Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Bravo » V rok czyli V urodziny







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Bravo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1347 razy
Data wydarzenia: 25.04.2013
V rok czyli V urodziny
Kategoria: obserwacja
Czyli pobijam własny skromny rekord w posiadaniu jednego auta ;). Do tej pory w tej kategorii brylowało Stilo (4 lata i 5 miesięcy), aktualnie jednak Bravo będzie śrubować wynik [cool], przynajmniej do końca tego roku.

Wyświetlacz wczoraj (wpis dodany z jednodniowym opóźnieniem 26/04 - przyp. autora) pokazał 171.444 km czyli za ostatnie 12 miesięcy stuknęliśmy 42.879 km - najwyższy wynik w ostatnim pięcioleciu ;).

Do tej pory Fiat kosztował mnie 104.934 zł...[niewiem] Nota bene 12 kwietnia złamałem magiczną cyfrę stu tysięcy złotych wydatków na samochód... Paliwo to 12.602,67 l czyli 63.978 zł i 256 wizyt na stacjach paliw przy średnim spalaniu 7,31 l/100 km i średnim koszcie 37,25 zł/100 km. Procentowo to 61,04 całości. Widać delikatny wzrost konsumpcji w stosunku do ubiegłego roku (7,23), ale jest to spowodowane częstszym korzystaniem z autostrad, gdzie spalanie odbiega w górę od tego, które osiągam tłukąc się po DK i DW ;).

Serwis pochłonął 10.136 zł przy średnim koszcie 375,40 zł jednej wizyty w warsztacie i jest to 9,63% całości. Tutaj jestem bardzo zadowolony - kwota rozsądna i w moim mniemaniu jak najbardziej akceptowalna patrząc na przebieg i wiek auta.

Pozostałe to 30.849 zł i jak łatwo policzyć stanowią 29,33% całości. Tutaj rządzą głównie ubezpieczenia (31,07% z tej kwoty) i opony (16,57%), ale bez tego nie da się jeździć, więc nie ma co narzekać. Nie bez znaczenia są też płatne autostrady, zarówno u nas, jak i u naszych południowych sąsiadów (14,21%) oraz wynajem garażu (18,49%). Jednak to mój świadomy wybór i akceptuję te cyferki bez szemrania.

Suma sumarum Bravo aktualnie potrzebuje 1.752,28 zł na miesiąc i 61 groszy na kilometr. Wciąż jednak sprawdza się jako narzędzie pracy jednocześnie zarabiając na siebie i nie mogę w tym układzie stękać, że to za dużo :).

Ogólnie po 5 latach wciąż mi się podoba i nie mam mu tak naprawdę nic do zarzucenia. Jedynie lakier nosi oznaki upływu kilometrów i czasu, ale taki już urok obecnych ekologicznych 'emalii', które do najtrwalszych nie należą. Wnętrze nie daje poznać wieku i kilometrażu ;). Zawieszenie wyremontowane, silnik niezmiennie bez zarzutu.
Pomimo pomysłów na zmianę auta z początku roku, po rozważeniu wszystkich za i przeciw Bravo pokonało wszystkich potencjalnych rywali ;). Dalej z przyjemnością do niego wsiadam i każdy kolejny pokonany kilometr sprawia mi frajdę. Lubię tego Fiata .

Z kronikarskiego obowiązku odnotowuję fakt zmiany opon na letnie, który odbył się 20/04 przy okazji wymiany przednich wahaczy oraz przeglądu technicznego. Opony musiałem kupić i tym razem mój wybór padł na Bridgestone Potenza S001. Do dzisiaj zrobiłem na nich 1.700 km i jestem, można powiedzieć, urzeczony [bajer]. Bravo idzie jak przyklejone, trakcja jest po prostu świetna. Continentale CSC 3, które do tej pory miałem na Fiacie były jak najbardziej w porządku, ale Potenza ma o wiele większy potencjał...;) Zobaczymy jak sprawdzą się w długofalowym użytkowaniu, co nie zmienia faktu, że jak na razie same superlatywy.
Zimowe Conti w piątym sezonie ujechały swój rekord - 18.961 km w 6 miesięcy i 15 dni - i zakończyły swój żywot z wynikiem 56.259 km, ponieważ bieżnik na dwóch to 3 mm, a na pozostałych poniżej 3... Wystawiam im subiektywną ocenę 'godne polecenia', bo naprawdę byłem z nich bardzo zadowolony. Ostatniej zimy świetnie dawały sobie radę po utrzymanych na biało drogach, które dość często trafiały się w czasie moich wojaży ;).

Na koniec tradycyjnie już załączam fotki z letniej metamorfozy Bravo i szerokości [tuning]!
Ostatnia aktualizacja: 26.04.2013 22:57:18
Dodano: 11 lat temu
Do deckboy:
Na tyle mam też zmienione klocki/tarcze TRW i bardzo sobie chwalę :).
TSI, niestety, nie dorównuje T-JET'owi - Grande Fiat [bajer].
Co do zmiany, to zaczynam się poważnie zastanawiać nad następnym w wersji Street... Bo on rzeczywiście bardzo fajny jest :).
Dodano: 11 lat temu
Bo to jest fajne auto (więc nie zmieniać go!:-), wiele osób się ogląda na niego, szczególnie jak jest wypastowany :-) ja w swoim muszę zrobić ręczny bo na lewym tylnym kole jest bardzo lichy :-) już części kupione (tarcze plus klocki TRW tył plus linki hamulca ręcznego) mechanik zamówiony :-) I gdzie tu posiadacze TSI golfa fikną ze swoimi motorami :-) piękny wynik masz nakręcony!!!
Dodano: 11 lat temu
Do Bielizna:
Nie można im tego odmówić...;)
Dodano: 11 lat temu
Bridgestone Potenza mają świetny i profesjonalny wygląd. To typowo letnia opona i pewnie świetnie leży!
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks:
Filozoficznie, ale trafnie :).
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: Za darmo nie ma nic a i nie ma co.
Dodano: 11 lat temu
Do KULAWY:
Taka wersja jak moja 1260 kg (jest w opisie ;) ).
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP i autre2003:
Fiatowskie diesle są jednymi z najlepszych na rynku, jeśli nie najlepszymi w swojej klasie. Turbobenzyny zresztą są takie same :).

Dwumas jest, niestety, tu i tu... Ale jak na razie spisuje się lepiej niż w Focusie czyli zgadzam się z Marcinem :). A części naprawdę są w rozsądnych cenach.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Nie słyszałem o tym. Poszukam w necie i poczytam w wolnej chwili. Może coś znajdę...
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Jakiś czas temu Valeo wypuściło jednomasowe koło zamachowe z tłumikeim drgań skrętnych. Niestety nie do wszystkich aut jest już dostępne takie rozwiązanie. Nie dość, że jest znacznie trwalsze to jeszcze tańsze.
Jeśli występuje do JTD to byłoby to rewelacyjne rozwiązanie.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Ale ten dwumas (i sprzęgło) i tak wytrzymuje 2x tyle co np. w Fordzie. Ja nie musiałem wymienić ale koszt spory. Mechanik niedaleko mnie, który robi tylko Alfy montuje lżejsze koło dwumasowe i sprzęgło od benzyniaka do JTD i podobno ten patent dużo dłużej wytrzymuje, a do tego jest 30% tańszy
Dodano: 11 lat temu
Bravo widać udane auto a i mocy nie brakuje nawet w 1.4 silniku . Ile waży taki Fiat ? Niezły przebieg roczny !!!
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Osobiście tez słyszałem wiele pochlebnych opinii na temat 1.9 JTD. W dodatku nie ma problemu z serwisem i częściami.
Jeśli chodzi o silnik Kia 1.5/1.6 CRDI VGT to też całkiem udana konstrukcja, ale problemy z serwisem i dostępem do niektórych części nieco psują ten pozytywny obraz.
Co do diesla Fiata szkoda tylko, że ma koło dwumasowe, gdyby nie to byłby to dla mnie zdecydowanie najlepszy diesel na rynku ostatniego 10 lecia.
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: A teraz uwaga: nigdy nie myślałem, że to powiem ale ja jestem "zakochany" w Dieselu JTD 1.9 ale tylko 16v od FIAT. Mistrzostwo świata. To najlepszy Diesel jakiego widziałem i jeździłem. Niektórzy benzyniaki gorsze robią pod względem frajdy z jazdy. O oszczędności to nawet nie wspominam.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Patrząc na koszty utrzymania autka Franza można być w pełni zadowolonym i z małej awaryjności i zarówno kosztów. Do tego masz skarbnicę wiedzy w postaci Franza [up]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP i autre2003:
Następcą Stilo w prostej linii jest Bravo. Tyle, że to już można powiedzieć dziadek - na rynku od 2007, z delikatnym liftem w 2010... Mimo wszystko jednak sylwetka jest świeża i nowego można kupić w dobrej cenie :).

W segmencie D (Croma) Fiat niestety nic nie ma, to prawda i rzeczywiście szkoda...
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Patrząc na to co Tworzy nasze MF nie sądzę bym kupił nowe auto. Nie kupię, dopóki nie będzie pełnego odpisu VAT.
A jeśli chodzi o używkę to Stilo z jakimś mocniejszym silnikiem wydaje mi się bardzo ciekawym autem.
Myślę, że to właśnie Bravo miało zastąpić Stilo.
Dla mnie Fiat ma sporo zalet.
Znacznie poprawił jakość, dobra dostępność serwisu i części i to w naprawdę przyzwoitych cenach.
Ja obecnie użytkuję jedną z tańszych wersji 1,4 16V 95 PS 6-speed, ale jakość wykonania wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.
Podobnie jak koszt utrzymania. Całkiem przyjemne auto, tylko ten silnik to nie dla mnie.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Ale Stilo już nie robią... Teraz wybór wśród osobówek jest tylko taki:

NOWA PANDA
NOWA PANDA 4x4
500/500C
500L
PUNTO
BRAVO
QUBO
DOBLÒ
SEDICI
FREEMONT

Trochę się to rozszerzy jak weźmiesz pod uwagę całą grupę czyli: Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Jeep, Chrysler

Niestety odpowiednika Stilo i Croma nie widzę, a szkoda...
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Stilo to mój poprzednik - świetne auto.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP:
Dokładnie w sobotę i do piątku wypoczywam [cool].
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: Ja obecnie dość często użytkuje Stilo i coraz bardziej się przekonuje do Fiata. Fiat będzie jednym z faworytów jeśli zdecyduje się na zmianę auta.
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: W weekend już wyjeżdżałeś? To rozumiem, że teraz się gdzieś wylegujesz skoro majówka tak ładnie się w tym roku ułożyła. Ja w pracy niestety ale od 7-go już wybywam na prawie trzytygodniową majówkę [food]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP:
Wyjazd urlopowy spowodował moją absencję ;).
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: Ale zaległości miałeś przez weekend [totalszok] Nawaliłeś komentarzy "od metra" ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Też jestem pod wrażeniem tych wydatków serwisowych, dzięki :).
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks:
Gdyby było na co, na pewno nie omieszkałbym wspomnieć. A tak masz rację - nie da się jeździć za darmo.
Dodano: 11 lat temu
Do versuskolobrzeg:
Trafne spostrzeżenie [hihi].
Dodano: 11 lat temu
Do Qchar:
Miło mi to słyszeć :) - perspektywa tylnego siedzenia nie zawsze jest tak optymistyczna ;), dzięki.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP:
Mogę się nie doczekać, tak jak na następcę Bravo...;)

Na razie mam dość jeżdżenia, uczcimy przy najbliższej okazji :).
Dodano: 11 lat temu
Do babciaela:
Czasem gdzieś pojadę...;)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl