Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus » Światła do jazdy dziennej w miejsce halogenów - zamontowane







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
  • przebieg 126 111 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.6 Duratec
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 21353 razy
Data wydarzenia: 25.05.2013
Światła do jazdy dziennej w miejsce halogenów - zamontowane
Kategoria: zmiany w aucie
Dzisiaj wykonałem małą aczkolwiek znaczącą wymianę firmowych świateł halogenowych na światła do jazdy dziennej (z homologacją).
Wymiana mało kłopotliwa - około 2 godzinek w garażu.
Dodatkowe materiały to koszulki termokurczliwe oraz zwykłe aby poprowadzić w nich kabelki z jednej lampy do drugiej i taśma izolacyjna oraz zaciskowe opaski aby złapać kabelki do stałych elementów ;)
Przy okazji wymieniłem sobie postojówki na led aby był komplet.
Nie będę się rozpisywał co do wymiany itd. bo opisy można znaleźć na necie np. tutaj:
1. http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=155444
2. http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=51340
Dodam tylko, że ja nie korzystałem z aluminiowych profili jak w powyższych opisach i wszystko pasowało za pierwszym razem!
Nie zapominać tylko o tym aby odpowietrznik lampy LED był u góry. Również wpiąłem przewód zapłonu pod skrzynkę bezpieczników pod maską do numeru 29 (climatronic, którego nie mam w mojej wersji wyposażenia, więc brakuje bezpiecznika ale napięcie po zapłonie jest).

Plusy:
- brak konieczności używania mocnych żarówek H7 - mijania do jazdy dziennej - co wiąże się z częstymi ich wymianami ze względu na ich palenie się, (oczywiście po zmroku trzeba je uruchomić),
- mniejszy pobór prądu - (światła mijania mają 55Wx2=110W. Dodatkowo kiedy są włączone, palą się pozycyjne 5Wx4=20W i tablicy rej 5Wx2=10W oraz oświetlenie zegarów 20W. Razem 160W. Ledy do jazdy dziennej mają ok 5-6Wx2=10-12W. Więc różnica gołym okiem widoczna,
- ładny efekt i wykorzystanie przeciwmgielnych do dziennego użytku a nie dwa razy w roku (i to w porywach!),
- dobre sterowanie - po zapłonie automatycznie się świecą, gdy włączamy postojówki lub mijania gasną ledy,
- oszczędność spalania w granicach 2% minimalnego,
- nie trzeba pamiętać o włączaniu/wyłączaniu świateł przy wysiadaniu z auta - sygnalizacja,
- palące się non-stop podczas jazdy reflektory główne szybciej tracą czystość, odbłyśniki matowieją, na szkle od wewnątrz osadza się żółty osad (parują składniki tworzywa na skutek temperatury, zwłaszcza w upały i osadzają się na najchłodniejszej części lampy - szkle) - po trzech, czterech latach świecą o 30% słabiej niż nowe,
- przy światłach LED nie występuje zjawisko, które na wolnych obrotach przy włączonych światłach rozładowywują akumulator.
(niektóre pozycje zaczerpnięte z jednego z forum forda ;))

Minusy:
- nie działa na pokrętle ustawienie halogenowe czyli jednocześnie nie można zapalić halogenów i mijania (no i tak powinno być ponieważ światła RL nie mogą być używane jako przeciwmgielne) - tylne ostrzegawcze przeciwmgielne działa jak powinno (nic nie było tam rozłączane więc powinno ;))
Ostatnia aktualizacja: 03.06.2013 13:42:23
Dodano: 4 lata temu
Do Martini26: Po siedmiu latach co prawda ale [puchar] jest [up]





Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: Miałem zrobione z wyłącznikiem schowanym również w komorze bezpieczników ale zrezygnowałem z tego i zrobiłem wtyk normalny bezpośrednio do gniazda bezpiecznika z climatronica, którego u mnie brak ale + jest na stopce. Co do przewodów to mam je schowane w koszulkach i porządnie zaizolowane od samych lamp, aż do końcowych złącz (masa na śrubie, postojówki wpięte przed wtyczką - nie przekładałem kabla przez dekiel reflektora, poprostu zdarłem otulinę z przewodu postojówki i się wlutowałem jako rozgałęźnik, no i ostatni kabel do skrzynki - wszystko w koszulkach praktycznie nic nie widać, że było dorabiane).
A wtyczki z halogenów też zaizolowane i złapane za reflektorem od góry.
Myślę nad podłaczeniem aby świeciły się również po ustawieniu pokrętła na halogenie.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Nie sprawdzałem, ale z tego co wyczytałem to podobno po przekręceniu zapłonu zegar i tak się zapala (tak samo jak po wyciągnięciu kluczyka i zamknięciu samochodu jeszcze się pali zegar około 30 sekund - sam się dziwiłem)
Dodano: 11 lat temu
Ja nie zauważyłem żadnych oszczędności - ale na pewno altek ma lżej, odbłyśniki lamp też (klosze mam szklane, niezniszczalne). Mam zamontowane także w miejscu halogenów - jest to w 100% legalne, zgodne z wymogami itd. - tyle, że wersję na żarówkę p21w. Też uważam, że do niektórych aut (starszych na pewno) ledy po prostu pasują jak pięść do nosa.

Montaż elektryki (do skrzynki) - na 5 z plusem. Z własnego doświadczenia - opisz sobie ten bezpiecznik, bo nie będziesz potem w trasie pamiętał, a są w zderzaku narażone na wiele czynników fizycznych. Nie wiem, jak masz zabezpieczone przewody do dziennych od tyłu - u mnie nie są niczym osłonięte, po prostu wiszą od lampy do góry, znikając po chwili we wnętrzu komory silnika. Były porządnie poprzypinane co kilkanaście centymetrów, ale w trakcie roztopów i tak udało mi się je zerwać o przydrożny śnieg z lodem...
Dodano: 11 lat temu
Całkiem fajnie wyszło [up]
A w Fusku nie da się ustawić kompem by paliły sie tylko mijania, bez podświetlenia zegarów, tabl.rej. i pozycji ?
Dodano: 11 lat temu
Do Martini26: no ładnie policzone ;) jeszcze tylko niech zmuszą samochód żeby się tych wyliczeń trzymał :) bo mój za chulere nie chce
Dodano: 11 lat temu
Do Martini26: Bo osobiście nie lubię ledów i wszelkich przeróbek. Dla mnie najpiękniejsze światło emituje zwykła żarówka.
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla_do_jazdy_dziennej_led.html
Dodano: 11 lat temu
1. Światła mijania mają 55Wx2=110W. Dodatkowo kiedy są włączone, palą się pozycyjne 5Wx4=20W i tablicy rej 5Wx2=10W oraz oświetlenie zegarów 20W. Razem 160W. Ledy do jazdy dziennej mają ok 5-6Wx2=10-12W. Więc różnica gołym okiem widoczna.
2. Na spalanie minimalnie, oszczędność rzędu 2% - zawsze coś.
...
uzupełniłem opis ;)
Dodano: 11 lat temu
Do MaArek77: W moim przypadku tylko wymiana lamp wchodziła w grę, a sam bym samochodu nie oszpecał montując DRL'e w innym miejscu niż halogeny. Praktycznie nie widać różnicy ;)
Dodano: 11 lat temu
Dobra robota :-)
Dodano: 11 lat temu
Nie żebym czepiał sie modyfikacji kolego bo bardzo mi sie podoba.
Ale ogólnie mam pewne przemyślenia co do świateł do jazdy dziennej:
- dla mnie nakaz ich montowanie przez UE nie jest do końca trafiony.
-o ile fabryczne światła dzienne dobrej jakości świecą porządnie i sa widoczne to często lipne, tandetne Chińskie podróbki (cienkie i krótkie" są niewidoczne. A ludzie często używają ich w pochmurne dni, jak robi sie szaro na dworze itp.
I to ma być bezpieczne?
Owszem może to oszczędność prądu, mniejsze spalanie ale dla mnie często ludzie oszpecają auta wkręcając gdzie sie da takie lampy.
To jak wiejski tuning.

U kolegi wygląda to jak oryginały, dobra robota
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: zasłyszane więc nie jestem pewny. Jakby się pokombinowało z kabelkami to może by i działało jak powinno ale nie miałem już czasu ;)
Dodano: 11 lat temu
Do wektor1: A jak często tych porządnych przeciwmgielnych używasz? Biorąc pod uwagę wymóg jazdy na światłach mijania przez cały dzień, żywotność H7 zdecydowanie się skraca i powoduje ich częstą konieczność wymiany po przepaleniu. DO tego dochodzi cały czas świecenie się tylnych świateł mijania. W przypadku zamontowanych ledów, w dzień świecą się tylko właśnie te światełka ;) Sam jeszcze nie testowałem (i nie przetestuję już bo będę korzystać tylko z LEDÓW w dzień) - spalanie podejrzewam, że może być nieznacznie mniejsze!
Dodano: 11 lat temu
Do abrams: Zawsze moge zamontowac halogeny. Wtyczka jest dostepna caly czas ;)
Poza tym polecił mi to mój mechanik, który jest diagnostą w okręgowej stacji kontroli pojazdów więc raczej legalne!
Dodano: 11 lat temu
taaa pół litra mniejsze spalanie :) chyba na 20 000km
PS. co do tego minusa to ciężko żeby działało coś co zdemontowałeś ;)
Dodano: 11 lat temu
Nie jestem entuzjastą swiateł dziennych i w tym miejscu wolałbym porządne światła przeciwmgielne . Nie bardzo też wierzę w tak dużą oszczędność paliwa wskutek wymiany świateł ,nie sprawdziłem tego co prawda osobiście ,ale moje obserwacje obalają inny, podobny mit : wszystkie moje samochody osiągają rekordowo niskie spalanie w okresach, gdy klimatyzacja chodzi praktycznie non stop. O zużyciu paliwa decydują warunki drogowe , klimatyczne, noga i aktualna sprawność kierowcy oraz jeszcze wiele innych czynników, wśród których takie czy inne światła mają wpływ pomijalny.
Dodano: 11 lat temu
miales wczesniej halogeny - wiec czy taka kombinacja jest w pelni legalna?
Dodano: 11 lat temu
No i fajnie [up] też tak mam [rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do maciek88: Fakt ;)
Dodano: 11 lat temu
Fajnie zrobione i dobrze wygląda.
Dodano: 11 lat temu
wg mnie jedyne miejsce w którym można zamontować swiatła dzienne i się ich nie wstydzić...
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Co masz na myśli? Według mnie jest to lepsze wykorzystanie tych lamp z pożytkiem i oszczędnością !
Dodano: 11 lat temu
Wydurniata sie.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
31 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl