Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
Sportsvan dalej jeżdzi
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 2 miesiące temu
Blog odwiedzono 343 razy
Data wydarzenia: 16.09.2025
Sportsvan dalej jeżdzi
Kategoria: zmiany w aucie
Ale dzisiaj nie o tym. Dzisiaj o kolejnych zmianach w samochodzie a konkretnie w systemie audio.
W końcu moje dziecko się zdecydowało by poprawić nagłośnienie. Nie żeby audio w Sportsvanie słabo grało, grało dobrze bo osiem głośników do tego dobrze rozmieszczonych dało się słuchać ale jednak czegoś lekko brakowało.
Zrobiliśmy dwie rzeczy:
1. wymiana fabrycznych głośników średnio/niskotonowych na dużo lepszej kostrukcji głośniki dedykowane do VW ETON VAG 14 audio system.
2. wyklejenie drzwi matami butylowymi oraz boczków pianką 5 mm
Robota w sumie prosta bo głośniki dedykowane więc zero problemów z wymianą a wyklejanie to wiadomo tylko potrzeba czasu więc sobota przód a niedziela tył.
Efekt końcowy lepiej niż dobry bo udało się uzyskać dwie rzeczy:
poprawę dynamiki/jakosci tonów średnio-niskich, wyrównanie pasma oraz praktycznie całkowitą likwidację niepożądanych drgań i zniekształceń od strony drzwi czyli pudeł rezonansowych dla głośników.
Ogólny koszt zmiany też nie był wygórowany bo głośniki 1300 pln + maty/pianki ok. 200 i trochę pracy.
Także jesteśmy zadowoleni z wyniku głównie też dlatego, że priorytetem była poprawa jakości dzwięku i to się zdecydowanie udało.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Chyba ogarnę nia Arone i półke i podłoge bagaznika i wnękę na koło ale to wiosna bo zmaówie sobie w kraju
Chociaz ona niby mniej izoluje. Ale Bitmap dobra firma.
Maty są w różnych kolorach srebrna, czarna, zielona, czerwona, fioletowa, żołta.
Kolor zależy od grubości. Akurat 2mm jest srebrna. Używam od zawsze produktów firmy Bitmap mają bardzo szeroki wybór mat i pianek.
Co do wyklejenia półki tylnej od dołu to akurat sporo daje a też robi sie łatwo jeden duży kawałek i już. Praktycznie tego nie widać, ze cos jest naklejone.
I koniecznie pianką półotwartokomórkową bo ona bardziej pochałania niż izoluje i do tego sie idealnie nadaje. Wycisza w zakresie wysokich tonów.
Sportwan też został podobnie wyklejony matą butylową w bagazniku jak t-roc by usztywnić blachy komory bagażnika. Z tym, że w Sportsvanie tego nie widac bo tam jest fabryczna wykładzina podłogi i wnęki koła zapasowego.
Mnie chyba oszukali ze mata jest nie butylowa a bitumiczna bardzo śmierdzi. Wyrzucę resztę.
Na wiosnę może kupie ale co najmniej 3 milimetry grubą, czarną i wykleję podłogę bagażnika i wnękę koła w Aronii, nad półka sie zastanowię
Wyciszenie nadkoli z tym nie dam rady, to raczej zdejmuje sie osłony plastikowe zwane nadkolami i wykleja nie same osłony wewnątrz bo sa plastikowe a blachę chyba
Drzwi w Aronie sa nieniezgorsze bo nic nie rezonuje, także zostawię.
Audi z tego nie zrobię
Ciekawe co odpowiada za dźwięk zamykania drzwi bo jest blaszany i pusty w Audi zupełnie inaczej i w Golfie 7 tez było dobrze
Konstrukcja solidna, miękkie zawieszenie o dużym skoku, duży ciężki magnes. W porównaniu do fabrycznych to ... zresztą sobie wygooglaj jak fabryczne wyglądają to będziesz wiedział wszystko.
W t-rocu całą wannę na koło wykleiłem matą butylową bo tam była goła blacha oraz okleiłem obudowę suba najpierw matą a potem pianką 3 mm.
Dodatkowo ruchomą podłoga bagażnika wykleiłem pianką zamkniętokomórkową 5 mm od spodu, oraz inną pianką, bo otwartokomórkową, półkę uchylną bagażnika od spodu.
Po pierwsze ten prosty zabieg spowodował wyciszenie szumów dochodzące z bagażnika do kabiny a po drugie spowodował, że bas stał się zwarty, szybki, mniej dudniący i bardziej precyzyjny.
Zmiana tania, szybka i z doskonałym rezultatem końcowym.
W żadnym wypadku ta mata butylowa nie śmierdzi jak papa
Ostatnie zdanie w ramkę i nad łózko.
100% się z tym zgadzam dlatego ojciec zamiast płacić 180 tys za dopasionego SUVa jeździ Spirtsvanem
Eton ciekawe, pierwszy raz slyszę
W Aronii Beats Audio gra w miarę, wystarczająco. Jak wygląda wnęka koła to muszę obejrzec.
Tam jest Subwoofer, dojazdówka i pod nią styropian z kluczami i pod nośnikiem.
Wyklejales tylko wneke na koło czy podłogę też. Mam mate która śmierdzi jak papa i jest srebrna na wierzchu. Wygluszalem nią Golfa 5
Podobnie Sportsvan ma całkowitą wykładzinę podłogi bagażnika łącznie z wnęką koła zapasowego oraz podłogi za tylną kanapą.
To co np. mam obecnie w t-rocu to jedna twarda masa plastiku na drzwiach bocznych łącznie z kieszeniami be jakiegokolwiek miękkiego materiału w tych kieszeniach oraz brak wykładziny we wnęce koła zapasowego i pod tylną kanapą na styku podłogi i wnęki bagażnika.
W t-rocu mam system beats audio z subwooferem i dopiero to w miarę zabrzmiało jak wnękę koła zapasowego wykleiłem matą butylową i pianką.
Po prostu oszczędności aż kłują w oczy.
Tak czy inaczej to coraz bardziej wydaje mi się, że stwierdzenie, że Golf VII (bo na min bazuje Sportsvan) jest najbardziej dopracowanym Golfem w historii marki jest prawdziwe
W nowym Formentor dźwięk to jakaś pomyłka. Od 50% basy powodują drganie "boczków" i nieprzyjemne dla ucha trzeszczenie. Ja lobię niskie tony (bez przesady, ale odpowiada mi gdy są). Nie jestem szurniętym audiofilem ale fajnie gdy zadrży podłoga pod stopami bez towarzyszącemu temu plastikowymi drganiami boczków drzwi.