Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Alfa Romeo GT [2014-...]
»
Serwis zawieszenia i serwis olejowy
Wpis w blogu auta
Alfa Romeo GT
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1032 razy
Data wydarzenia: 22.11.2016
Serwis zawieszenia i serwis olejowy
Kategoria: serwis
1.09.2016, przy przebiegu 178 618 km
- wymiana płynu chłodniczego
- przyspawanie urwanego mocowania wydechu
- przymocowanie wiszącego przewodu hamulcowego
- wymiana przewodów wtryskiwaczy
21.09.2016, przy przebiegu 178 633 km
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4 (z powodu urwanego talerzyka jednego amora)
- wymiana kompletu sprężyn na Eibach Pro-Kit (bo chciałem Alfę troszkę obniżyć)
- wymiana odbojników i osłon przednich i tylnych amorów
- wymiana tylnych wahaczy poprzecznych na Magneti Marelli i Birth (żywot moich dobiegał końca)
- wymiana śrub tylnego zawieszenia
22.11.2016, przy przebiegu 182 240 km
- wymiana oleju z filtrem (Motul 8100 X-Cess 5W-40 + Ricambi)
- wymiana filtra paliwa (Mann)
- wymiana filtra powietrza (Ricambi)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (Motul)
- wymiana termostatu (Behr)- prawdopodobnie niepotrzebnie, więc stary dwuletni będzie w zapasie
- wymiana dwóch gum mocowania wydechu
- wymiana osłony pod silnikiem - nadawała się do wymiany już 2 lata temu jak kupowałem auto
- regulacja hamulca ręcznego
Tak Alfa wygląda na sprężynach Eibach Pro-Kit, poszła w dół 2,5 cm.
Ostatnia aktualizacja: 27.11.2016 20:16:21
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy


Haha, to prawda, choć i tak nieco dłużej pojeździłem na tym zawiasie co ją kupiłem niż zakładałem. W białej chyba szybciej będę musiał coś robić, bo już w momencie kupna przynajmniej jeden wahacz trzeszczał przy ostrzejszej jeździe.
Kupując Alfę trzeba mieć świadomość tego, że mamy samochód o świetnych właściwościach jezdnych, ale za to zawieszenie jest tym elementem do którego regularnie będzie trzeba zaglądać.
Daj znać, bo też jestem ciekawy jaka to różnica
Przedni zderzak w najniższym miejscu ma prześwit 12 cm, ale osłona silnika jest odrobinkę niżej, także myślę, że prześwit będzie gdzieś w granicach 10-11 cm.
Jak kupowałem Tigrę, to zderzak przedni miał 8 cm prześwitu, hehe - to był hardkor, a teraz w tej GT jest spoko
Obniżenie chodziło za mną od momentu zakupu, czekałem tylko na pretekst
Nie mam pojęcia jaki jest teraz prześwit, ale jeżdżę dokładnie tak samo jak wcześniej. Inna sprawa, że jestem przyzwyczajony do niskich aut, więc jest mi zdecydowanie łatwiej niż komuś kto jeździ wyżej zawieszonymi samochodami.
Jak wszystkiego, także i obniżenia samochodu, są plusy i minusy. Każdy sam musi zdecydować jaka opcja będzie dla niego lepsza. Jeżeli obniżenie auta ma zmieniać nawyki kierowcy, ma utrudniać życie, no to raczej jest to bez sensu. Natomiast u mnie tych minusów nie ma, bo praktycznie moje całe życie kierowcy jeżdżę niskimi autami, i ja akurat w obniżeniu widzę więcej plusów niż minusów - dla mnie to bardzo ciekawe rozwiązanie.
Bez przesady, takich Alf jest całkiem sporo, a ja zawsze zawsze dbałem o swoje auta - nawet gdy to nie były Alfy
Taki był właśnie cel
No faktycznie, myślałem, że do skrzyni to 75W80-75W90.
Szukaj info na forach swojego auta, albo dobry mechanik niech Ci doradzi, bo ja tego nie zrobię
10W40 jest do silnika, więc lepiej mechanik niech nie leje go do skrzyni, hehe.
Musisz sprawdzić jaki olej do skrzyni ma być do Twojego auta, ewentualnie co polecają mechanicy znający bardzo dobrze Hondy - bo ten Twój mechanik to chyba tak nie do końca wie co zalać
Też mi się wydaje, że teraz wygląda optymalnie
2,5 cm to nie jest dużo, ale jednak wygląd zyskał. Z kolei większe obniżenie mi by się już chyba nie podobało.
W komforcie różnica jest niewielka, ale sprężyny Eibach Pro-Kit są uważane za najbardziej komfortowe z tych obniżających, także jeździ mi się bardzo dobrze na takim zestawie.
Oczywiście, że samochody to wydatki, i to wydatki cały czas rosnące, jak chociaż ubezpieczenia. No ale jak się chce mieć auto to trzeba to zaakceptować.