Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Caravelle Multivan » Tańsza dwumasa o 800zł







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Caravelle
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 892 razy
Data wydarzenia: 31.05.2016
Tańsza dwumasa o 800zł
Kategoria: obserwacja
Od zakupu T4 obserwuję internet w kwestii wymiany dwumasy która pewnie kiedyś nastąpi tym bardziej że obecna jest od nowości. 3 lata temu ceny Sachsa bądź LUK-a plasowały się między 2800-3000zł za cały komplet z dociskiem tarczą itp.

Obecnie cena spadła na lepiej wyglądające 1750zł za Luk-a bądź Sachs.

Wiem że nadal to bardzo dużo bo np. dwumasa do mojego Sprintera LUK-a to koszt ok. 950-1000zł i wg. mnie to zdzierstwo bo wyprodukowanie takiego zestawu nie specjalnie odbiega no ale obecnie luk i Sachs ma na to monopol to i cena musi być monopolowa.

800zł taniej to coś ale pewnie z wymianą i tak przekroczy 2000zł.

Cóż, kupując auto z tym ustrojstwem trzeba być na taki wydatek gotowym. Na szczęście póki co oznak zużycia nie widać to i wydatek się odkłada. Komfort kosztuje.

Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 31.05.2016 14:30:39
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Z nogą na sprzęgle! ;) Nie będę strzelał i zobaczę dokąd dociągnę bez wymiany! FRancuzi sprzedaja te auta z przebiegami 150tys.km bo twierdzą, że w tym przebiegu najwięcej jest do roboty, m.in.dwumasa!
Dodano: 7 lat temu
2.0TFSI
Dodano: 7 lat temu
Do wolly10: 3.0tdi?
Dodano: 7 lat temu
Mnie skasowali do A6 C6 około 4,5kzł plus jakaś pompa oleju i 11k klocków poszło na raz ;-(
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Z tym się nie zgadzam. dwumasa to zło.
Dodano: 7 lat temu
Diesel to zło:)
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: Więc rób kolejne 200. Tylko bez strzelania sprzęgłem!!
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: A tak, przejęzyczyłem się [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do Egontar: ja mam ponad 350
Dodano: 7 lat temu
Uspokoiłeś mnie, moja dwumasa ma już za sobą 224tys.km a Ty masz na cyferblacie ponad 250tys.km i jeszcze się trzyma!
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Nie uwierzyłem dopóki nie zobaczyłem na własne oczy.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Jego auto jest nowe więc ma prawo kosztować nawet 2x tyle.

Coś z tą trwałością jest bo rzadko się spotyka by dwumasa była ori przy prawie 400kkm a znajomy wymieniał dopiero przy 604kkm.
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Niesamowite. Aż trudno w to uwierzyć.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Ceny towarów tego samego producenta są płynne i zależą m.in.od dostawcy i wysokości zniżek,pełna cena dwumasowego koła zamachowego do Twego GTD w IC to ponad 2200zł,jednak nikt bez zniżek tam nie kupuje bo to zdzierstwo,ja np.korzystam z numerów klienta dwóch znajomych mechaników które dają ok.38 proc. rabatu.
PS.z w/w rabatem dwumas Sachsa do Octavi II 1.9TDI kosztowałby mnie poniżej 1200zł.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Cena Sachsa to ok 1500-1700 zl.
Szwagier wymienial wiosna w Octavii 1.9 TDI
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: No mam i wiem ze ok 3.000 zl musze kiedys zainwestowac w naprawe.
A czy to bedzie za 5 czy za 8 lat nikt nie wie
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Drogie bo w r5TDI wyjątkowo trwałe,dość rzadko spotykane,dlatego nieczęsto się sprzedaje,do 1.9TDI jest o połowę tańsze.W Golfie kolegi MaArka oczywiście dwumas jest choć wcale nie kosztuje majątku,w IC ze zniżką 38% kosztuje ok.1400zł.
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Może złoto wkładają do środka.

Mało firm to produkuje to i ciągną ile się daje:). Wiem, do mojej Astry też koło 3 stów a nawet do Mercedesa Sprintera niecały tysiąc. VW najdroższy;).
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: W końcu musi się coś rozlecieć jak np. klimatyzacja zaraz po zakupie:).


Kiedyś słyszałem że po kilku latach ciągania lawet T5-tką szczeliny między drzwiami zrobiły się większe
Dodano: 7 lat temu
Ufff...na szczęście ja nie mam dwumasy :)
Wymieniałem kilka miesięcy temu sprzęgło....koszt: 350 zł za komplet...:)
Ps. Czemu ta dwumasa taka droga? ze złota jest? ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Cybul99: Ma przebieg (oryginalny) 130tkm, mechanicznie i wizualnie oprócz kawałka progu jest idealna, jakby wyjechała dopiero co z salonu. Niestety z rdzą jeszcze nikt nie wygrał tym bardziej w progach - zrobisz i za chwilę znowu wybije.
Dodano: 7 lat temu
T4 jest zbudowane ze skały, a jego dwumasa z granitu. W związku z tym, że wszystko zostało ukute przez krasnoludy w Morii nie ma szans na awarię.

Szkoda, że T5 ulepiły teletubisie
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Czemu? Tylko dlatego że trochę rudej się pojawiło na progu?
Nie lepiej zrobić to, zakonserwować i jeździć dalej niż znowu szukać auta? Możesz gorzej trafić. Mechanicznie jest ok?
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Niczym się nie martwię póki co a znając to auto to nie będzie mi chciało dać powodów do zmartwień. Pisałem tu tylko o dwumasie. W GTD masz to ustrojstwo?
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Tak, do tej rdzy dodam jesli ma nieduży przebieg i dobre wyposażenie.
Bo te dwie rzeczy tez maja znaczenie dla mnie.

Golas, klima i 4 koła - to do Żyda
Duży przebieg - do Żyda czy na złom

No ale przy wszystkim rolę odgrywa jeszcze kasa, to zrozumiałe
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Ważne że wiesz co masz i naprawdę nie martw sie niczym.
a ja tez mam problem włożyć w starego golfa 1500 zł a może wymagałby kupna nowych opon letnich, chociaż latem będzie odpoczywał
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Jak auta nie dopada rdza to warto naprawiać. Po zimie w Astrze H mojego ojca wyszła rdza na przodzie prawego progu, trzeba będzie podleczyć auto i sprzedać pomimo, że ma symboliczny przebieg.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Sądząc po cenach dzisiejszych Multivanów w edycjach limitowanych jaką kiedyś był Atlantis to myślę że to będzie przełom 200tys.zł. U mnie brakuje navi,webasto i ESP więc myślę o ostatnich tysiącach setki.

Powiem Ci że głupio się z tym czuję że sam jako właściciel nie wiem ile jest warte to auto. W Polsce z tym przebiegiem wszystkie wyglądają gorzej z wiadomych przyczyn. Nawet czasem jak ma ponad 200 to potrafi być kierowca w gorszym stanie bądź fotel kierowcy a nawet szyna drzwi odsuwanych potrafi mieć zdartą czarną farbę.

O tym wiem ale jeśli coś kosztuje tutaj np. 2-2.5 tys. a w innych 1000zł z wymianą to trochę boli...
Dodano: 7 lat temu
Dla mnie skoro takie nowe auto kosztuje 100 czy 160 tys zł to wymiana dwumasu po 140 czy 240 tys. km to nic wielkiego i niestety 2-3 tys zl trzeba poświecić.

No rozumiem że skoro auto nie jest już nowe i jeśli warte jest 20-30 tys. zł to wydatek 10% wartości (nie mam na myśli Twojego T4 bo nie wiem ile jest wart na dzisiaj).

Ale chyba lepiej zrobić i jeździć niż zmienić auto na takie w którym nie tylko dwumas bezie wymagał naprawy i inwestycji.

Eksploatacja auta kosztuje i wydatki 1-3 tys zł to norma po kilku, kilkunastu latach i 150 czy 250 tys. przejechanych kilometrów
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70:
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
2 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl