Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Picasso 'Picador' » Się działo w Picadorze!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4 Picasso
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1026 razy
Data wydarzenia: 29.10.2019
Się działo w Picadorze!
Kategoria: serwis
Pozwoliłem sobie na krótką chwilę refleksji! :)

Progi

Przebieg: 257 500 km

Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Masakra. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze trochę Picadorem to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety do dziś nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedna ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Ale czy ja wyglądam na milionera? ;) Do dziś progi leżą w garażu, a auto jeszcze jakoś jeździ [up]

Filtr P-P

Przebieg: 257 993 km

Dla poprawienia sobie humoru jak i atmosfery w samochodzie wymieniem sobie filtr P-P i zdezynfekowałem układ klimatyzacji. Zakup filtra i dezynfekcja we własnym zakresie [up]

Instalacja elektryczna

Przebieg: 261 832 km

Komputer co chwilę wyświetlają jakieś dziwne komunikaty: błąd przerywacza kierunkowskazów, błąd tylnego lewego światła stop, błąd lewego tylnego kierunkowskazu. Błędy pojawiały się i znikały, więc stwierdziłem, że i tak nie uniknę serwisu, więc któregoś dnia podjechałem pod ASO. Problem jak się okazało dość błahy, problemy z „masą” w lewym tylnym reflektorze. Stracony czas 1 godzina, koszt 60zł.

Rozrząd

Przebieg: 262 207 km

Pomimo, że rozrząd wg książki powinien być wymieniany co 240 tys.km a w przypadku eksploatacji auta w trudnych warunkach co 180 tys.km postanowiłem jednak go wymienić z uwagi na 7 letni okres jego użytkowania po wymianie przy 160 tys.km. Przejechałem na nim w tym okresie ok.100 tys.km, więc długo się nie zastanawiałem, tym bardziej, że pojawiła się dobra oferta kupna oryginalnego zestawu po super cenie! Oryginał z pompą kosztował 473zł, a wymianę przeprowadził „nowy” mój serwisant za 250zł. Oszczędność w stosunku do ASO jakieś 1100zł w stosunku do oryginału [totalszok] a 500zł w stosunku do zamienników.

Akumulator

Przebieg: 263 707 km

Zaczęły się problemy elektryczne! :( Podczas drogi do Warszawy na koncert Metallici włączył się komunikat o błędzie w instalacji elektrycznej (brak ładowania akumulatora). Po kilku próbach na parkingu stwierdziłem, że problem jest, jak mam włączoną klimatyzację. Warszawę objechałem bez klimy, choć grzało jak nie wiem co. Ale po powrocie problemy się nie skończyły. Ewidentnie nie ładował alternator, choć remont przeszedł 11 mcy wcześniej. Pojechałem do gościa, który go remontował. On stwierdził, że winę za wszystko ponosi akumulator, pomimo, że alternator raz ładował aku raz nie! Podjechałem więc sprawdzić akumulator. Ten okazał się faktycznie na granicy możliwości jego dalszego użytkowana. Kupiłem nowy: BPower 65Ah, 640 A (poprzedni Centra Futura Carbon Boost CA640, 64Ah 640A wytrzymał 4,5 roku). Cena przystępna 320zł.

Alternator

Przebieg: 263 800 km

Niestety nie obyło się bez naprawy alternatora. Po wymianie aku, dalej zdarzało się, że alternator nie ładował. Po jego demontażu i jego otwarciu okazało się, że miedziana okładzina, po której trą szczotki jest w delikatnie mówiąc złym stanie. Koszt naprawy 100zł.

Sprzęgło i dwumasa

Przebieg: 265 400 km

I nastąpiło nieuniknione. Przy przebiegu 265tys.km stało się jasne, że trzeba w najbliższym czasie wymienić komplet sprzęgła i koło dwumasowe. Świsty i trzaski przy dodawaniu gazu świadczyły o najgorszym …. :( Od jakiegoś już czasu nastawiałem się na ten krok ;). W końcu umówiłem się z moim „nowym” mechanikiem i odstawiłem auto na kanał. Nie wiem ile trwała robota, ale mechanik policzył sobie za nią 400zł. Wymieniono sprzęgło kompletne z łożyskiem oporowym oraz dwumasowe koło zamachowe, wszystko produkcji LUK. Przy okazji wymieniono olej w skrzyni biegów (ponoć było błoto) oraz poduszka górna silnika z łapą tak przy okazji. Komplet sprzęgła z kołem kosztował 1535zł, reszta to już drobiazgi.

Tylna wycieraczka i dywaniki

Przebieg: --- --- km

I jeszcze wymiana dywaników na podłodze, które się przetarły do cna! ;) Nowe Rezaw-Plast, ładne i pachnące! Stare, takie same wytrzymały 9 lat!!!! Wymieniłem jeszcze tylną wycieraczkę Bosch REAR Twin H351. Stara wytrzymała 4,5 roku, ale zaczęła się już sypać i drapać po szybie. Co ciekawe przednie Valeo jeszcze dają radę! [up]

Mam nadzieję, że po tych wszystkich „drobnych” naprawach Picador pozwoli mi na oddech … finansowy! :)
Ostatnia aktualizacja: 15.11.2019 19:34:32
Dodano: 4 lata temu
Do brzozzhems: Zgadza się, można z nimi żyć, tylko są strasznie denerwujące.
Dodano: 4 lata temu
Robota cacy.

Z tą elektryką, to ponoć "ten typ tak ma" (tj.Francuz).
Mój franc-spec do którego wziąłem Peugeota powiedział, że większość komunikatów należy ignorować i po prostu nauczyć się z nimi żyć.

Mam nadzieję, że mi blacharz nie będzie snu z powiek przeganiał.
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar: To fakt ale to cholerstwo "usypia" tylko receptory ale nic nie poprawia zupełnie jak kieliszek czystej ze sporą ilością pieprzu. Tylko po Coca-Coli można prowadzić i podobno najlepsza rozgazowana.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: No pewnie. Moja żona na ból żołądka uzywa Coli! :)
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar: A co to cholerstwo robi poza tym, że jest w Coca Coli jako regulator kwasowości, odrdzewia z siłą wodospadu?
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Oblej Colą, kwas ortofosforowy pasywuje! :)
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Przestałem zwracać uwagę! :)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Chyba tak, chyba że sprzedam dziada po ciemku! ;)
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Aż u mnie słychać, a nie, to moją C3 tak żre...
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: chrup chrup [food]
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar: No to rzetelna naprawa progów Cię nie ominie.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: Pożyjom uwidim!
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar:
Trzeba być twardym, a nie "miętkim".
Dodano: 4 lata temu
Do rekord5: Pochodzę, może któryś z blacharzy zajmie się problemem. Marcinowe porady można zastosować tuż przed sprzedażą, teraz zdrapałem purchle i zakleiłem taśmą izolacyjną! :)
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar: To czekam! [up]
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Zobaczywa, bo ja taki mechanik amator, co przy pierwszych trudnościach wymięka! :)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Jeździć, na dziś dzień nie widzę innej opcji! :)
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar: A widzisz jak ta smoła łuszczy się wszędzie i odchodzi płatami? Teraz jest siedliskiem wilgoci o czym wspominałem, chłonie wilgoć jak gąbka i teraz dopiero blachy zaczną gnić!
Dodano: 4 lata temu
Uciułało się trochę tego,skorodowane progi w 12-to letnim aucie to nieciekawa sprawa ale możesz to jeszcze zrobić wg.wskazówek Marcina i będzie dobrze,to jeszcze nie osłabi wytrzymałośći,tylko zrób to szybko bo na wiosnę będzie jatka.
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar: Ależ gdzie tam [kac] tak nie pomyślałem :) a kto czeka to i się doczeka [rotfl] masz jeszcze czas :) Pozdrawiam
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar:
Poprawiaj, poprawiaj, bo zima idzie.
Dodano: 4 lata temu
Do Egontar: I tak sprzedaż czeka Cię za jakiś czas. Szkoda, że nie zrobiłeś tego przed wymianami. Teraz to ciężka kalkulacja, Jeździć czy sprzedać, a jak sprzedać to kiedy...?
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: Przez lakier wyszło, a nie pod smołą!
Dodano: 4 lata temu
Do glotox: No właśnie, że nie :(. Coś widzę, że na mrozach świece nie grzeją. Kupiłem dziś przekaźnik świec żarowych, zobaczę może to to!
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: No właśnie, nie pomyślałem o tym W tzw. międzyczasie, przy ostatnich mrozach zauważyłem, że świece nie grzeją. Dziś kupiłem przekaźnik świec żarowych, wymienię - może pomoże! :)
Dodano: 4 lata temu
Do FranzMaurer: Jarek jeszcze nie sprzedaje! [up] ;)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Nie lubię półśrodków, tak to można zrobić przed sprzedażą, ja chce jeszcze pojeździć. Choć nie powiem, zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem! ;)
Dodano: 4 lata temu
Do Qchar: Hej Jarku [papa] Wiem, że masz już dość moich wpisów, ale auto leciwe to i leci w nim wszystko!
Dodano: 4 lata temu
Antykorozja ze smoły zaczęła zbierać żniwo. Nie mówiłem?
Dodano: 4 lata temu
Zrobiłeś przegląd zimowy i teraz masz OK. Szerokości życzę.
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl