Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus » Wrażenia i podsumowania po 11600 km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2012 razy
Data wydarzenia: 08.08.2014
Wrażenia i podsumowania po 11600 km
Kategoria: inne
Wprawdzie 11600 km to nie tak dużo, jednak postanowiłem dodać wpis, póki mam czas.

Średni koszt paliwowy to 31,83 zł na każde 100 km, koszt całkowity to póki co 42 zł za każde 100 km, to ponad 2 razy mniej niż całościowy koszt w Rio.

Co do samego auta.

Focus stosunkowo dobrze znosi duże obciążenia, zapewne dzięki wzmocnionemu fabrycznie zawieszeniu, parę razy przydała mi się też kratka, dzięki czemu można zapakować auto po dach.
W razie potrzeby kratkę można szybko zdemontować.
Bagażnik jest dość pojemny i ustawny.
Wadą jest brak dzielonego siedziska, dzielone są tylko oparcia co jest dla mnie nieco niezrozumiałe.
Dynamika bez szału, ale akceptowalna, spalanie widoczne na grafice, więcej w dzienniku kosztów.
Auto jest dość sztywne, ale przyzwoicie wybiera nierówności.

Co do pozostałych wad i zalet:

- Największą wadą Focusa są dla mnie przeciętne fotele. Takie sobie podparcie pod lędźwie oraz wg. mnie zbyt krótkie siedzisko fotela. Niby specjalnie nie odstają od większości aut w klasie i nie są gorsze niż np. w Ceedzie I, Rio II, Grande Punto, Fabii czy w nowej Dacii Logan, ale w Escorcie którego miałem fotele były lepsze, co wydaje się niezrozumiałe. Lepsze fotele są też wg. mnie w Golfie III, przynajmniej w tym którego mam.

- Kolejną wadą jest hałas w ruchu miejskim. Podczas przyspieszania na niskich biegach (szczególnie dynamicznego) wyraźnie słychać diesla. Szczególnie przy zimnym silniku i wyłączonym lub bardzo cicho grającym radiu.
W CR jest ciszej, ale jeśli koszty utrzymają się na zbliżonym do obecnego poziomie jest to dla mnie do zaakceptowania. Co ciekawe dzięki dobrze zestopniowanej skrzyni przy większych prędkościach, hałas nie przeszkadza, nawet przy wyłączonym radiu, zaczyna być słyszalny dopiero w granicach 170 km/h.

- Wycieraczki. Tylko jeden bieg pracy czasowej wycieraczek, to też mi bardzo przeszkadza i tu znów zdziwienie, bo Escort miał znacznie większy wybór częstotliwości działania wycieraczek.

- Słaba odporność na korozję, dobrze że póki co tylko elementów karoserii, co nie ma wpływu na eksploatacje auta i nie generuje nadmiernych kosztów.

Jeśli chodzi o zalety.

- Największą wg. mnie jest hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy, dający naprawdę dobre "czucie drogi". W połączeniu z dość dobrym zawieszeniem, auto dobrze się prowadzi mimo, że jest to wersja kombi, potrafi dać nieco frajdy z jazdy po łukach.
Prowadzi się lepiej niż Cee'd czy Golf. Różnica jest jeszcze wyraźniejsza z pełnym obciążeniem.

- Brak progu załadunkowego, to kolejna zaleta. W kombii wydawało mi się to oczywiste, ale ostatnio miałem okazje korzystać krótkotrwale z Skody Fabii i Octavii II kombi i w obu tych autach był próg załadunkowy. Dla mnie w kombi to poważna wada.

- Wystarczająca ilość miejsca w środku.

- Wydajna klimatyzacja.

- Dobry dostęp do części i serwisu w przyzwoitych kosztach, bardzo dobre forum.

- Niski koszt zakup , małe koszty ubezpieczenia, śladowa utrata wartości.

Jeśli chodzi o awarie.
Do tej pory Focus został raz unieruchomiony w trasie, z powodu uszkodzenia felgi i wentyla.
Konieczna była też wymiana łożyska w tylnym kole.

Póki co jestem w miarę zadowolony z auta, zobaczymy jak będzie dalej.
Generalnie póki co mam to czego oczekiwałem, czyli całkiem przyzwoite i pakowne auto z niskimi kosztami użytkowania i symboliczną utratą wartości, potrafiące mimo wszystko dać nieco frajdy z jazdy.

PS. Przymierzam się do felg aluminiowych co sądzicie o modelu poniżej?
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Ładne, ale ja wole używane.
Szkoda mi nowych felg i tak je zaraz porysuje, w dodatku będą kusić potencjalnych amatorów cudzej własności, to nie dla mnie.
Najbardziej pasowałyby mi używane oryginały Forda.
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Nowe auto i kilkulatek to faktycznie tylko mrożenie kasy której się nigdy nie odzyska...

Co do felg to proponowałbym np. te: http://allegro.pl/tomason-niemcy-4x108-ford-fiesta-focus-rs-nowe-hit-i4500533457.html
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003:
I słusznie :). Auto ma być użyteczne, a nie generować koszty.
Dodano: 9 lat temu
Do FranzMaurer: Dlatego póki co jestem zadowolony, ale moja łaska co do samochodu "na pstrym koniu jeździ" ;).
Jak koszty wzrosną, natychmiast przestane być zadowolony i poszukam czego innego ;).
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Dla mnie to mniejsze zło. Zresztą nie byłem uparty na Focusa, tak się trafiło. Brałem pod uwagę francuzy, m.in Xsarę Picasso, ale nie mogłem trafić nic ciekawego za uczciwe pieniądze i z silnikiem, który mnie interesował.
A korozja, póki nie dotyczy elementów nośnych dla mnie jest mniejszym problemem, nieprzeszkadzającym w eksploatacji i nie generującym nadmiernych kosztów.
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: To szczególnie odczuwalne właśnie po przesiadce z PB.
Z drugiej strony różnica w kosztach paliwowych pomiędzy Focusem w dieslu a Golfem w PB to ok 2500 zł na tym dystansie.
Na nieco ponad 3 miesiące to wg. mnie spora kwota, za którą jestem wstanie znieść większy hałas.
Dodano: 9 lat temu
Całkiem przyzwoicie Cię kosztuje :).
Dodano: 9 lat temu
Gdyby nie podatność na korozję też kupiłbym sobie Focusa, ale na rdzawe blachy nie chce już patrzeć i dlatego wybrałem Peugeota.
Dodano: 9 lat temu
Mamy podobne wrażenia :) hałas w porównaniu z moją mazdą a alfą jest spory :( tego mi najbardziej brakuje a alfie .
Pozdrawiam [papa]
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Leżał tyle to i jeszcze poleży ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Ceny są jakie są. Jeśli ktoś woli wiązać na druty zamiast dbać o auto sorki własne i czyjeś bezpieczeństwo to już inna kwestia, której ja nie popieram. Co do usterkowosci to nowe auta , takie kilkuletnie psują się częściej. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Nie pali mi się, może się jakoś spotkamy, to byś mi wtedy dał. Chyba, ze Ci zawadza to wyślij, najwyżej ja zamówię kuriera.
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Co do kosztów, to zauważyłem to m.in. dzięki aWc patrząc na koszty eksploatacji innych użytkowników.
Użytkownicy starszych aut, często narzekali, że kwota około 1 tys zł wydana na naprawy to dużo, podczas gdy ja w swoim budżetowym Rio, które uważałem za auto budżetowe licząc na niskie koszty serwisu, mogłem uznać taką kwotę za stosunkowo niską.
A Rio wcale nie psuło się mniej niż ich starsze auta, chyba nawet częściej.
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Ja używałem i nie narzekałem ;-) To co mam Ci wysyłać to radio?
Dodano: 9 lat temu
Widać ,że dobrze utrzymane starsze auto jest tańsze niż nowe wynalazki.
PS. Chrysler jest w niektórych miejscach tańszy od Rio, które miałem. No tylko niektórych:-)
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Trafisz a nawet jak nie trafisz to kup inne, bo te naprawdę nie pasują.
Dodano: 9 lat temu
Do marek23061: Fajny historia, co do chronologii to niestety aWc samo sobie ją dobiera wedle własnego uznania, walka z tym to jak walka z wiatrakami ;)
Dodano: 9 lat temu
Do sajeks: Zimą też będę jeździł na alu. Stalówki mam pokrzywione, a ja często myje auto, felgi zawoskuje to nic im nie stanie przez zimę.
Ale faktycznie chyba się jeszcze chwilę wstrzymam, bo te wyglądają dość kiepsko jak na alu, może wkońcu trafię pięcioramienne 14".
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Opnie o tych kasetach słyszałem różne, ale za te pieniądze chyba spróbuje audiofilem nie jestem, więc może mnie wystarczy takie rozwiązanie.
Dzięki.
Dodano: 9 lat temu
Do giernal: Wiem, ale są ori a nie mogę znaleźć póki co nic lepszego w tej średnicy.
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Ja sporo jeżdżę i benzyna to dla mnie zbyt duże wydatki na paliwo. Często jeżdżę załadowanym autem i potrzebuje przestrzeni, więc butla nawet w kole mnie nieco przeszkadza, a benzynowe silniki Forda, podobno tak sobie znoszą LPG, jednak brałem pod uwagę i taki scenariusz, szczególnie w Mondeo, których kilka obejrzałem, ale nic ciekawego nie mogłem trafić a skoro się trafił TDDI, za dobre pieniądze z dobrze udokumentowaną historią i jeszcze ze wzmacnianym zawieszeniem to się nie zastanawiałem.
Tym bardziej, że stan wyglądał zachęcająco, a wcześniej dokładnie wertowałem fora i rozmawiałem z mechanikami z Forda o tym silniku i generalnie mieli dobrą opinie o tej jednostce.
TDCI nie brałem pod uwagę miałem służbowego 3 letniego, sporo problemów z nim było, więc mam uraz do tego silnika.
Szerokim łukiem omijałem też SCSI.
Dodano: 9 lat temu
Po "chronologii" zdjęć wnioskuję, że... dałeś "młodemu" samochód, pojechał po zakupy na imprezę, w międzyczasie jak pakował zakupy do kufra wysyłał info ziomkom o planowanej bibie... tyle tych zakupów było, że aż kapcia złapał z powodu przeładowania... :D
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Jeżeli jest tak, jak mówisz to może je weź, a z drugiej strony to i tak się nimi długo nie nacieszysz, bo niedługo jesień i przyjdzie pora na zimowe a przez zime może coś znajdziesz fajnego:)
Dodano: 9 lat temu
Do Leexx: Trochę źle napisałem, na zimnym jest zawsze głośny na niskich biegach, natomiast podczas dynamicznego przyspieszania nawet na ciepłym silniku jest hałas.
Generalnie całe życie jeżdżę dieslami, więc wiem o tym, zeby na zimny nie cisnąć i nie wyłączać od razu po dynamicznej jeździe lub trasie. W nowoczesnych na CR i ze sprężarką VTG, złe traktowanie jeszcze szybciej wychodzi.
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Na CD poszło z autem i zostało mi to co wyciągnąłem... Zawsze możesz dokupić adapter w kasecie i słuchać z mp3/4 lub z telefonu. O taki"

http://allegro.pl/sprzet-car-audio-transmitery-14172?id=14172&order=m&string=kaseta+adapter&bmatch=seng-v6-p-1-e-0805

http://allegro.pl/kaseta-adapter-mp3-oem-og12-warszawa-i4280755376.html

http://www.euro.com.pl/akcesoria-do-mp3-mp4-ipod,g2.bhtml

Żadne pieniądze
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Dokładnie tak samo uważam, a najgorzej się chyba obecnie wpakować w kilkulatka, szczególnie w dieslu a i z LPG różnie bywa w nowoczesnych silnikach. Wszystko do takiego auta kosztuje majątek, naćkane mnóstwem niepotrzebnych rzeczy, które się psują, plus duża utrata wartości i wysokie koszty serwisu to nie dla mnie.
Co do felg mnie też się tak sobie podobają, ale nie mogę trafić póki co nic innego o odpowiednich parametrach za przyzwoite pieniądze, a nie chce jakiś chińskich badziewi.
Nie mam też przekonania do stosowania dystansów, wolałbym też uniknąć pierścieni centrujących i koniecznie chce kupić felgi ze swoich okolic by móc je sprawdzić.
Felgi jak wiesz muszę zmienić, bo moje stalówki nie są w najlepszym stanie.
Nie jestem też skłonny wydać na felgi zbyt dużo pieniędzy.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Pewnie bebechy te same, więc w razie czego, kto wie i może i by się przydało ;).
Rozważałem wprawdzie wymianę radia, ale nie mogę się zdecydować czy nieoryginalne radio to dobry pomysł.
Najlepiej jakbym trafił gdzieś z okolic ori CD na 1 płytę, bo te na 6 się podobno sypią, za rozsądne pieniądze.
Dodano: 9 lat temu
Do sajeks: Felgi są od Fiesty, mnie też tak sobie się podobają, ale są tanie i idealnie pasują. Mają odpowiednie ET, otwór centrujący i średnice. Do Focusa ciężko jest dostać oryginalne 14", większość to 15, a ja mam dwa komplety niemal nowych opon (zima/lato) 14".
Klawiaturka to dodatkowy immobiliser.
Dodano: 9 lat temu
Jeśli mam być szczery, to te felgi szału nie robią. :(
Dodano: 9 lat temu
Osobiście bałbym się diesla, ale TDDi to nie TDCi i ten silnik powinien odwdzięczyć się bezawaryjnością, przy odpowiednim traktowaniu.
Prowadzenie to główny atut tego auta i wiele osób przekonuje się do Focusa dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Całkiem niedawno szukałem 2.0 PB w nadwoziu kombii... żaden z właścicieli nie chciał się z nim rozstać ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
16 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl