Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 308 1.6 HDI 92KM FAP Business Line » Wrażenia z użytkowania 308.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 308
  • przebieg 273 000 km
  • rocznik 2011
  • kupione używane w 2019
  • silnik 1.6 HDI FAP
Dodano: 6 dni temu
Blog odwiedzono 132 razy
Data wydarzenia: 09.07.2019
Wrażenia z użytkowania 308.
Kategoria: obserwacja
Cześć,

przejechałem już trochę kilometrów i chciałbym w telegraficznym skrócie podsumować wrażenia z eksploatacji samochodu.

Najpierw plusy:
- przestronne wnętrze, w moim odczuciu jest więcej miejsca niż w typowym kompakcie
- bardzo wygodne fotele przednie, jakbym siedział w sportowym kubełku, sporo miejsca na nogi
- bardzo dobre wyciszenie kabiny, przez co bardzo często jeżdżę szybciej niż mi wydaje się :) Praktycznie nie słychać diesla pod maską, a wibracje typowe dla diesla, nie przenoszą się na nadwozie. Odczucia są bliższe do jazdy benzyną jak gdzieś ktoś napisał już w necie. Jedynie przy mocnym wciśnięciu gazu trochę pomruczy
- niewielkie spalanie - jak na tą wielkość samochodu i 1400kg, to spalanie 6 litrów w cyklu miejskim jest ekonomiczne (na zimowych oponach). Najmniej zszedłem do 3,9 w trasie przy typowej jeździe gęsiego za tirami z pełnym pokładem.
- skrzynia biegów jest precyzyjna i lekka w obsłudze
- światła dzienne są oparte o żarówki P21/5W dzięki czemu kosztują max. 10zł za 2 sztuki
- dobre światła drogowe świecące od razu sprzed maski
- bezproblemowa elektronika
- bezproblemowy FAP, nie robi problemów w wyłącznej jeździe po mieście


Teraz minusy:
- silnik nie jest demonem mocy i męczy się poniżej 1800obr/min, wbrew temu co uważa "ekoniańka", która zadusiłaby najchętniej silnik. Uważam, że to wina nieco przydługiej skrzyni i tylko pięciu biegów jak do tego silnika. Na zwykłej drodze trzeba wajchować często pomiędzy 4/5 biegiem. Przełożenia dobrane raczej pod limity prędkości w Holandii/Belgii/Francji tzn. 80km/h na zwykłej drodze. Warto jednak wspomnieć, że silnik rozwija bardzo równomiernie moment obrotowy bez wystrzału nutoniometrów jak w TDI czy nowych ekoturbobenzyniakach o pojemności 1 litra, co wpływa pozytywnie na komfort jazdy.
- nieco za twarde zawieszenie, wóz drabiniasty, a nie rodzinne kombi
- rdzewiejąca w 90% kombi tylna klapa
- trochę za bardzo cofnięte lusterka wsteczne
- przeciekające podszybie, wada technologiczna modelu, dopada każdy egzemplarz i gnije wygłuszenie podszybia, deszcz z szyby czołowej zalewa komorę silnika. Mam już pomysł na wyeliminowanie tego problemu.

Summa summarum najlepsze auto jakie miałem do tej pory i nie zamierzam go sprzedać, bo już nawet przerejestrowałem
Dodano: 5 godzin temu
Do MarcinGP: Urzędnik państwowy to najbardziej rozkapryszony pracownik.
Dodano: 1 dzień temu
Do Typowy_Janusz: u mnie to też częsty widok. Niektóre dojedzą ciastko i dopiją kawę zanim się odezwą, a traktują interesanta jak wroga.
Dodano: 1 dzień temu
Do MarcinGP: U mnie w urzędzie pracuje stara sfrustrowana panna i zawsze na nią trafiam
Dodano: 1 dzień temu
Do humvee5: jest albo jak w kawale ...musi być ;-) jak tankuje i przyjdzie płacić to raczej docenia i nawet może szczerze być zadowolony :-)
Dodano: 1 dzień temu
Do ANNA83: [rotfl]

odkąd zmienił markę, chyba jest szczęśliwy 😀
Dodano: 1 dzień temu
Do humvee5: Do momentu aż w kolejnym Mu silnik odleci???? Teraz po serwisie pewnie sam wszystkie śrubki dokręca😉
Dodano: 1 dzień temu
Do MarcinGP: O takim cudzie pierwsze słyszę...urzedniczki...same???
Dodano: 1 dzień temu
Do ANNA83: jedyny prawdziwy minus tego Peugeota to... ten na akumulatorze [los2]. Drugi to, jak zauważyłaś, pogoda [hihi]. Czyli francuskie auta są fajne, a nasz MarcinGP tylko może mnie poprzeć [up][serce] (🐸,🍋)
Dodano: 1 dzień temu
Do ANNA83: w u rzędzie w Brennej urzędniczki same wszystko wypełniają, trzeba się tylko podpisać. Tak im się nudzi. Zero kolejek. Normalnie bajka.
Dodano: 1 dzień temu
Do MarcinGP: Nie no pod tym względem, to super jest mieszkać "gdzie wrony zawracają" ...
Dodano: 2 dni temu
Do ANNA83: u mnie w Piasecznie wydział komunikacji nigdy nie działał szybko, bo był po prostu za mały, a ja Piaseczno stało się miastem powiatowym to już w ogóle dramat. Czas oczekiwania na rejestrację auta to minimum miesiąc, a i czasami półtora.
Dodano: 3 dni temu
Do Typowy_Janusz: noooo... u mnie z tydzień już brzydka pogoda a aż tak nie działa by zaraz po urzędach się chciało chodzić 😂
Dodano: 3 dni temu
Do Typowy_Janusz: u mnie w C3 przełożenia też są nieco za długie i przez to dynamika nie powala na kolana ale za to odwdzięcza się oszczędnością. Nie za bardzo mi to odpowiaadało ale już się przyzwyczaiłem. Ewidentnie nie lubi wyższych obrotów. Robi się głośno przy dociśnięciu mocniej gazu ale w dość nieprzyjemny sposób. Myślałem o wygłuszeniu ale jak okazało się, że to połowa wartości auta i to po znajomości u kolegi to zrezygnowałem. Robocizna tanio u kumpla ale maty drogie. Do jeżdżenia "wokoło komina" nie ma sensu.
Dodano: 3 dni temu
Do ANNA83: Wahałem się czy przerejestrować auto, ale już dla świętego spokoju udałem się podczas urlopu do urzędu, bo była brzydka pogoda
Dodano: 4 dni temu
Do humvee5: Żartowniś z Ciebie :P
Dodano: 4 dni temu
Coś długi ten telegraf... ;-)
No i tyle na żarty, a teraz powaga- auto fajne, a z tym zarejestrowaniem to i wyczyn bo wielu potrafi kupić i nie rejestrować, normalnie plaga. Potrafią skasować i sprzedać na części a wyrejestrowaniem się poprzedni niech martwi. Umowy nie na siebie...
Dodano: 4 dni temu
Do Typowy_Janusz: zapomniałeś dodać plusa na akumulatorze [los2]
Dodano: 6 dni temu
Do grzesio70: Kwestia samochodu, są modele gdzie zdolność przenoszenia momentu obrotowego przez skrzynię biegów/sprzęgło jest na styk z momentem jaki generuje silnik. Są modele które różnią się tylko mocą i taniej wychodzi zrobić chipa, niż kupować mocniejszą wersję w salonie.
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: Ten sam dwumas idzie od 115km do 150km w VW. Na pewno coś skróci żywotność ale mądrze zrobiony chip nie zniszczy auta w krótkim czasie. Wszystko zależy jaki mamy stan auta na początku;).
Dodano: 6 dni temu
Do grzesio70: Zawieszenie owszem, ale skrzynia i sprzęgło są już inne. 50Nm więcej może powodować uslizg sprzęgła.
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: Nie słyszałem jeszcze żeby 20km 50Nm komuś zaszkodziło. Fajny przykład mamy w 1.9TDI które potrafią mieć 90km i 110 na identycznie tym samym osprzęcie silnika i zawieszeniu. Zawieszenie 90km i 150km np. ARL niczym się nie różni i wytrzymuje...
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: Oby tak dalej,życzę dalszego zadowolenia z eksploatacji małego lwa.
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: mój znajomy ma zakład zajmujący się car-audio (ma mistrzostwo Polski) i on wygłusza auta matami, chyba bitumicznymi, dobrze nie pamiętam ale super się to sprawdza. Widziałem i słyszałem nie jedno. Po takim zabiegu jakby kół i silnika nie było. Rewelacja, on za robotę dużo nie bierze, bo pracuje też na etacie i Ci z branży mają mu za złe, że im rynek psuje. No ale jest sumienny i dokładny. Mój kolega dał mu auto do zrobienia i nie mógł się nachwalić.

http://www.emkaaudio.pl/
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP: Ja mam plan albo pokryć nowe wygłuszenie guma w sprayu aby woda spływała po wygłuszeniu.
Dodano: 6 dni temu
Do grzesio70: Co znaczy dobrze zrobiony chips? Charakterystyka diesla jest taka że ten większy moment obrotowy używasz przez cały czas, to nie benzyna, że musisz wkręcić silnik na wyższe obroty. Ja wrazen nie szukam, stawiam na bezawaryjność. Poza tym chips to większe dymienie i zapychanie FAP, a tego sobie nie życzę
Dodano: 6 dni temu
Do grzesio70: ja w AR156 miałem moda na 170KM, no i półoś padła ale przy podjeździe pod górkę we Włoszech bo auto było zapakowane po dach +jeszcze duża "trumna" na dachu. Nie wspomnę już, że autostradą to i 240 zasuwałem wcześniej... ;-)
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: silikonem można uszczelnić.
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: W 307 sam dół klapy często gnił od wilgoci wewnątrz. W T4 nawet mam małe 2 purchle koło blendy natomiast Meganka po 460tys.km cała klapa ori bez nawet zacieku rdzy. Co kraj to obyczaj. Im bardziej premium tym gorsza blacha;)
Dodano: 6 dni temu
Do Typowy_Janusz: Dobrze zrobionego chipsa nie wolno się bać. Nie groźne dla żadnych podzespołów które chwymieniłeś chyba że wsiądzie debil i na skręconych kołach z jedynki będzie zawsze ruszał do odcinki.
Dodano: 6 dni temu
Do grzesio70: Po pierwsze powód rdzy to plastikowa blenda zdzierajaca lakier. Po drugie kiepska blacha lub ocynk. W dwa razy starszym Golfie tego problemu nie ma. Chipsa nie robie, bo tragedi nie ma, a często po modyfikacjach padają wtryski, turbo, półosie, skrzynia, sprzęgło, bo są obliczone na mniejsze obciazenie. Jednak po jeździe 2.0dci lub 1.9 TDI PD pozostaje niesmak - pojemności nic nie zastapi
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez Typowy_Janusz
Cześć, do czerpania pełnej przyjemności z jazdy 308 brakowało mi tylko dobrego ogumienia, do którego przywiązuję bardzo dużą uwagę. Opony GT Radial które otrzymałem z samochodem miały ...
12 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez paweldejko
Wiadomo. Alfiarz bez lawety, to jak żołnierz bez karabinu. Także i mnie spotkało. Tyle, że to nie Alfa się popsuła, tylko akumulator marki Centra. Polski – patriotyczny. Zwarcie celi, ...
14 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez MaArek77
Żyjemy w trudnych czasach, dotyczy to nawet motoryzacji. Wszechwiedząca Unia Europejska (czytaj Niemcy) wiedzą najlepiej czego potrzebujemy i co musimy zrobić. Co jeść, czym jeździć, jak ...
32 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl