Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 4229 razy
Data wydarzenia: 13.04.2011
Rozmiar opon vs. liczniki
Kategoria: inne
Jak wiadomo, do naszych pojazdów producenci przygotowują kapcie w najprzeróżniejszych kombinacjach, kształtach i rozmiarach. Kapcie te co jakiś czas zmieniamy.
Mnie w tym tygodniu także czeka w końcu wymiana zimówek na letnie, i tak zacząłem się zastanawiać jak to jest z tymi zamianami.
Posługując się kalkulatorem dostępnym online porównałem stare opony letnie, obecne zimowe i nowe letnie, dzięki czemu uzyskałem kilka wskaźników. Mówią one o różnicach w średnicach samych opon i różnicach we wskazywanych prędkościach.
I teraz pytanie do bardziej obeznanych: jak podane wskaźniki i różnice w gumach wpływają na rejestrowany przebieg i spalanie - może ktoś z Was kiedyś to przeliczał i ma wzory pod ręką?
Ja niestety mam za dużo pracy ostatnio, żeby się nad tym w spokoju pochylić.
Oczywiście zakładamy, że wszystkie opony mają takie same opory tarcia - dla uproszczenia.
Ostatnia aktualizacja: 13.04.2011 11:33:04
Najnowsze blogi
Dodano: 13 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1
komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g.
23-07-2019 - ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Rzecz jasna - GPSy w telefonach i nawigacjach też są niedokładne tak samo jak liczniki - oba urządzenia mają siłą rzeczy pewną bezwładność chociażby.
Nie zmienia to faktu, ze laboratoryjnie patrząc na tabelki, różnice prędkości muszą jakoś wpływać na rejestrowany przebieg i spalanie. Na co dzień mogą to być wartości znikomo małe, ale z ciekawości można by spróbować to policzyć
W przypadku mojego Polo producent zaleca rozmiar 185/55/R14. Wiem, że wielu posiadaczy Polo stosuje „gumy” w rozmiarze 185/60/R14, bo są średnio o 100 zł tańsze na sztuce. Jak jednak wychodzę z założenia, że jak kogoś stać na wóz, to powinno go też być stać na konia. Stąd śmigam na „fabrycznych” oponach, nie martwiąc się o wskazania tablicy przyrządów.
1. kwota spalania nie ma znaczenia, bo nie jest ważne ile, tylko czy spada, rośnie, czy jest constans.
2. Na nowej oponie ustalisz sobie faktyczną prędkość na GPS, porównasz z licznikiem odejmiesz i już wiesz o ile przekłamuje tym razem. Koniec problemu, jak sądzę . Reszta, to już zadanie z matematyki dla syna z podstawówki.