Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1040 razy
Data wydarzenia: 13.12.2019
Stówka
Kategoria: obserwacja
W rzeczy samej złamałem setkę w Astrze. To czwarta w mojej moto-historii. Jedynka z przodu pojawiła się dziś rano w drodze na zlecenie do Garwolina, tuż przed Zwoleniem. Tym razem zajęło to 2 lata, 7 miesięcy i 23 dni. To plasuje Opla na trzecim miejscu mojej małej hierarchii. Pierwsze jest Stilo - rok i 5 miesięcy. Drugi: Biały Bravo - rok i 10 m-cy. Czwarty: Czerwony Bravo - 2 lata i 8 m-cy.
Patrząc na powyższą klasyfikację przez pryzmat mojej pracy, to wyraźnie widać, że znów jestem pod kreską, tak jak to było za kadencji Czerwonego... Ale nie ma co narzekać, bywało gorzej, a i nie o tym tutaj się pisze
Na cyfrę złożyło się głównie 219 wyjazdów służbowych (przejazdy rejestrowane w dzienniku pokładowym, wpisy dla Znajomych - przyp. autora) przeważnie u nas oraz po czeskiej stronie. Przez pierwsze 10 miesięcy jeżdżone było też po Słowacji, ale od kwietnia '18 skończyło się.
Eksploatacyjnie bardzo udane sto tysięcy. W serwisie bywałem tylko na przeglądy i wymianę opon. Bez kłopotów, nie licząc brzydko rdzewiejących zacisków hamulcowych po drugim sezonie zimowym. Sprawę opisywałem tutaj: https://www.autowcentrum.pl/blog/post/lato-19,36705/, ale żadnych działań nie podjąłem. Może wrócę do tematu na wiosnę.
Większych przygód drogowych udało się uniknąć. Z mniejszych - dwa razy niekontrolowanie zamknęły się lewe drzwi od blaszaka, gdzie parkuję. Rysy zostały na lewym błotniku i lusterku z tej strony. Raz za głęboko zaparkowałem pod klockiem i murek wieńczący miejsce parkingowe zostawił swoje "piętno" w postaci kleksa (lakier cały; trzeba wiedzieć, gdzie patrzeć) na tylnym zderzaku. Ostatnio też przygrzałem prawą, przednią felgą w krawężnik na wacherni, gdzie kołowałem do parkowania. Rysa dość znaczna została. Za ślimactwo swoje trzeba zapłacić...
Wizualnie zużycia czy przebiegu nie widać. Zewnętrznie jest kilka rys, o których wspomniałem powyżej i parę mini-odprysków na przednim zderzaku. Drogi mamy, jakie mamy. Wewnątrz - no, może trochę wysierścił się mój dywanik oraz przytarła nakładka pedału sprzęgła. Nie rzutuje to jednak na ogólną kondycję auta, którą subiektywnie oceniam na rewelacyjną.
Jedynym mankamentem, który do tej pory stwierdziłem, to pojemność baku. 48 l. Choć z drugiej strony ten mankament jest - w pewnym sensie - zaletą. Dlaczego? Trzeba tu porównania z Białym Bravo, który miał 58 l i będzie punktem odniesienia. Otóż Fiat do pokonania tego samego dystansu potrzebował 8.581 litrów Pb98 za 47.220 PLN. Opel - 7.648 litrów tej samej bezołowiowej za złotych 40.558. 933 litry i 6.600 złotych "oszczędności". 200 KM vs. 120 KM. A jeżdżąc obydwoma Bravo myślałem, że palą całkiem racjonalnie jak na turbobenzyny. Tymczasem Astrą wykręcam analogiczne przebiegi na jednym baku, a pod dystrybutorem zostawiam mniej. Owszem, bywam tam częściej - 189 vs. 164 na korzyść Fiata - ale tą "niedogodność" jestem w stanie zaakceptować bez szemrania
Frajda z jazdy wciąż jest, z chęcią wsiadam za każdym razem
Podsumowując jednym słowem
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Już wszystko wiesz...
Co to cholera jest?
SILNIK
Benzynowy
1.2 Turbo 81 kW / 110 KM Start/Stop
1.2 Turbo 96 kW / 130 KM Start/Stop
1.2 Turbo 107 kW / 145 KM Start/Stop
1.4 Turbo 107 kW / 145 KM Start/Stop
Diesel
1.5 Diesel 77 kW / 105 KM Start/Stop
1.5 Diesel 90 kW / 122 KM Start/Stop
1.5 Diesel 90 kW / 122 KM Start/Stop
Ale koszmar!!!
Miał ten Opel coś w sobie. Szkoda, że to już czas przeszły...
Sprawdzałem - Opel zdecydowanie tańszy. Na samych przeglądach (do 90 tys.) jestem do przodu prawie osiem stów.
Zdecydowanie Fiatem - cytując samego siebie - "...To plasuje Opla na trzecim miejscu mojej małej hierarchii. Pierwsze jest Stilo - rok i 5 miesięcy. Drugi: Biały Bravo - rok i 10 m-cy. Czwarty: Czerwony Bravo - 2 lata i 8 m-cy."
Troszkę
Coś w tym jest
Tylko Twoja setka chyba nie jest w całości Twoją zasługą?
Szacun
Najwyraźniej...
Nieeee ma za co
Tylko auta z grupy VAG mi zostaną...
Dzięki Panowie
Jedną chwilkę
Dziękuję