Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Passat » Temperatura cieczy spada poniżej 90°C







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Passat
  • przebieg 149 122 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 21982 razy
Data wydarzenia: 24.09.2013
Temperatura cieczy spada poniżej 90°C
Kategoria: inne
Witam Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy wskazówka temperatury cieczy spada poniżej 90°C. Po jakimś czasie wraca do 90 °C i tak co jakiś czas. Mam wrażenie, że samochód również dłużej się nagrzewa, ale to może być mylące bo i temperatura otoczenia nam spada :(. Chcę zacząć od wymiany termostatu, ale czy słusznie...? proszę o porady.
Dodano: 5 lat temu
Termostat wymieniony, temperatura wskoczyła na 90°C, a wskazówka stoi na baczność. Tak jak było... dzięki za porady dyskusje itp. Oczywiście liczę, że naprawa jest na lata, a nie dni :)
Dodano: 5 lat temu
Do LeVinh: Tak wiem o czym piszesz, znam zasadę. Ja tylko chciałem napisać osobą, które tłumaczą mi, że to normalne, że wskazówka spada - że tak nie powinno być bo: u mnie było tak, że jak wskazówka wpadła na "90" to już tak stała... co nie znaczy, że ciecz miała cały czas temperaturę 90°C tzn. temperatura cieczy jeśli jest w zakresie od 75-110°C, a nawet 115°C to wskazówka jest na "90". Jest tak specjalnie zrobione bo nie jeden kierowca stałby na poboczu jak by zobaczył, że jego temperatura jest wyższa niż 100°C. Czytałem nawet na forum Golfa, że można w sterowniku zmienić ustawienia tak, że wskazówka płynie pracuje wraz ze zmianą temperatury cieczy, ale producent zastosował tak zwane zakresy by uniknąć choćby w/w przypadku.
Ps. Dziś moja temperatura niestety, ale nie osiągnęła 90°C - jest gorzej. Dziś wymieniam termostat i zobaczymy jaki będzie efekt.
Dodano: 5 lat temu
Do seba51a:

kolego, pomysl przez chwile... znasz zasade dzialania termostatu? termostat moze sie popsuc na 2 sposoby :
1) albo sie nie otwiera, tudziez nie otwiera sie do konca. wtedy silnik sie przegrzewa.
2) termostat sie nie domyka lub calkowicie pozostaje otwarty. wtedy silnik rozgrzewa sie bardzo dlugo i jest permanentnie niedogrzany.

napisales ze silnik osiaga normalna temperature, ale CZASEM temperatura spada a pozniej wraca do normy. w jakim przypadku mogloby sie tak stac? tylko w takim, gdyby termostat otworzyl sie "jeszcze bardziej" niz wynosi jego zakres... jak to mozliwe??

podlacz sobie obojetnie jakie urzadzenie OBD2 wtedy odczytasz dokladne wartosci temp. ja mam na stale wpiety scangauge i obserwuje dokladnie ten sam efekt. wiem w jakim zakresie temperatur wystepuje.

zreszta, rob co chcesz. nie moje malpy, nie moj cyrk.

EDIT : jezeli mialbym sie gdzies dopatrywac usterki, to zwrocilbym uwage na prace wentylatorow chlodnicy. wentylatory maja 2 "biegi" - pierwszy sie zalacza przy lekkim przekroczeniu temperatury, natomiast drugi przy duzym, np. gdy silnik pracuje pod duzym obciazeniem. moze sie tak zdarzyc, ze uszkodzony sterownik dmuchawy od razu daje pelna moc. temeperatura plynu wtedy mocno spada i termostat moze nie nadarzyc z zamykaniem, co daje chwilowy spadek temperatury widoczny na wskazniku.
Dodano: 5 lat temu
Do LeVinh: Stanowczo się nie zgadzam :). W moim aucie jak temperatura doszła do 90°C, to tak już stała, no chyba, że wygasiłem motor :). Tak jak wcześniej opisywałem w VW na 100% jest tak, że jeśli wskazówka stoi na "90" to tak naprawdę temperatura cieczy jest w pewnej skali, chyba od 75-110°C, a nawet 115°C. Tego jestem pewny. U mnie temperatura z jakiś przyczyn spada poniżej zakresu normalnej/przewidzianej temperatury pracy silnika. Myślę, że to termostat.
Dodano: 5 lat temu
Do manieklublin: Mam pewne obawy tzn. swojego czasu wymieniałem taki czujnik temperatury w byłym VW MKIV i dopiero piąty czy czwarty czujnik był OK. Po wymianie czujnika (kupiłem go w salonie SKODY bo był tańszy :) )samochód strasznie długo chodził na tak zwanym "ssaniu". Zareklamowałem więc czujnik i dostałem drugi od ręki. Było lepiej, ale i tak źle :). Wiec wybrałem się do ASO VW. Tam podłączyli VAG-a i stwierdzili, że czujnik źle odczytuje temperaturę. Więc kazałem wsadzić oryginalny czujnik z VW. Ku zdziwieniu mechaników ich też wskazywał błędne dane... dopiero drugi, czy też trzeci był OK i problem faktycznie znikł. Dlatego jak nie muszę to nie będę mieszał. Pozdrawiam.
Dodano: 5 lat temu
Do giernal: OK dzięki - w czwartek lub w sobotę będę wymienił termostat.
Dodano: 5 lat temu
Zainwestuj w termostat firmy "Wahler". Problem powinien zniknąć. :)
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985: Twoja stara stepuje na polu minowym.
Dodano: 5 lat temu
Do deeptrip: Twoja stara je z paśnika
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks & deeptrip: Wasze stare oglądają pornosy do końca bo myślą że będzie ślub.
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks i seba1985: Wasze Stare należą do róży różańcowej
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985: Twoja Stara zdradza nas z sąsiadem.
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks: Twoja stara mija się z celem.
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985: Twoja stara graniczy z cudem.
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks: Twoja stara prowadzi audycje u Rydzyka.
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985: A Twoja stara ma jedną nogę krótszą i chodzi w kółko.
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks: A Twoja podciera się telegazetą.
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985: Czochraj Dżordża. Twoja stara zżaarła fragment loga Apple.
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks: Wąchaj miecz. Twoja Stara przeszła Mario w lewą stronę.
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985: Twoja Stara ją wrzucała.
Dodano: 5 lat temu
Do LeVinh: Mój termostat leżał na dnie garnka a nowy był już w aucie. Teraz stary termostat leży w domu w witrynce
Dodano: 5 lat temu
Nie masz co się martwić: do Twojego paska idą (znalazłem 'na szybko') dwa termostaty: TH6273.87J i TH6533.92J. temperatury otwarcia na nich to odpowiednio 87 i 92*C.

Pozdro.
Dodano: 5 lat temu
optymalna praca silnika po 85 więc to chyba normalne jak po przekroczeniu 90 spada?
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks:

czujniki zazwyczaj otwieraja sie przy okolo 90°, ale moze to byc troche wiecej, lub troche mniej, w zaleznosci od producenta. moga miec rozna inercje cieplna, co moze opoznic otwieranie. termostaty nie dzialaja binarnie... no i wazne, zeby podczas gotowania termostat nie dotykal scian i dna garnka.
mozna tez zagotowac temostat, wylaczyc grzanie i patrzec przy jakiej temperaturze sie zamknie...

ps. moze zapomniales zamieszac w garnku ;)
Dodano: 5 lat temu
Do sajeks: Trzeba było wcześniej włoszczyznę wrzucić.
Dodano: 5 lat temu
Do LeVinh: Sprawdziłem tak swój stary termostat. Otworzył się na maksa dopiero po pięciu minutach gotowania.
Dodano: 5 lat temu
Do LeVinh: O takiej metodzie nie słyszałem ;) Rezystancja mierzona na sucho (po odłączeniu wtyczki) przy temp. uśrednionej (20 stopni) powinna być równa katalogowej przy takich samych warunkach. Teoretycznie [panna]

Ale, że Pasior jest zdrowy to niema się co rozwodzić na ten temat.
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985:

ale po co mierzyc czujnik? przeciez dziala.
btw., czujniki temperatury cieczy wykorzystuja termistory, ktorych rezystancja nie jest stala, tylko zmienia sie w zaleznosci od temperatury.

a co do termostatu, to sprawdza sie je w ten sposob, ze sie wsadza sie do garnka i gotuje, uprzednio sprawdzajac czy jest dobrze zamkniety. termostat powinien sie otworzyc przy temperaturze podanej przez producenta. jezeli nie mamy termometru o odpowiedniej skali by zmierzy temperature otwarcia, to patrzymy czy termostat otwiera sie zaraz przed zagotowaniem wody.
zreszta, termostaty sa na tyle tanie, ze po wybebeszeniu lepiej jest wymienic na nowy.

ale tak jak powiedzialem na poczatku, moim zdaniem nic temu folcwagenu nie dolega, wiec szkoda czasu. mam dokladnie tak samo w subaru, a termostat i pompa wody byly dopiero co zmieniane przy wymienie rozrzadu.
Dodano: 5 lat temu
Do LeVinh: W sumie najprościej by było chwycić omomierz i zmierzyć rezystancję na stykach czujnika. Pewnie w necie jest podana wartość fabryczna. Jeśli będą odchyły to czujnik (termostat) do wywalenia.
Dodano: 5 lat temu
Do seba1985:

masz dwa obiegi cieczy, duzy i maly. Pompa wymusza obieg, ale dopoki termostat jest zamkniety, ciecz krazy tylko w malym obiegu. gdy termostat sie otwiera, ciecz krazy w duzym obiegu. gdy temperatura wzrosnie powyzej pewnego pulapu, zalacza sie wentylator chlodnicy i temperatura moze widocznie spasc, dajac opisywany efekt.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez kstilger
Otwieram casting na fajne ale niepraktyczne auto do 130k pln lub 30k euronow. Generalnie auto ma dawac frajde z jazdy w pojedynke, moze byc dwuosobowe (tylna kanapa niepotrzebna, moze byc ale nie ...
17 komentarzy
Dodano: 19 godzin temu, przez KMichal
Ostatnio, przy zaledwie -2,5 st. C akumulator w Werze odmówił posłuszeństwa. Po 24h postoju auta nie udało się uruchomić. Niby wszystkie systemy elektroniczne działały poprawnie (eg. ...
7 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez Qchar
Witam :) Sobota i jak to u mnie by odpocząć czynnie wprowadziłem kilka zmian w aucie a mianowicie :) Po ostatnich sekscesach z autem tzn akcji kuny zamówiłem małe urządzonko do ...
18 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl