Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Peugeot 5008 Tatocar
»
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Wpis w blogu auta
Peugeot 5008
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1201 razy
Data wydarzenia: 05.02.2011
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Kategoria: obserwacja
Nauczony negatywnymi skutkami przypadkowych tankowań i wiary (lub raczej niewiary) w jakość na stacjach (nawet sieciowych) do tej pory starałem się, (jeżeli to możliwe) tankować tylko u jednego dostawcy. Proszę mnie nie zrozumieć źle, nie mówię, że na niektórych stacjach jakość po badaniach może zakwestionować UOKiK bo w większości dystrybutorów jakość mieści się w (mało wygórowanych) polskich normach. W granicach naszego kochanego kraju nie ma dużego wyboru, źródła (rafinerii), gdyż paliwo pochodzi z Orlenu lub Lotosu a sprowadzanie (w dużych ilościach) z zagranicy jest mało lub nieopłacalne. Dodatkowo pochodzenie surowca jest także jedno bo zgodnie z danymi GUS 98% pochodzi z rosji gdzie ropa naftowa jest bardzo ciężka i nie najlepszej jakości (zasiarczona ??).
Jest za to coś co jest tajemnicą poliszynela i wynika z zróżnicowania parametrów (wynikającej z destylacji frakcyjnej) a jest uzależnione od partii towaru lub może inaczej jego odbiorcy (składu paliw) ...
Po tym dość przydługim wstępie chciałem podzielić się moimi obserwacjami z ostatnich tankowań na dwóch stacjach różnych dużych sieci oraz zapytać się o wasze doświadczenia i obserwacje w tym temacie.
Parametry stałe: trasa 12+8 km ruch uliczny w godzinach szczytu w znaczącej długości w przeciwnym kierunku niż korki, stały czas przejazdu, ilość powtórzeń około 20.
Obserwacje:
paliwo nestle: porównywalnych prób 8, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) maksymalna (90 stopni), spalanie średnie 10 litrów na tym dystansie (z komputera). temperatura zewnętrzna około -5 stopni
paliwo statoil 1-2-3: porównywalnych prób 5, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) poniżej skali, na końcu dystansu 70 stopni , spalanie średnie 8,5 litrów na tym dystansie (z komputera), temperatura zewnętrzna około -5 stopni.
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ? Poprzyglądam się jeszcze ale mam mieszane uczucia co do jakości Nestle a jako "świeży" kierowca diesla nie wiem czy dobrze interpretuje fakty :D
Ostatnia aktualizacja: 05.02.2011 12:46:46
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Dle mnie często najważniejszym wyznacznikiem jest cena, więc nie unikam stacji marketowych.
Tankuję na Neste w zasadzie cały czas, raz zatankowałem na LukOilu i musiałem wymienić wtryskiwacz
Spalanie na krótkich dystansach (poniżej 100km) wcale nie oddaje normalnego spalania samochodu.
Spalanie Ci wyszło raz 8.5 a raz 10 litrów, nie ma się tym co sugerować bo na odcinku 10/20km nigdy nie będzie dokładnego spalania, wystarczy ze raz dociśniesz troszkę mocniej gaz czy postoisz chwile dłużej w korku i to jest własnie ta różnica która Ci wyszła.
A co do różnic temperatury to tłumaczył bym to np. czasem pracy silnika
Nestle - płatki śniadaniowe i wiele innych prduktów
Wracając do tematu uważam tak samo jak użytkownik -Marek-.