Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Wyciek płynu chłodniczego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1116 razy
Data wydarzenia: 30.01.2012
Wyciek płynu chłodniczego
Kategoria: awaria
Dzisiaj rano jak wychodziłem wystawić kosz dla śmieciarzy zauważyłem pod samochodem teścia wielką niebieską plamę.
Po badaniu organoleptycznym okazało się że to płyn chłodniczy.
Samochód prawie wcale nie używany, w miesiącu robi może ze 100km albo mniej, ostatni raz odpalany tydzień temu. W nocy było -20. Wyciek w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem.Tak jak by na łączeniu kolektora z blokiem ale ciężko dokładnie wypatrzeć bez kanału.
Jak myślicie mogło z zimna uszczelkę pod głowicą rozwalić??
Chyba się grubsza robota szykuje.
Ostatnia aktualizacja: 30.01.2012 10:55:00
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: Już się ociepliło. W nocy było -18, a teraz tylko -12 [smiech2] Można robić [up] Byłęś na roverki_pl? [papa]
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: stwierdzono tylko że poczekamy aż się trochę ociepli;)
Dodano: 12 lat temu
Ja z takim zapytaniem , czy coś stwierdzono ? oprócz tego co było wiadomo :(
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: Dzięki o wielki [guru] od razu dzień lepszym się stał [papa]
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Tak tak :) widziałem i czytałem . Wybaczam Ci [guru] [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: Ale ja się poprawiłem bo później dopisałem to:

[cytat]

"Do deeptrip: uderzaj na roverki_pl tam wszystkiego się dowiesz na 100% pomogą!

PS. Niechcący odpowiedziałem Qcharowi zamiast Tobie ale się chyba nie obrazi Pozdrowionka Jarek "
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: jego sprawa, ja mu się w to wtrącał nie będę... już dawno mówiłem żeby to sprzedać albo zezłomować bo miejsce tylko zajmuje, tym bardziej że szpachla odpada gdzie byś się nie dotknął.
Te 100km też nie wynika z potrzeby transportu tylko jest przeganiany żeby chwilę popracował.

Ten samochód jest żywym przykładem na to że samochód nie używany psuje się bardziej od używanego ;)
Miesiąc temu wyciekł płyn hamulcowy, wcześniej szyba przestała sie podnosić... nie mowiąc o akumulatorze
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Witam :) Marcinie i [guru] za pouczający komentarz :) ale to deeptrip może z niego skorzystać . Wiedzy nigdy dość , człowiek całe życie się uczy
Dodano: 12 lat temu
zamiast robić generalkę albo 'chwilówkę drutrobotę aby po taniości' może warto teściowi załatwić tańszy transport? 100km miesięcznie to taxi/icar taniej wyjdzie;-)
Dodano: 12 lat temu
Tak jak kolega Marcingp napisał [up] Te motory nie lubią zimna a poza tym w nich jest wszystko możliwe... ;)
Dodano: 12 lat temu
A może to spod tego czujnika widocznego na fotce?
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: no tak już prawie o nich zapomniałem, jak miałem Rovera to często do nich zaglądałem.
Ja miałem 400SDI a w nich problemów z uszczelkami nie było;)
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: uderzaj na roverki_pl tam wszystkiego się dowiesz ;-) na 100% pomogą! [papa]

PS. Niechcący odpowiedziałem Qcharowi zamiast Tobie ale się chyba nie obrazi ;-) Pozdrowionka Jarek [papa]
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: Te silniki mają to do siebie że nie lubią zimna. Rozszczelniają się. Aluminiowe elementy są skręcone na stalowe szpilki długości ok 600mm. W związku z tym że aluminium szybciej rozszerza się od stali pod wpływem ciepła to motor im cieplejszy tym bardziej "ściśnięty" i szczelny. Dlatego tych motorów nie wolno przesilać czyli dawać ognia od razu po uruchomieniu. Trzeba zaczekać aż się rozgrzeją. Natomiast sprawa ma się w odwrotną stronę w przypadku zimna. Miałem kiedyś Rovera z takim motorem i nieszczelność w miejscu uszczelki pod głowicą to standard. Do ego głowicę można splanować chyba tylko raz bo ma niewiele naddatku i później "szpilki" nie trzymają jak należy, głowicę powinno się tylko docierać pastą np na równej szybie. Do tego szpilki też z czasem się rozciągają i przeważnie się je od razu wymienia po odkręceniu (w serwisówce jest info do jakiej długości można je stosować ponownie) proponuję Ci zajrzeć na forum roverki_pl i wpisać "wymiana uszczelki pod głowicą". Jest tam bardzo obszerny artykuł o tym. Oczywiście u Ciebie nie musi akurat to być problem z uszczelką. Zadaj pytanie na forum lub poszukaj bo właściciele (w większości) Roverów to taka specyficzna społeczność, która potrafi całymi dniami o swoich Roverach opowiadać. Wiem bo miałem ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do mamlecz: pompa wody jest z drugiej strony wycieku więc wnioskuję że to nie ona
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: Ja jak do tej pory nie miałem nic wspólnego z tym silnikiem także [niewiem] co Ci dalej doradzić . Kanał i szukaj korka pod autem jak to on jest sprawcą wycieku płynu :(
Dodano: 12 lat temu
A nie poszła po prostu pompa wody?
Dodano: 12 lat temu
Może za dużo czystej wody było w środku i coś zamarzło razem z gumą powodując pęknięcie?
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: witam, właśnie przydał by się ktoś co ma taki silnik bo nie wiem gdzie tam są jakieś korki.
Dodano: 12 lat temu
Witam :) z rana nie miła niespodzianka :( ale zima coraz bardziej daje nam się we znaki i mówią że na tym nie koniec. To może tylko korka mróz wypchnął z bloku albo z głowicy ? Kanał jak najbardziej wskazany do oględzin . Powodzenia
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
2 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
14 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl