Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy benny86 » Szukanie następcy Niepozornego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika benny86
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1453 razy
Data wydarzenia: 04.05.2014
Szukanie następcy Niepozornego
Kategoria: inne
Witam

Czas leci,plany się zmieniają. Niepozorny Pomykacz miał być kupiony przez ojca z myślą o długoletniej eksploatacji, ale różnie to bywało. Najpierw dostał służbówkę więc Aveo trafiło w moje ręce, potem ja zmieniłem pracę i przestało być mi potrzebne. Przez jakiś czas służyło głównie w weekendy. Koniec końców czas na zmiany. Aveo na dniach trafi formalnie i na stałe w moje ręce - kwestia spisania umowy i przerejestrowania na mnie plus ubezpieczenie. W tym momencie pojawia się deficyt w rodzinnej flocie, który trzeba czymś zapełnić.

Jako że Aveo spisywało i spisuje się nadal świetnie, pierwsze kroki zmierzały ku ofercie Chevroleta. Fakt, że marka ta jest wycofywana z rynku przez koncern GM w niczym by nie przeszkadzał - dostęp do części i zaplecze serwisowe pozostaje bezproblemowe. Następca miał być o rozmiar większy w założeniu, więc klasa kompaktowa się kłania. Jeśli Chevrolet i kompakt - to oczywiście Cruze.

Wszystko pięknie ładnie, pierwsze przymiarki, jazdy testowe. Niby auto nie jest złe, ale ojcu ciągle coś nie pasuje. To "coś" to pozycja za kierownicą. Współczesne kompakty bowiem mają bardzo dziwny trend - nisko poprowadzona, a w tylnej części jeszcze opadająca linia dachu. Usiąść w miarę prosto przy wzroście 1.8-1,9 metra to lipa, z tyłu to już tragedia. Celowano w wersję LT z silnikiem 1.8 i fabryczną instalacją gazową, ale Cruze odpadł. Kilka dni objazdu salonów takich marek jak Kia,Hyundai, Fiat - wszystkie kompakty odpadały z tego samego powodu.

W związku z powyższym zasugerowałem ojcu coś innego. Coś podwyższonego, niby mniejszego od kompaktów, ale zdecydowanie większego od Aveo. Na myśli mam micro-vany czy też jak ktoś chce mini-vany na bazie segmentu B. Meriva odpadła poprzez dziwaczny system drzwi tylnych i nieergonomiczny kokpit z tysiącem niewielkich przycisków. Na placu boju pozostały jednak Kia Venga oraz Hyundai ix20.

Auta bliźniacze, a jednak bardzo różne. Jeśli chodzi o Kię Vengę na celowniku była wersja L z silnikiem 1.6 125 KM oraz 6 biegową, manualną skrzynią biegów. Nastawienie było bardzo optymistyczne - prawie identyczne auto jak Hyundai, no ale w cenniku o 4700 zł tańsze. Jazda testowa miała miejsce przed niespełna tygodniem w salonie firmy E-Trans w Łaziskach Górnych. Obsługa bardzo profesjonalna, wszystko w miłej, ale nie narzucającej się klientowi atmosferze. Jednakże co do samej jazdy - wykazała znaczne wady auta. Zawieszenie okazało się bardzo twarde, jeszcze twardsze niż w Aveo, skutkowało to tym iż każda poprzeczna nierówność drogi była mocno odczuwana zwłaszcza na tylnej kanapie. Ponadto auto okazało się bardzo kiepsko wyciszone, przy 120 km/h na 6 biegu silnik warczał jak Matiz przy tej samej prędkości na 5 biegu! Podłoga w tylnej części wnętrza nie jest płaska jak w Hyundaiu, bagażnik jest mniejszy no i zegary okazały się mniej czytelne. Wszystko to spowodowało że mimo pierwszego wrażenia pomysł z kupnem Vengi spalił na panewce - podziękowaliśmy sprzedawcy, człowiek naprawdę się starał ale to nasze pierwsze i ostatnie spotkanie.

Trochę zniechęceni z ojcem udaliśmy się kilkanaście kilometrów dalej do salonu Hyundaia w Katowicach-Piotrowicach. Tutaj na celowniku był model ix20 w wersji Comfort, z identycznym silnikiem 1.6 i tą samą skrzynią 6 biegową. Przymiarki w salonie wypadły OK, bardzo spodobały się zwłaszcza rozwiązania we wnętrzu - tylna kanapa przesuwana, z regulowanym kątem oparcia, podłoga przy tylnej kanapie płaska bez tego wytłoczenia na układ wydechowy, podwójna podłoga bagażnika dostępna również w Vendze. Fajna sprawa z tą podwójną podłogą - można mieć albo spory bagażnik 440 litrów,albo idealnie płaską podłogę przy złożonej tylnej kanapie. Oczywiście miała miejsce również jazda testowa. Ta sama prędkość, te same obroty a we wnętrzu cichutko, zawieszenie komfortowe - zupełnie nie to auto, miałem wrażenie że jedzie się autem o dwie klasy wyżej pozycjonowanym. Jazda testowa miała ponad 20 kilometrów, na drodze krajowej, po mieście, zahaczyłem też o parking centrum handlowego (najszybszy sposób żeby zawrócić bez przejazdu przez centrum). Ojciec też bardzo zadowolony, wszystko się podobało, ale mimo wszystko podziękował sprzedawcy i udaliśmy się w drogę powrotną. Po południu relaks przy grilu i piwku, gadał nad głową jak najęty co się podobało, jaki kolor by wziąć. Wieczorem męska decyzja - biorę to! ;) Następnego dnia wyjazd do salonu w godzinach południowych - wolne od pracy, ale kilka tych piw się jednak wypiło, a picia i jazdy samochodem nigdy nie łączyliśmy z ojcem. Ustaliliśmy cenę jaką chce za Aveo - mniejsza o kwotę, ale zyskałem na tym interesie.

Wszystko OK jednak pewna rzecz mi nie dawała spokoju. Pakiet Brasil - alufelgi, czujniki cofania i welurowe dywaniki oferowane za 1499 zł. Z racji tego, że wynegocjowana cena była niemalże tak niska jak te na wyprzedaży rocznika to i pakiet dorzucony został do zamówienia. Klamka zapadła, będzie Hyundai, w połowie czerwca odbiór.

Fotek sam nie robiłem bo miałem inne rzeczy na głowie,ale wrzucam kilka zaczerpniętych z różnych źródeł. Stylistycznie różnią się te auta drobnymi niuansami, ale wykończenie zdecydowało o wyborze Hyundaia.
Dodano: 9 lat temu
Do waldi1407: Dałbym sobie rękę uciąć że w Vendze podłoga nie była płaska... Opcje są dwie: albo coś pomyliłem, albo nie popisał się sprzedawca. Swego czasu wspominałem na AwC o jeżdzie testowej Fiatem Punto i fotelu kierowcy który rzekomo nie dał się obniżyć... Celowo w błąd na pewno nikogo nie wprowadzam bo to dzieciniada i nie mam czasu na takie zabawy ;)
Dodano: 9 lat temu
Witam.
Jestem w trakcie wybierania samochodu. Porównuję dwa : KIA Venga i Hyundaix20.
W twoim tekście niestety jest trochę przekłamań, jeśli chodzi o Vengę:
Napisasłeś: "Podłoga w tylnej części wnętrza nie jest płaska jak w Hyundaiu, bagażnik jest mniejszy no i zegary okazały się mniej czytelne."
Podłoga w KIA Venga jest również płaska jak w ix20, a bagażnik jest również identyczny. Prawdą jest, że zegary są bardziej wyraźne w ix20.
Jeśli chodzi o zawieszenie i wyciszenie samochodu, to ix20 przewyższa Vengę.
Jeśli zaś chodzi o wrażenie estetyczne to Hyundai ix20 w/g mnie jest ładniejszy.
Życzę bezawaryjnej jazdy i zadowolenia z zakupu.
Dodano: 10 lat temu
Fajna furka ci się szykuje. :)
Życzę Ci, aby zawsze dostarczała tyle szczęścia co teraz. :)
Dodano: 10 lat temu
Do Raphael: Tak, ale to już bardziej osobowo-dostawcze, a taki samochód jednak odpada bo komfort jest zauważalnie gorszy. Oprócz Dokera można wyrwać jeszcze Fiata Doblo osobowego, a na wyprzedaży Peugeota Partnera (mówię o cenie w okolicach 60 kzł)
Dodano: 10 lat temu
Z podobnych rzeczy tj. wysoko siedzisz, masz duży bagażnik, klimę itd. jeszcze wymyślili Dokkera.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: C3 Picasso odpadł bo się kompletnie nie podobał, Toyota była z porównywalnym wyposażeniem kilkanaście tysięcy droższa a szczerze mówiąc wnętrze nie wyglądało za ciekawie. Ford odpadł z powodu dziwacznych drzwi - ojciec lubi tradycyjne rozwiązania. Fiata 500L oglądaliśmy w sierpniu - auto całkiem ciekawe, ale za 61 tysięcy ma silnik o 30 KM słabszy,gorsze wyposażenie i 3 lata krótszą gwarancję - więc też odpadł. Nissan Note i Skoda Yeti odpadły z powodu braki mocniejszego,ale wolnossącego benzyniaka.
Dodano: 10 lat temu
Ciekawy wpis.
Mnie się bardziej podoba Kia, natomiast czytając Twój opis i znając warunki gwarancji obu marek rozumiem dlaczego w większości innych krajów europejskich to właśnie Hyundai sprzedaje się lepiej niż Kia, czyli odwrotnie niż w Polsce.
W sumie to niewiele salonów odwiedziliście przed podjęciem decyzji.
W segmencie są jeszcze chociażby Citroen C3 Picasso, Ford B-Max, Toyota Verso S czy Fiat 500L, może warto było porównać.
Dodano: 10 lat temu
Gratulacje, Tata ;)
Dodano: 10 lat temu
Do benny86: No to czekamy na fotki tego co kupiłes:)
Dodano: 10 lat temu
Do wektor1: Kia jest produkowana na Słowacji, natomiast Hyundai. Z tego co wiem to problemy z lakierem dotyczyły Ceeda pierwszej generacji, z czerwonym,niemetalizowanym lakierem.
Dodano: 10 lat temu
Do benny86:
Rozumiem :). Zawsze to coś interesującego, a takie są wpisy w Twoim wydaniu [up].

A co do trzech osób z tyłu i wygody ich podróżowania, to także obecne Mondeo świetnie sobie radzi z tym wyzwaniem.
Dodano: 10 lat temu
W pierwszym zdaniu miało być oczywiście "byłby". Po fakcie nie da się skorygować wpisu. Działalność twórców portalu przypomina tę dzisiejszych konstruktorów i producentów samochodów - mają być zmiany dla samych zmian, nic to, że większość tych modyfikacji no ogół pogarsza walory produktu.
Dodano: 10 lat temu
Dziś pewnie mój wybór był podobny - mój faworyt w tej klasie -Note ma dziś pod maską coś niedopuszczalnego. Rok temu nie było w ofercie Kii/Hyundaia silnika 1,6, a i cena tych pojazdów była wygórowana, a jeszcze żądano dopłaty za ESP. Moje zastrzeżenia to w przypadku Kii to niedostatki wykończenia oraz zdarzające się problemy z lakierem (to może grozić również produkowanemu w tym samym zakładzie H.), obaj producenci podają sufitową pojemność bagażnika (pewnie liczoną łącznie z wnęką koła zapasowego (nie było go wtedy w wyposażeniu standardowym- kolejne zastrzeżenie)).
Dodano: 10 lat temu
Dobra rozkminka z tymi mikrovanami. Dla osób starszych jest najlepsze rozwiązanie. Nie rozumiem dlaczego producenci nie kierują ich mnarketingowo do osób 60+.

Mogłoby to uratować rynkowy byt niejednego modelu.

Rzeczywiście po tym co piszesz o Hyundaiu i Kia skłania do wyboru nowszej propozycji. Mi jednak Hyundai wydaje się nieco "dziewczęcy" - choć to tylko szczegóły. Zresztą pewnie i tak wybrałbym Rio ;)
Dodano: 10 lat temu
Do benny86: Wiem, ostatnio też oglądałem Vengę, wersja M z silnikiem 1.4. I mimo, iż uważam że to całkiem fajny samochód to chyba bym się nie zdecydował.
Dodano: 10 lat temu
Do lupus_10: Tzn wnętrze Venga pod względem materiałów ma na takim samym, dobrym poziomie co Hyundai, ale zawieszenie i komfort jazdy to już porażka. Za to Vengę można mieć w dobrej cenie w niższych wersjach,z manualną klimą i silnikiem 1.4 90KM można już za 45-47 tysiaków wyszukać.
Dodano: 10 lat temu
Mnie się też Hyundai bardziej podoba od Vengi, jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz, że jest lepiej wykonany itd. to pewnie bym nie patrzył na cenę.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: No trójka pasażerów to duże wyzwanie, ze znanych mi nowych aut dostępnych w rozsądnej cenie to chyba tylko Dacia Lodgy by sobie poradziła w miarę dobrze. Owszem, Sharan/Alhambra itp mają świetną przestronność ale to już cena powyżej 100 kzł.
Dodano: 10 lat temu
Ach nie idzie edytować postów - w ostatnim zdaniu miałem na myśli 3 osoby na tylnym siedzeniu :) "literówka"
Dodano: 10 lat temu
Do benny86: Pamiętam nasze spory ale jest ok :)
Czyli skoro wszystko ma to można powiedzieć że na dzisiejsze czasy w tej klasie dobre wyposażenie (lepiej niż standard. No tak kolega jest wysoki to rozumiem punkt odniesienia, oznacza to że Aveo jest w tym względzie dobre i spełnia oczekiwania chociaż nie jest to wielkie auto.

Mój tata tez zaczyna myśleć nad autem nieco wyższym bo im człowiek starszy tym lepiej jest jak wchodzi do auta a nie wpada nisko.
Tylko akurat segment Kii Vengi jest za mały i nie ze względu na wzrost ojca a na to że nigdy nie jeździł niczym mniejszym niz kompaktowe auto.
No ale Crosover to z kolei bardzo wysoki segment i bardzo drogi.

A co do wygodny w 2 osoby na tylnej kanapie - mój Touran nie zapewnia takowej chociaż sa 3 oddzielne fotele, obawiam sie że tylko klasa S mercedesa moze podołać takiemu wyzwaniu - mało kto przewozi komplet pasażerów.

Czekamy na nowe auto.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: A ja mam dokładnie odwrotne zdanie, głównie ze względu na kształt grila. Co kto lubi, dla każdego coś miłego...
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Do AwC Hyundai z pewnością nie dołączy. Jeśli w ogóle się pojawi to profil bez fotek, gdzie co jakiś czas naskrobię parę słów spostrzeżeń z perspektywy kierowcy z doskoku, okazjonalnie go dosiadającego.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Marku już kilkukrotnie wymienialiśmy opinie co do automatycznej klimy, pozostaje nam chyba pozostać przy swoich zdaniach szanując te przeciwne. Tak, w wersji Comfort jest klima automatyczna, bez dopłaty (Classic Plus, a więc jeden poziom niżej w specyfikacji ma klimę manualną. Przestronność we wnętrzu jest zdecydowanie większa niż w Cruzie - nie tylko wspomniane miejsce nad głową w obu rzędach, ale też przestronność na kolana z tyłu a już 3 osób w Cruzie z tyłu sobie nie wyobrażam - w Hyundaiu będzie nie do końca komfortowo, ale da radę pod warunkiem że nie jedziemy na drugi koniec polski. Owszem, wsiada się zdecydowanie wygodniej - do tyłu można dosłownie WEJŚĆ, a nie wsiąść ;) Komfortem jak dla mnie wygrywa Hyundai, za sprawą przestronności i lepiej usytuowanego lewarka zmiany biegów (w Cruzie musiałem jakoś nienaturalnie wyginać dłoń gdy opierałem ją na podłokietniku, a w ix20 podłokietnik i lewarek świetnie współgrają ze sobą). Wszelkie odczucia odnoszę do swoich gabarytów - 1,88m wzrostu,100kg wagi.
Dodano: 10 lat temu
KIA ładniejsza Hyundai jest straszny! ;)
Dodano: 10 lat temu
No to podwójne gratulacje [bajer].

Profil ix20 pojawi się na aWc [chytry]?
Dodano: 10 lat temu
Swieetny wpis.
Kolega działa z zasadą "szczegóły tworzą doskonałośc a doskonałośc nie jest już szczegółem". Cytat: "Meriva odpadła poprzez dziwaczny system drzwi tylnych i nieergonomiczny kokpit z tysiącem niewielkich przycisków. Na placu boju pozostały jednak Kia Venga oraz Hyundai ix20" mówi wszystko.
Dlatego ja uważam że dla mnie za drobiazgi najwartościowszy jest golf.

Kia taka sama jak hyundai a 4700 zł tańsza.
Po odbyciu jazdy testowej wyszło dlaczego tańsza, co gorsze, oszczędzili na komforcie, wyciszeniu, dopracowaniu detali.

Pakiet Brasil to dla mnie rzecz oczywista tak jak multifunkcyjna kierownica i radio fabryczne.
Mam nadzieję że auto ma climatronic, kolega powie że zbędny a ja mam inne zdanie.

Tak czy owak ciekawe auto, świadomy, mądry wybór.
A jakie sa odczucia co do miejsca wewnątrz w stosunku do Cruzea?
Siedzi sie wyżej? wsiada łatwiej?
No i które z aut ma wyższy komfort jazdy ?

Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl