Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volvo V40 "Dzika Locha"
»
Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Wpis w blogu auta
Volvo V40
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 22171 razy
Data wydarzenia: 12.03.2012
Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Kategoria: serwis
Od jakiegoś czasu w samochodzie dało się słyszeć dziwne tarcie podczas hamowania. Zjawisko to narastało aż padła decyzja o wymianie kompletu klocków. Dodać trzeba, że i tak miałem to zrobić ale dopiero na wiosnę przy wymianie opon na letnie - jednak zużyte klocki nie chciały czekać.
Pierwsze pytanie to gdzie kupić i za ile?
Sprawdzałem ceny na popularnym portalu i zadziwiło mnie to co zobaczyłem... Ceny za komplet wahały się pomiędzy 80pln a 170pln za zamiennik - SZOK! Sprawdziłem ceny oryginałów... i ku mojemu zaskoczeniu były one niższe niż nie jednego zamiennika (nie sądziłem, że za podróbę zapłacić można więcej niż za oryginał).
Sprawdziłem też w sklepach w Koszalinie i ceny rzędu 180pln za Przód lub 160 Tył skutecznie mnie zniechęciły... a do tego jeszcze teksty w stylu: "Panie do VOLVO??? To trzeba będzie sprowadzać i nie wiadomo kiedy będzie..." - No masakra a ja myślałem, że te czasy już dawno minęły kiedy nie było gdzie dostać części do swojego auta...
Po całym zamieszaniu siadłem przed komputerem - klik klik i przesyłka z oryginalnymi częściami była u mnie na drugi dzień kurierem (Siódemka rządzi).
Pojechałem do znajomego z zapleczem garażowym i już po 2,5h było po wszystkim.
P.S. Zabawa z cylinderkami na tylnych kołach była drogą przez mękę. Cylinderków z samoregulacją nie dało się po prostu wepchnąć do obudowy szczęk - trzeba było je przekręcać jednocześnie wciskając do wewnątrz dopiero wtedy coś się ruszyło.
Po całym zajściu czułem nie odpartą satysfakcję z wykonanej pracy i świadomość zaoszczędzonych 100'tu lub 200'tu złotych.
Poniżej fotorelacja z krótkim opisem wykonywanych czynności...
Ostatnia aktualizacja: 12.03.2012 18:57:18
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1
komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
4
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pozdrawiam.
P.S. Dzięki za rade z kombinerkami - nast. razem na pewno spróbuje
Pozdrawiamy
Druga sprawa to kwestia tłoczków tylnych zacisków. Pierwszy raz się też nieźle napociłem przy wciskaniu. Nie miałem pojęci że trzeba je obracać. Ale wystarczą dwa śrubokręty lub coś w stylu kombinerek tylko zamiast szczypiec ma dwa stożki, jest idealne do tego. Minuta i tłoczek w cylindrze.
Dobra robota i kasa w kieszeni została