Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Hyundai i30 N DCT » Tor Krzywa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Hyundai i30
  • przebieg 10 000 km
  • rocznik 2021
  • silnik 2.0 T-GDI
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 492 razy
Data wydarzenia: 03.06.2022
Tor Krzywa
Kategoria: podróż
Witam!

Już dawno nic nie pisałem, pora coś wrzucić. :)

Czasy pandemiczne zrobiły swoje. W zasadzie wszyscy pracodawcy w branży IT przekonali się do pracy zdalnej. Pracownicy tym bardziej. A że na rynku jest kryzys jeśli chodzi o dobrych specjalistów, to każdy boi się wspominać o powrocie do biur, by nie stracić ludzi. Pandemia się skończyła, praca zdalna pozostała.

Efektem tego pojawiam się teraz w biurze nie częściej niż raz na 2 tygodnie. Przebieg z trudem wspinał się do góry i zaczynało mi brakować obcowania z Nką na co dzień. Ceny paliwa też nie pomagają. @MaArek77, jak Orlenu nikt po głowie nie uderzy, to będziemy jeździć tankować do Was!

Ostatnie częste wypady ze znajomymi na gokarty, spowodowały że zapragnąłem pościgać się czymś większym i w końcu wybrać się N-ką na tor. Wybór padł na Krzywą. Tor nie powala jakością wykonania, bo jest zrobiony na starym lotnisku, ale w porównaniu do Łodzi czy Krakowa jest o wiele bliżej (110 km z Wrocławia tuż przy A4) i taniej. Za 2h swobodnej jazdy zapłaciłem 130 zł, czyli tyle ile za 45min jazdy gokartem we Wro.

Mimo wszystko byłem pozytywnie zaskoczony nawierzchnią. Położyli niedawno świeży asfalt i jest mega równo, bez ani jednej dziurki. Biało-czerwone tarki po wewnętrznej stronie zakrętu są pomalowane na asfalcie, przez co najechanie na nie nie powoduje podbicia samochodu do góry. Tor w zasadzie nie ma prostych. Na najdłuższej ledwo co osiągałem 120 km/h. Najwolniejszy nawrót z trudem pokonywałem przy 40.

Jestem też zadowolony z tego co udało mi się dowiedzieć na temat prowadzenia auta na granicy przyczepności. Wejście w poślizg jest powolne i przewidywalne. Trzeba naprawdę przegiąć pałę, aby wylecieć lub ESP musiało zacząć intensywnie pracować. Już po kilku szybciej przejechanych zakrętach, N-ka automatyczni wykryła o co biega i włączyła tryb Track Sense, dzięki czemu cały czas sama utrzymywała najniższy możliwy bieg. Łopatki były zbędne. W takich warunkach betonowe zawieszenie w trybie N okazało się jeszcze zbyt miękkie. I nie wyobrażacie sobie jak podczas takiej zabawy szybko idą ... opony.

Na pierwszy raz nie brałem dodatkowo płatnego pomiaru czasu. Korzystałem z funkcji systemu multimedialnego i trzeba przyjąć odpowiednią poprawkę na wyniki, bo oczywiście nie ma pewności, że zawsze naciskałem przycisk OK dokładnie w tym samym miejscu toru. Mimo to jestem zadowolony z siebie. Rekordy toru dla podobnych samochodów kształtują się w okolicy 1:03.

Polecam każdemu takie doświadczenie!


Ostatnia aktualizacja: 08.06.2022 10:42:45
Dodano: 1 rok temu
Dźwięk dochodzący z wydechu rasowy! [up] A po paliwo do MaArek77'a jeszcze nie tak szybko. U nich już ponad 2E więc ich nie przebijemy! ;)
Dodano: 1 rok temu
Do SzarnaMamba:
I o to chodzi
Dodano: 1 rok temu
Krzywy tor 😉
Dodano: 1 rok temu
W tamtą stronę jechałem autostradą z TIRami i miałem spalanie od startu 5.6. Po wyjechaniu z toru bylo 13.4. Nie chce wiedzieć ile wyniosło na samym torze.
Dodano: 1 rok temu
To co tygryski lubią najbardziej. Spróbuj na Silesia Ring, to zdecydowanie najlepszy polski tor. Co do opon to są tacy co potrafią w ciągu dnia trzy komplety zedrzeć l0 ;-) Nie wspomnę już o paliwie, bo jeśli dobrze darłeś, to powinieneś być zadowolony jeśli skotłował mniej niż 3x tyle co przy normalnej jeździe. Na torach często ludzie podają spalanie nie per kilometry tylko per godzina, jak dla koparek i traktorów ;-) Oj pojeździłbym na torze znów, tylko nie mam czym obecnie niestety :-(

Jak to nie ma prostych? Te pierwsze zakręty po wjechaniu to była prosta właśnie [smiech2]

Fajny tor [up] No i tak jak Ci pisałem na Instagramie: Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców ;-)

Widać po jeździe jak coraz lepiej poznawałeś nitkę toru [up]
Dodano: 1 rok temu
Acha - jeszcze jedno. Nie macie pojęcia ile przedmiotów w bagażniku raptem okazuje się słabo przymocowanych! :D
Dodano: 1 rok temu
U nas Orlen sobie marże podnosi, bo kasa z dochodu trafia do rządu. Mało osób o tym wie niestety. Taki ukryty podatek. A rząd się zasłania Putinem i tak w kółko.

Szkoda ze nie zmierzyłem bieżnika przed i po, ale mam wrażenie, że trochę się starły. Szczególnie na bokach. W szybkich zakrętach to ta cześć chyba idzie najszybciej.
Dodano: 1 rok temu
Zaszalałeś. [bigok]

Ja nie mam czym. Odpuszczę sobie. [smiech2]

Dużo bieżnika poszło?
Dodano: 1 rok temu
Fajna sprawa, tez bym chciał, tylko nie mam niskoprofilowych opon. Musiałoby byc Audi na 20 stkach.

Pomimo że to SUV, to waży tylko ok 1660 kg, zawieszenie musi mec dobre bo RSQ3 to auto sportowe przez duże S

No i dobrze ze wspomniałes ze trudno rozwalć auto, ze da sie nauczyc kontrolowac utrate przyczepności.

Tylko o ile sie nie mylę opony nieco ucierpiały ?

A co do Paliwa to w Polsce w ostatnich 3 miesiącach podrożało ponad 35% czyli najwięcej w Europie a nawet na świecie, w Niemczech ok 19,5 % (taki raport czytałem nie zmyśliłem tego)

No a biorąc to do zarobków a nie idiotycznej średniej krajowej to juz ludzie powinni wyjść z kosami na ulice.

Tylko wszędzie wszystko zdrożało, to prawda i tym sie zasłaniają
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl