Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 19689 razy
Data wydarzenia: 20.06.2013
Usterka dachu
Kategoria: serwis
Niestety długo czekać nie musialem. Niespełna miesiąc po zakupie auta jedna z klapek sterowanych silniczkiem elektrycznym przestała działać. Problem polega na tym, iż silniczek połączony jest ze ślimakiem, a ślimak, z plastikowym, ząbkowanym elementem, który rusza klapką. Chińszczyzna na maksa. Silniczek działa idealnie, jednak ząbki plastikowego elementu zwyczajnie się wytarły i nie są w stanie obracać elementu.
W pierwszej kolejności był telefon do aso. Kwota? 3400zł za całe plastikowe skrzydełko, lub 1800zł za sam silniczek bez skrzydełka. Ręce opadły. Dowiedziałem się też, że jest to jedna z najczęstszych usterek w tym aucie, a zamienników nie ma.
Następnie wybrałem się odwiedzić dwóch tokarzy, jednak żaden nie podjął się dorobienia wytartego elementu.
Dalej udałem się wgłąb internetu szukać części używanych. Ceny zaczynały się od 1000zł, na tle tego już ASO wydaje się rozsądniejszym pomysłem. Zadzwoniłem też do każdej osoby, która sprzedawała taką astrę na części. Każda z nich słysząc o jaki element mi chodzi powiedziała, że poszły już oba od ręki.
Nieco załamany nie poddałem się jednak i wciąż szukałem alternatywy, odkładając już mimo wszystko pieniądze na aso.
Pojawiła się alternatywa. Tokarze w Krakowie nie chcą dorabiać takiego elementu, jednak gdzie indziej udało mi się załatwić parę takich trybików wykonanych z mosiądzu. Rozwiązanie takie sprawia, że wspomniane elementy nie mają już prawa się wytrzeć i powinny działać dożywotnio.
Szczerze mówiąc byłem załamany, jednak udało się nieco wyjść z opresji. Dziś zamawiam komplet, 17 z 20 sztuk już sprzedanych. Jeszcze nie mam pewności, czy wszystko pójdzie tak gładko jak powinno, ale 100 komentarzy na profilu sprzedającego chwalących ten produkt nieco napawa nadzieją.
Poniżej zdjęcie skrzydełka i elementu - starego jak i nowego - oraz przykładowy filmik obrazujący problem.
Nie zapomnę dać znać o wyniku operacji.
Ostatnia aktualizacja: 24.08.2013 10:32:33
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Owszem, jest to do ominięcia, ale rozmawiałem już z kilkoma osobami, które to robiły i przy wymianie pojedyńczego trybika za auto musi się zabrać elektryk i wszystko poustawiać, a podobno roboty jest od cholery. W przypadku wymiany jednocześnie na oba identyczne teoretycznie nie powinno być tego problemu - w praktyce zobaczymy.
Szczerze mówiąc próbowałem pierw do tego elementu dolutować nieco plastiku w miejscach, gdzie został wytarty, po czym pilnikiem głaskałem przez godzinę otworki. Operacja jednak się nie powiodła. Pewnie to kwestia braku talentu, ale jako, że element był już i tak do wyrzucenia to próbowałem co się dało ;D
zobaczymy jak będzie z naprawą...