Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 MZR-CD 136KM » Ukryte menu komputera pokładowego (możliwość kalibracji wskaźnika spalania, kontroli zapiętych pasów...)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
PO
Wcześniej jeździł: Mazda 626
  • przebieg 185 000 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2008
  • silnik 2.0 MZR-CD
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 46350 razy
Data wydarzenia: 02.10.2010
Ukryte menu komputera pokładowego (możliwość kalibracji wskaźnika spalania, kontroli zapiętych pasów...)
Kategoria: obserwacja
Nie wszyscy pewnie wiedzą, ale Japończycy zostawili miłą niespodziankę użytkownikom Mazd 6 GG z komputerem pokładowym. Spacjalna kombinacja przycisku resetu/zmiany przebiegu (trip A, B) i pozycji kluczyka w stacyjce pozwala na wejście w menu serwisowe, w którym możemy:

- testować działanie wskaźników (obrotomierza, prędkościomierza, wskaźnika poziomu paliwa itp)
- prezycyjnie sprawdzić poziom paliwa
- skalibrować funkcję pokazującą zużycie paliwa w komputerze pokładowym
- wyłączyć sygnał przypominający o niezapiętych pasach
- oraz kilka innych mniej lub bardziej ważnych funkcji

Chcielibyście wiedzieć jak wejść w owe memu? Oto metoda:

1) Ponieważ może się zdarzyć, że dopóki nie opanujecie tej metody dostatecznie dobrze, będziecie niechcący kasowali sobie przebiegi (trip), polecam wybrać mniej ważny dla Was trip (A lub B), oczywiście należy w tym celu najpierw przekręcić kluczykiem stacyjkę w pozycie ON.
2) Wyłączyć stacyjkę.
3) Włączyć w pozycję LOCK
4) I teraz sprawnie: lewy palec kładziemy na guzik resetowania przebeigu trip, prawym trzymamy kluczyk, a następnie wciskamy i trzymamy przycisk kasowania tripa oraz zaraz po tym przekręcamy stacyjkę w pozycję ON (żeby zapaliły się zegary).
5) Trzymamy wciśnięty przycisk kasowania/zmiany tripa do momentu, gdy na wyświetlaczu przebiegu nie pojawi się napis ESSE.
6) Teraz przyciskiem kasowania/zmiany tripa wybieramy jedną spośród kilkunastu opcji (wymienionych poniżej).
7) Jeśli dana opcja pozwala na edycję parametrów, używamy do tego przycisku DISPLAY
8) Po zakończeniu testów / konfiguracji przekręcamy stacyjkę w pozycje OFF.

A oto lista rozpoznanych dotąd opcji ukrytego menu:

01 - on/off - alarm pasa kierowcy (on=aktywny czyli po przekroczeniu granicznej predkosci wlaczy sie)
04 - on/off - alarm drzwi kierowcy (on=aktywny)
08 - on/off - alarm swiatel (on=aktywny)
12 - Test prędkościomierza (od 0 do konca i ani milimetr poza oraz polowka)
13 - Test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 - Test alarmu
16 - Test kontrolki rezerwy paliwa
22 - 94 - ?? (podobno rosnie z kilometrami)
23 - Test wskaźnika paliwa (zero do max i na polowke)
25 - Test wskaźnika temperatury (zero do max i na polowke)
88888 - test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, reczny, akumulator, engine, swiece, dsc (poslizg i off), abs - brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!
31 - off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) - ??
33 - off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) - ??
50 d15 - Korekcja spalania od -15 przez 0 do +15 - modyfikowalne
51 d15 - Ilość paliwa w baku

Opcje te różnią się nieznacznie w zależności od wersji silnikowej. Te są zgodne z Dieslem 136 KM (121 KM pewnie również). Warto poeksperymentować, Mazdy 3 chyba też mają podobne menu, podobnie jak nowe mazdy GH.

Oczywiście za Wasze poczynania nie ponoszę odpowiedzialności, a wiedza którą przekazuję jest kompilacją wniosków z wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t= forum Mazdaspeed.pl
Dodano: 11 lat temu
Gdzie jest ten display
Dodano: 12 lat temu
gdzie jest k....a przycisk DISPLAY?????????????????????????????????????????????!!!!!!! ;D
Dodano: 13 lat temu
ale ktory to przycisk display? prosze o podpowiedz.
Dodano: 13 lat temu
Rewelacja! Dzieki wielkie - musze przetestowac u siebie ;)
Dodano: 13 lat temu
W dieslach ciężko jest szczególnie ciężko skalibrować należycie średnie zużycie paliwa.
BTW: W moim benzyniaku opcja 50d15 ustawiona na 0 (czyli bez ingerencji) i oddaje idealnie zużycie wg dystrybutora.
Dodano: 13 lat temu
Sądzę, że to może inspirować też w przypadku innych marek. Warto wiedzieć, dzięki.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
11 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl