Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » WLT...F?!?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 517 razy
Data wydarzenia: 17.04.2020
WLT...F?!?
Kategoria: obserwacja
Jako miłośnik normy WLTP, czyli urzędowego wprowadzania w życie ekologii przez biurokratów i korporacyjnych cwaniaczków [cfaniak], dzięki którym auta... więcej palą i drożej kosztują, napisałem tego oto bloga. Tym razem jednak z powodu porównania dwóch hybryd premium ze stajni Audi i BMW (aktualny "Motor"), które miały cudownie palić mniej niż [los2] Volkswagen Lupo 3L, mogący zmieścić się w bagażniku Audi Q7[wacek]. A każde z tych ciężkich aut waży tyle, co łącznie Seat Arosa i VW Lupo z kompletem dorosłych pasażerów. Cierpliwego czytania i (nie)miłych wrażeń z lektury Wam życzę [czytaj][hihi].

1) Jakieś dwa lata temu zdecydowano, że ukróceniu ulegnie wpisywanie wyników zużycia paliwa według normy, którą dało się oszukać w laboratorium przez specjalne oprogramowanie. Idea szczytna, która przed czwartym kwartałem 2018 roku zakrzywiła czasoprzestrzeń w fabrykach i salonach sprzedaży. Ludzie nie chcieli płacić więcej za poprawiane "pod normę" WLTP silniki. A dealerzy pierwszy raz zobaczyli, że robi się niewesoło - zanim choroba COVid19 pokazała, że jednak może być gorzej. "Życie to jest to, co przytrafia Ci się, kiedy masz inne plany".

2) Okazało się, że uzyskiwane wyniki spalania i emisji CO2 są teraz bliższe realizmowi, co potwierdzają dziennikarze. Choć i tak nie sądzę, żeby oni sami przykładali palec do rury wydechowej i mierzyli poziom emisji gazów szlachetnych. Podobnie jak nie przystawiają metanomierzy do krowich ogonów ani dronów do kominów śląskich fabryk.

3) Tymczasem wyniki uzyskiwane w laboratoriach według WLTP chyba naprawdę chcą zaliczyć się do żenady roku. Okazuje się bowiem, że są samochody konwencjonalne typu ciężkie SUV-y palące z Dieslem 8-9 litrów (to i tak przyzwoicie). I są wersje typu ostra hybryda - "rzędowa szóstka" lub "widlasta" "szóstka". To samo Audi Q7 i to samo BMW X5, cięższe z akumulatorami o jakieś 300 kg od Diesla, według WLTP pali 3,2 l./100 km. lub 1,9 l./100 km. (!!!)

4. Ja się pytam: jak i kiedy? Wyobraźmy sobie, że dojeżdżamy do pracy na odcinku 10 kilometrów, w większości doładowani prądem z akumulatora. Bezemisyjnie i praktycznie za darmo. Zasięg według kalkulatora na naszym pełnym baku wyniesie nas w Audi Q7 e Quattro niewiarygodne 2340 kilometrów, a BMW X5 xDrive e kosmiczne 5750 kilometrów (!!!!)

5. Niemieccy dziennikarze, którym "Motor" przedrukowuje testy tłumaczone z języka Goethego na nasze, odnotowali średnie testowe zużycie paliwa na zupełnie innych poziomach. Ich własna trasa testowa, warunki jak w normalnym życiu. Q7 spaliło 10,4 litra, X5 9 litrów. Porównywalnie do Diesla i znakomicie, ale od normy WLTP spalanie i zasięg było tak dalekie, jak wegetarianizm od burgerowni "Krowa mać"🐄🍔🤤.

6. Pytanie więc, kogo ta norma WLTP chciała oszukać? Znów mamy tragiczny bubel legislacyjny, za który była polska komisarz dałaby się pokroić i nawet nauczyć angielskiego. Mamy wręcz aferę roku, byle tylko uzasadnić potrzebę wpuszczania ekologii. A nie jesteśmy absolutnie przygotowani do ładowania elektrycznych samochodów.

7. Więc co? Lepiej było uziemić i podrożyć w salonach zwykłe benzynowe samochody? Te cielaki w nadwoziu SUV i tak emitują więcej CO2 w realnych warunkach niż plebejski Fiat Tipo z silnikiem 95 KM, który chyba nie łapie się na WLTP i Fiat musi dopłacać kwotę kary, która i tak spada na klienta. Plus do tego zrobić mu lifting i władować silnik 1.0 FireFly, z cudownie nieparzystą liczbą cylindrów i rozwijaniem mocy "z dołu" jak krew z nosa. Błagam... tą ekologią za "rozsądną cenę" nie będzie się dało z miejsca ruszyć, a i tak BMW będzie miało cudowny zasięg 5750 kilometrów [rotfl].

8) Wynika z tego, że jako ludzkość wciąż nie możemy nie tylko powstrzymać wirusa SARS2. Ani cudownie sprawić, że zupełnie zniknie CO2, stacje Orlenu czy fabryczne kominy. Za to cudownie znika płyn do rąk. I wspaniałe kwitną przekręty homologacyjne.

A norma WLTP powinna zmienić nazwę w przypadku aut hybrydowych na taką jak w tytule. WTF?

Zdjęcia z aktualnego numeru tygodnika "Motor" 16/2020, s. 20 i 22.
Ostatnia aktualizacja: 17.04.2020 21:38:35
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: No właśnie [smiech2]

Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: a TVN zrzuca nam we czwartki plagę egipską
Dodano: 3 lata temu
Do mario1942: Aż ruskie na Europę "mir", a amerykańce "prawdziwą demokrację" z samolotów zrzucą ku radości chinoli...
Dodano: 3 lata temu
Do mario1942: nie stać nas na to🙄, zwłaszcza w dobie COVid19 😷
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: Ja też się z tym nie zgadzam. Dlatego myślę, że pytanie brzmi po co są te normy?
To jest próba okiełznania potęgi przemysłu automotive i zmuszenie do postępu. Bez poważnego kryzysu technologia się nie rozwija dość szybko, więc jest to wymuszane sztucznymi normami. Głupota, bezsens - ale będzie tego więcej. Dla dobra ludzkości.
Dodano: 3 lata temu
Dokąd ten świat zmierza ja się pytam [kac]
Dodano: 3 lata temu
Do mario1942: nadal się z tym nie zgadzam, bo zwykły Fiat Tipo generuje kary, a bogaty "superczysty" SUV pali i truje więcej, a promuje go Unia
Dodano: 3 lata temu
No więc dla mnie jest to całkiem zrozumiałe. Zadania WLTP miał 2: przejść z NEDC (Europejski) do cyklu międzynarodowego. Po drugie miał badać emisję w cyklu bardziej zbliżonym do rzeczywistego.
Niemniej to ciągle jest sztuczny cykl. Sztuczny cykl ma to do siebie, że jak zestopniujemy wszystko dobrze na etapie projektowania, to emisja (spalanie) w cyklu będzie jak najniższe - i każdy producent to robi.
Kluczem są 3 litery: RDE. To jest nadzieja, którą WLTP delikatnie wprowadza. Póki co - testy realne (emisja) muszą wypaść nie gorzej niż te teoretyczne o konkretny (bardzo liberalny) przelicznik. Dlaczego? Bo świat motoryzacji zwyczajnie by nie dał rady jakby przejść z teorii do praktyki :)

Elektryczne auta to teraźniejszość, a nie przyszłość - nie ma co narzekać, tylko trzeba zbierać ;)
Dodano: 4 lata temu
Do SzarnaMamba:
[papa] :)
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: [rotfl]
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: trzeba kucharkę Mu podkręcić😂
Dodano: 4 lata temu
Spokojnie, teraz stanieją, albo będą rozdawać za pół darmo.
Dodano: 4 lata temu
Do brzozzhems:
MarcinowiGP pozostanie rower, o ile jego gazy przejdą test.
Dodano: 4 lata temu
Do brzozzhems: dlatego będziemy kupować używane🙄
Dodano: 4 lata temu
Jak "nie wiadomo" o co chodzi, to zapewne chodzi o pieniądze.

Niedawno spece od VW zapowiedzieli, że samochody podrożeją znacznie w niedalekiej przyszłości i tak się dzieje.

Śmieszna sprawa, bo wkrótce genialne (moim zdaniem) Suzi Jimny zniknie z UE w wersji osobowej bo emituje za dużo spalin...więcej niż X5 czy Q7 o których wspominasz.

Masakra.

Podobnie z małymi autkami.

Powoli znikają, by odradzać się jako elektryki za które przyjdzie nam płacić złotem.

Niedługo pozostanie nam tylko Hyundai i10.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
To się chyba nigdy nie skończy...[los2]
Dodano: 4 lata temu
Mi się tam podoba takie podejście do promocji ekologii w motoryzacji. Niech piszą jak najwięcej nierealnych bzdur. Taki eko-oszołom kupi wielką, piękną eko-brykę i sam odczuje co promuje i czego jest fanem oraz do czego doprowadzili jemu podobnie. Ponieważ trudno przyznać się do błędu będzie irytację dusił w sobie i jego pusta bania raz w życiu będzie pełna. Tylko, że piany którą sączył ze wściekłości niczym gaśnica pianowa z atestem. Poczuje się jak prawdziwa "Biedrońka".

Dodano: 4 lata temu
Do SzarnaMamba: jak napisał mi nasz Znajomy, notabene Właściciel Lupo 3L: test WLTP odbywa się na dystansie 32 kilometrów, więc chyba nie dziwi trąba słonia😂
Dodano: 4 lata temu
O karwa 🤦‍♀️ kolejni oderwani od rzeczywistości. Cos tu im nie "wyszło". 😂
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl