek. Może ktoś z Was orientuje się co może być i jak można się upewnić co jest do wymiany (wiadomo oprócz mechanika :) )
Dodano: 11 lat temu
Wydaje mi się że to słaby punkt w tych autach, jutro ja podstawiam swojego partnera do mechanika. pozdrawqiam
Dodano: 11 lat temu
i wszystko jasne...
Na szczęście żadne z niżej wymienionych opcji się nie sprawdziły.
Koszt naprawy 250 zł - okazało się że jest jakaś dziurka na rurce pod chłodnicą płynu wspomagania. Koszt nowej 300 zł, ale udało się pospawać aluminiową rurkę i testy podciśnieniem się powiodły - brak przecieków.
Koszt naprawy jednak sporawy bo okazuje się że połowę przodu trzeba zdemontować żeby dojść do tego miejsca.
Jeszcze raz dziękuję za informacje.
P.S.
Co do rozrządu, napinaczy i rolek mechanik nie ma żadnych zastrzeżeń.
Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Dziękuję wszystkim za komentarze i instrukcje. Do tej pory wychodzi na to że nie ubyło nawet 0,1 litra a kilometrów 200 ponad przejechanych. Po postawieniu samochodu za każdym razem robią się małe plamy. Będę obserwował dalej, ale obawiam się że się skończy na wizycie u mechanika. Oczywiście dam Wam znać i jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
Dodano: 11 lat temu
ja stawiam na maglownice albo przekładnie kierowniczą zapomniałem jak się to fachowo nazywa - słyszałem o usterkach w tym modelu że się zdarza takie coś, ponoć można to zregenerować i nie trzeba kupować nowej części.
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Noo, zobaczymy. A jeżeli to faktycznie jest krzywizna, to cholera nieładnie.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: dajmy to zdiagnozować właścicielowi... miejmy nadzieję,że jest wszystko OK, może coś naskrobie odnośnie tych rolek
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Wg mnie jest ewidentny przekos na samym styku paska na rolce. Poradzi sobie. Ja w niego wierzę.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: wydaje mi się,że to zdjęcie jest zrobione pod kątem i dlatego tak widać.. Z reguły wymienia się rolkę wtedy gdy ją słychać, ale może być też tak jak piszesz, trzeba by popatrzeć i pomacać, posłuchać itp żeby dobrze zdiagnozować;)
Nie strasz człowieka, daj mu się uporać z jednym problemem, zdecydowanie ważniejszym w tym momencie a potem pomyślimy co tu można by jeszcze wymienić
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Na drugiej fotce masz pasek... Z góry idzie na dół od pompy wspomagania. I tam poniżej jest wielorowek na zewnątrz, na rolce. Wyłania się z koła pompy i jak się przyjrzysz to zobaczysz, że jest przekoszony. Napinacz nie ma już siły trzymać symetrii i powoli puszcza. napinać napina, ale idzie na skos. Jak tak dalej będzie jeździł to rolka napinacza zacznie chrobotać o blok silnika.
Ale zawsze mogę się mylić!!
Dodano: 11 lat temu
Wygląda na magiel, mnie też najpierw pocił się, potem wisiała "kapka" aż pewnego dnia zrobił plamę większą niż tą na twoich zdjęciach. Niestety regeneracja albo nowy a to już kilka ładnych stówek.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: jak bum cyk cyk:)
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Bez kitu poważnie pytasz??
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: zastanawiam się jak rozszyfrowałeś zagadkę,że rolki napinacza są zużyte..[niewiem] Wziąłeś je na słuch?
Dodano: 11 lat temu
Mimo wszystko się ciesz, że masz hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, bo elektryczne to jakaś pomyłka. :)
Dodano: 11 lat temu
Na fotkach niczego specjalnie nie widać. Tylko mokre plamy. Jeżeli przewody są suche, to może magiel na uszczelnieniach puszczać. Po fotce też widzę, że szykuje Ci się wymiana napinacza paska.
Dodano: 11 lat temu
jak przewody suche to musisz przejrzeć dokładnie jeszcze maglownicę [up] może być zwyczajnie mocno spocona, mogą być nawet osłony gumowe po bokach popękane ;) Przekładnia to coś co lubi się zużyć w każdym aucie ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl